Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Ezért hiszi a McLaren még mindig, hogy nincs nagy bajban

Ezért hiszi a McLaren még mindig, hogy nincs nagy bajban

  2018.03.07. 15:48

Hiába a műszaki hibák és nehézségek, Éric Boullier és a McLaren bizakodása töretlen. A szakember elmondta, mire föl, és arról is beszélt, miért a sok hiperlágyas villanásuk.


Kerékanya, kipufogó, energiatároló, hidraulika, olajrendszer – így fest a McLaren téli hibalistája a 6. tesztnap felénél. Hiába vannak jobb pillanatai a wokingiaknak, valahogy nem tudnak kilépni saját árnyékukból, s egy-egy lendületes kilométergyűjtő menetelést rendre valamilyen műszaki fennakadás követ.

Ismerve előző éveik alakulását, elkerülhetetlen, hogy bármit is tesznek, azt ne a Honda-korszakukhoz viszonyítsák. És mivel nem áll olyan jól a szénájuk, egyre többször kapják meg: miközben az eltaszított Honda-gépezet egy másik csapattal tökéletesen működik, az övék hasonló módon akadozik, mint 2015 óta folyamatosan.

Többen hangoztatják, ez talán nem is véletlen. Gary Anderson korábbi F1-es technikai igazgató kedden meg is jegyezte, ismét túlfeszítették a húrt a hűtés terén, ám ezúttal nem mutogathatnak másra. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere úgy vélte, bármennyire hangoztatták, milyen jó karosszériájuk volt a Honda-időkben, ha komolyan jó eredményekért akarnak harcolni, száz százalékon kell üzemelniük, ám ettől egyelőre távol állnak, a hibák nem tesznek jót az imázsuknak, a csapaton belül pedig a pozitív kommunikáció ellenére kézzelfogható a feszült hangulat.

A McLaren ennek ellenére minden leállás után ugyanazt teszi: vállrándítással kommentálja a problémákat, kiemelve, nincs nagy gond, nincs dráma, csak kisebb, sok időbe kerülő fennakadások. „Ezek nem túl jelentős hibák, csak feltartóztatnak a munkában. Bonyolult az autónk, ezért valahányszor gondunk van, órákig tart mindent szétszedni, megoldani, majd összerakni” – érvelt Éric Boullier az Autosportnak, elsütve az örök igazságot is: „A tesztek arra vannak, hogy teszteljünk dolgokat.”

A francia hangsúlyozta, mivel motorpartnert váltottak, nem elvárható tőlük, hogy minden azonnal tökéletesen működjön, az átálláshoz idő kell. A legjobb példa erre az égésnyomokkal "díszített" motorborításuk. Az első 5 tesztnapon bebizonyosodott, a tervezők talán egy kicsit túlfeszítették a húrt a csomagolás terén, hűtőrendszerük pedig nem elég hatékony ahhoz, hogy a motor körüli alkatrészek ne legyenek kitéve a túlmelegedés veszélyének. Az istálló várhatóan át is fogja tervezni az autó ezen részét.

James Key, a Toro Rosso technikai igazgatójának szavai ugyanakkor némiképp a mentségükre szól: Ha a Hondáról kellett volna átállnunk, sokkal nehezebb dogunk lett volna– utalt arra, hogy a franciák motorelrendezése kevésbé kompakt, mint a Hondáé, így a karosszériát is nehezebb hozzáigazítani.

Miért a hiperlágy gumikon villognak?

A másik kérdőjelet a McLaren valós tempója jelenti. Versenyzőik eddig a leglágyabb gumikkal villogtak, azon érték el az 1:20 alatti időiket, miközben a nagyok a közepesen és a lágyon is képesek voltak hasonló szintre. A BBC legutóbb már arról cikkezett, nemcsak műszaki gondjaik vannak, az autójuk is lassú, ami szintén elgondolkodtathatja őket.

Boullier elmagyarázta: nem azért használták a leglágyabb gumikat, hogy javulást színleljenek, vagy önmagukat reklámozzák. „Vicces, hogy az emberek azt hiszik, időmérős köröket megyünk, de nem zavar. A valóság az, hogy a hideg miatt azt a gumit kell választanunk, amelyiket könnyebb munkára bírni. Ezek a puhábbak. Nem hosszú etapokat akarunk teljesíteni, csak ellensúlyozni az időjárási nehézségeket. A rövidebb etapoknál a gyorsabban melegedő gumikra van szükség, ez a valódi indok. A gond az, hogy a közepes gumi működésre bírásához sok kör kell, és amikor rövid etapra törekszel, nem akarsz minden alkalommal tizenkét kört teljesíteni.”

 

A narancsszínű autó tempójával és teljesítményével Boullier-ék szerint valójában nincs gond. Idei konstrukciójuk eddig megfelelt az elvárásaiknak és az előzetes szimulációknak, és azt a teszteken a pálya szélén álló megfigyelők is (még a csapatot a múltban sokat kritizáló Gary Anderson is) megállapították, hogy amikor működik az MCL33-as, jól viselkedik, és bár a három élcsapattól még elmarad, a 4. helyért vélhetően harcba lehet szállni vele.

Ez táplálja a csapat önbizalmát a leállások idején is. Úgy tudni, Peter Prodromou aerodinamikai vezető egy ideje már dolgozik azokon az átfogó fejlesztéseken, melyeket Ausztráliában mutatnak be. A motorcseréjük miatt a tesztre még konzervatívabb aerodinamikai csomaggal érkeztek, s tudatosan lejjebb csúsztatták a listán a karosszéria fejlesztését.

A McLarentől a múltban nem egyszer láttunk ugrásszerű javulást az utolsó teszt és az első futam között, és Boullier úgy érzi, a gyártási folyamatuk is hatékonyabbá vált az előző években. „A korrelációval minden rendben, a mérnökök szerint minden a terv szerint halad. A fejlesztés is jól megy, már tudjuk, mi érkezik az első három versenyre, és ha azok hozzák, amit ígérnek, jó lesz a teljesítményünk. Hogy elég-e a Red Bull, a Renault vagy másik ellen, azt viszont még korai lenne megmondani.”

Ausztráliában minden más lesz?

A versenyigazgató a Hondával való összevetést sem kerülheti el. Volt partnerük motorja a Toro Rossóban még egyszer sem hibásodott meg, és noha biztonsági üzemmódban is használják, azzal legalább sok tesztkilométert gyűjthetnek, így segítve az autó fejlesztésének menetét.

„Tudjuk, hogy futamgyőztes motor van az autónkban, amely talán nem a mezőny legjobbja, de így is elég jó a dobogós helyezésekhez és a győzelmekhez” – érvelt a Renault mellett Boullier. „Ez nagy lökést ad a csapatszellemnek, izgatottá tesz mindenkit. Az előző három évben lenyűgözött, hogy milyen motivált maradt a McLaren, akkor is a legjobb autó megalkotására törekedtünk, és ez most lendületet ad.”

Mindezek után még mindig állítja, izgalmas és ígéretes bajnokság vár rájuk – mondjanak róluk bármit is a hibáik és körszámuk láttán. „Két szabály létezik a versenyzésben. Az egyik, hogy ne ígérj sokat, hogy aztán alulteljesíts. Épp ennek az ellenkezőjét kell csinálni. A másik pedig, hogy a pályán, az eredményekkel bizonyíts. Én magabiztosan mondom ki: találkozzunk újra Ausztráliában!”

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak