Hírek>> : Egy tesztnapot a Mercedes is vitt, ma Hamilton volt a leggyorsabb |
Egy tesztnapot a Mercedes is vitt, ma Hamilton volt a leggyorsabb
2018.03.01. 20:17
A Red Bull, a Ferrari és a McLaren (mivel más mért kört sem futott a szerdai napon, hivatalosan ők vitték az elsőséget) után a Mercedes is behúzott egy tesztnapot Barcelonában, ezúttal ugyanis Lewis Hamilton volt a leggyorsabb. Bőven 100 kör fölé ment a Toro Rosso-Honda, sima napot zárt a McLaren, a Haas beverekedte magát a legjobb öt közé. Nehéz napon van túl a Red Bull.
Eddig nem a címvédő világbajnokról szóltak a híradások: Hamilton hétfő délután a hideg idő miatt mindössze 25 kört teljesített, másnap „önfeláldozóan” átadta a lehetőséget csapattársának, Valtteri Bottasnak, aki így egész nap tesztelhetett, a csapat pedig nem veszített időt a pilótacserével. Kört szerdán sem teljesített, hiszen a Mercedes sem gurult pályára a zord, esős-havas harmadik tesztnapon. Nem túlzás tehát kijelenteni, a brit ma idei legjobb tesztnapját zárta!
A Mercedes taktikájának értelmében az autót délután vette át márkatársától, idejét pedig nem is vesztegette! Szinte azonnal pályára hajtott, és a tempója sem volt rossz, hiszen hamar átvette az elsőséget Stoffel Vandoorne-tól, ezt azonban akkor még nem őrizhette meg, hiszen pályalevágás miatt törölték az idejét. 45 perccel később azonban visszaállt a lista élére, és onnan már senki sem tudta letaszítani. A világbajnok szóban forgó körét a közepes abroncsokon érte el.
Noha végül nem ő zárt elsőként (tudjuk, az idők ilyenkor nem jelentenek szinte semmit, de a McLaren valószínűleg örült volna egy kis hírverésnek a gyenge kezdés után), Vandoorne sem lehet elégedetlen, hiszen összesen 110 kört futott.
Miután elért ezt a mennyiséget, átadta az autót csapattársának, Fernando Alonsónak, aki további 51-et pakolt az autóba, a mai volt tehát a McLaren eddigi legtermékenyebb napja. A spanyol egyébként az eredménylista ötödik helyére iratkozott fel, legjobbját pedig a piros jelzéső szuperlágy abroncsokon érte el. A csapattárs az idén debütáló hiperlágyakkal teljesítette saját legjobb körét.
Hamilton tavalyi riválisa, Sebastian Vettel ezúttal a harmadik helyig „röpítette” a Ferrarit. A német a lágy abroncsokkal – a legtöbbször ezeket használták a mai gyakorláson – futotta legjobbját, feltehetően azonban ezúttal sem a köridőre, hanem a távolságra összpontosított, többször elmondta ugyanis, az első teszthéten még az autó ellenőrzése lesz a legfontosabb a Ferrari számára. Céljukat úgy tűnik, sikerült teljesíteniük, Vettel ugyanis összesen 120 kört futott ma, és komolyabb problémákról ezúttal sem érkeztek hírek a vörösök háza tájáról.
Vettel és Alonso közé kisebb meglepetésre a Haas dán versenyzője, Kevin Magnussen került, a spanyol mögé pedig a honfitárs, Carlos Sainz, aki délutánra vette át az autót Nico Hülkenbergtől. Ma egyébként a 20 aktív versenyzőből 15 pályára gurult Barcelonában, a Mercedes, a McLaren és a Renault mellett ugyanis a Williams és a Sauber is cserélt a délutáni szakaszra.
Tették mindezt főként azért, mert csütörtökön a vártnál is jobb időjárási eredmények fogadták a mezőnyt: sokáig 13-15 fok volt, ami komoly előrelépés az előző napokhoz képest, melyek során – ahogyan azt szinte minden érintett elmondta – a legnagyobb gondot a hideg okozta, az ilyen körülmények között gyűjtött adatok ugyanis nem túl relevánsak, lévén nem túl gyakori, hogy a hétvégéken folyamatosan 4-5 fokos aszfalt fogadja a pilótákat.
A legtöbben komoly távolságokat teljesítettek, vagyis sikerült visszahozni valamit az eddig elveszített tesztidőből, a Red Bull azonban mindössze 35 körrel zárt. Max Verstappen a délelőtti etap nagy részét a garázsban töltötte (először fél egykor gurult pályára), majd a délutáni etapban – amikor a közepesről a lágy keverékre váltott – a 12-es kanyarnál elveszítette uralmát versenygépe felett, ami a kavicságyba ragadt. Emiatt a piros zászlók is meglendültek, és rövid időre a tesztelés is szünetelt. Az autót ugyan visszaszállították a Red Bull garázsába, a holland később már nem hajtott ki onnan.
A tesztelés jövő kedden folytatódik Barcelonában, ahol a csapatoknak ismét négy nap áll majd rendelkezésükre. Az előrejelzések szerint ekkor már jobb idő fogadja a mezőnyt, a pilóták tehát értékesebb adatokat gyűjthetnek, idővel pedig a határokat is elkezdik majd feszegetni, az utolsó napokon ugyanis rendre komolyabb hangsúly kerül a teljesítményre. Akkor tehát, valamivel az erősorrend megismeréséhez is közelebb kerülünk majd.
A 4. tesztnap végeredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
|
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:19,333 |
|
69 |
közepes |
|
2. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Renault |
1:19,854 |
+0,521 |
110 |
hiperlágy |
|
3. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:20,241 |
+0,908 |
120 |
lágy |
|
4. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:20,317 |
+0,984 |
96 |
szuperlágy |
|
5. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:20,929 |
+1,596 |
51 |
szuperlágy |
|
6. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:20,940 |
+1,607 |
60 |
köz |
|
7. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:21,142 |
+1,809 |
54 |
lágy |
|
8. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:21,973 |
+2,640 |
65 |
lágy |
|
9. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:22,058 |
+2,725 |
35 |
lágy |
|
10. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Honda |
1:22,134 |
+2,801 |
147 |
szuperlágy |
|
11. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:22,507 |
+3,174 |
49 |
lágy |
|
12. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:22,789 |
+3,456 |
60 |
közepes |
|
13. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:22,808 |
+3,475 |
59 |
lágy |
|
14. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:23,825 |
+4,492 |
79 |
szuperlágy |
|
15. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:31,979 |
+12,646 |
47 |
köztes esőgumi |
|
|