Hírek>> : Az FIA magyarázatot vár a McLaren kerékelhagyására |
Az FIA magyarázatot vár a McLaren kerékelhagyására
2018.03.01. 17:39
A Nemzetközi Automobil Szövetség jelentést kért a McLarentől arra vonatkozóan, miként válhatott le a jobb hátsó kerék Fernando Alonso autójáról az első tesztnapon. Rosszul fejlesztett a csapat télen?
Tavaly vezették be a szélesebb abroncsokat az F1-ben, de ennek ellenére bizonyos csapatok reprodukálni tudták az előző szezonban elért rekordidőket a kerékcserék során. Ez annak volt betudható, hogy speciális konstrukcióval ellátott kerékanyákat fejlesztettek ki, melyek megfelelő erő alkalmazásával gyorsan feltehetőek voltak és biztosították a kerék rögzítését, "áthatolva" az előírt rögzítőmechanizmusokon. Aki nem végzett elég alapos munkát ezen a téren, az rossz és inkonzisztens kerékcserékkel fizetett, mint a McLaren és a Renault.
Ezért is dolgozott mindkét csapat a tél folyamán a kerékcsavaron és a biztonsági rendszeren egyaránt. Az FIA nem enged ezen a téren: ha valaki rosszul rögzített kerékkel küldi ki pályára a kocsit, akkor nem marad el a kellő büntetés és intézkedés. Ráadásként szigorítottak a vonatkozó technikai előíráson is, ami a kerékrögzítést és annak biztosítását taglalja. Minden tengelyen két mechanizmus van egymás mögött felszerelve, melyek a kereket hivatottak visszatartani. Ha egyszer felkerült a kerék az integrált anyával egyetemben, akkor legalább 15 kilonewton erőt kell kifejteni ahhoz, hogy ismét levegyék, mindezt anélkül, hogy a kerékanya megforogna a meneten.
Ha közben megakadna a meneten, akkor az anyának 250 Newtonméternek kell ellenállnia letekerés közben, mielőtt a második biztonsági stiftet is lenyomja magáról. Ezzel jóformán lehetetlen elhagyni egy kereket. A McLarennek mégis sikerült mindez az első tesztnapon, pár körrel a munka megkezdését követően. Az FIA jelentést kért a technikai vezető Tim Gosstól, hogy miként lehetséges mindez. A jelentés szerda estéig nem érkezett be, írja az auto motor und sport.
|