Hírek>> : Vettel az élen a félidőben, gondok a McLarennél |
Vettel az élen a félidőben, gondok a McLarennél
2018.03.06. 17:30
Sebastian Vettel utolsó órában futott körével a délelőtt leggyorsabbjaként vonult el az ebédszünetre. Miközben a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull nagyon szorongatja egymást az élen, a 4 kört futó McLaren megint bajban van.
Kitisztult az ég, kisütött a nap, a Forma–1-es csapatok pedig végre valóban fejest ugorhattak a felkészülésbe. Az előző heti mostoha körülményekhez képest tavaszias időben rajtolt el az előszezon második teszthete. A pálya hőmérséklete már a korai órákban 20 Celsius-fok fölé emelkedett, később pedig már a 30-as határt is átlépte, így minden adott volt az előző havas hét elhalasztott munkájának pótlásához.
A legaktívabban a Mercedes vágott neki a tesztnek. Valtteri Bottas uralta az első három órát, körszám és köridő tekintetében is ő állt a mezőny élén. A második órában a finn és Sebastian Vettel is a lágy abroncsokon teljesített több hosszabb etapot, melyeken folyamatosan nagyon közel voltak egymáshoz. Három óra elteltével mindössze 14 ezredmásodperc választotta el őket az első két helyen, ráadásul dél előtt csatlakozott hozzájuk a kedden Daniel Ricciardo rosszulléte miatt lehetőséget kapó Max Verstappen is, az 1:20,649-es körével szintén 0,1-en belül volt a legjobbhoz képest.
A Red Bull versenyzője a délelőtt második felében lendült bele igazán. A korai órákban még az ultralágy Pirellivel jegyezte legjobb idejét, később ezt javította meg a közepes típuson. A holland ellenfeleihez hasonlóan szintén számos hosszabb etapot futott, körszámok tekintetében pedig ugyancsak felzárkózott Bottasékra. Az első négy órában ők hárman lépték át a barcelonai versenytávot, s futottak 80 kör fölött.
Alig több mint fél órával az ebédszünet előtt Vettel aztán úgy döntött, a közepes gumikat is próbára teszi, és egy újabb hosszabb menet végén azokon sikerült tovább faragnia időeredményéből: 1:20,396-os köre ugyan még jócskán elmarad a múlt hét legjobbjától, de kerek 0,2 másodperccel jobb Bottas lágygumis második idejénél.
A trió mögött a Toro Rossó-s Pierre Gasly, a Haasszal már46 körig jutó Kevin Magnussen, Szergej Szirotkin, valamint a délelőtt első felében alig látott, de aztán egyre aktívabb Nico Hülkenberg következik.
A nap során eddig két piros zászlós megszakításra került sor. A második esetben egy törmelék okozott rövid fennakadást, az elsőt pedig Stoffel Vandoorne McLarenje idézte elő, amely a célegyenes elején egyszerűen leállt. Úgy tudni, lekapcsolt a motor, miután probléma adódott az akkumulátorral. A belga 4 körnél torpant meg, és a hiba komolynak tűnt, mivel csak három óra elteltével, közvetlenül a kockás zászló lendülése előtt tért vissza a pályára a narancsszínű autó, amely így 7 körrel zárta az első félidőt.
Újabb problémás nap ez a wokingiak számára az előző heti műszaki gondok után. Vandoorne gépével egyébként már a nap elején is voltak gondok, ráadásul az autó motorborításán megjelenő új rések a szakértők szerint másfajta nehézségekről is tanúskodnak. Már a múlt héten fölvetődött, hogy a McLarennek gondja van az új Renault-motor hűtésével, motorborításukon már akkor égésnyomok voltak láthatóak.
Gary Anderson úgy véli, a mostani nyílások nem sok jót sejtetnek. „A kipufogó hőmérséklete 400 és 800 fok között van, és azt hőálló szigetelésbe burkolják. Ha a hőmérsékletet nem tudják kordában tartani, minden sérülésveszélyben lesz körülötte. Ahhoz, hogy célt érj, mindenekelőtt célba kell érned, de a McLaren véletlenszerű hibái úgy tűnik, a Honda-időszakból maradtak hátra, és ez aggasztó. Ezúttal viszont nem mutogathatnak másokra” – írta Anderson az Autosport oldalán.
Az időközben a mezőny végére visszacsúszó Vandoorne előtt Marcus Ericsson és Sergio Pérez áll. A Sauber átfogó fejlesztéseket ígért erre a hétre, a reggeli órákban elvégzett aerodinamikai méréseik és az autót beborító áramlásjelző festék alighanem e folyamat részét képezte. A Force Indiánál eközben továbbra sem lehetnek elégedettek, hiszen a második legkevesebb kört jegyzik, ráadásul másfél másodpercre vannak a legjobbaktól.
A gyakorlás 14 órakor folytatódik, a Mercedes, a Williams és a Renault versenyzőt vált, a többiek viszont csere nélkül folytatják a 18 órás leintésig.
Az 1. tesztnap állása az ebédszünetben:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:20,396 |
|
86 |
közepes |
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:20,596 |
+0,200 |
86 |
lágy |
3. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:20,649 |
+0,253 |
85 |
közepes |
4. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:20,973 |
+0,577 |
53 |
szuperlágy |
5. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:21,298 |
+0,902 |
46 |
lágy |
6. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:21,588 |
+1,192 |
48 |
lágy |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:21,738 |
+1,342 |
42 |
lágy |
8. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:21,893 |
+1,497 |
56 |
lágy |
9. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:21,936 |
+1,540 |
37 |
lágy |
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:24,773 |
+4,377 |
7 |
szuperlágy |
|