Hírek>> : A McLaren egy 700 Ft-os alkatrész miatt vesztett tesztidőt |
A McLaren egy 700 Ft-os alkatrész miatt vesztett tesztidőt
2018.03.01. 17:16
A McLaren csapatfőnöke, Eric Boullier elárulta, hogy a barcelonai teszteken egy 700 Ft-os probléma miatt töltöttek kevesebb időt a pályán, ugyanis kedden a kipufogót tartó csapszeg ment tönkre.
Az MCL33 kicsit megperzselődött, amikor a csapszeg elengedett, és a kipufogó meglazult, miközben Stoffel Vandoorne épp úton volt - ezt követően a csapat hosszabb ideig a garázsba kényszerült.
Csütörtökön az autó más gonddal küszködött, ugyanis a magas hőmérséklet az autó hátuljánál kárt okozott a kasztniban, miután egy lyukat találtak a hőpajzson. A problémát gyorsan megoldották, és nem is vesztettek sok időt.
A pótalkatrészek hiánya miatt azonban az MCL33 ugyanazzal a megégett motorborítással folytatja a tesztet.
"Egy hülye csapszeg miatt meglazult a kipufogó." - mondta Boullier az első gondról - "Vagyis egy 700 Ft-os problémáról beszélünk, ami sok pályán töltött időbe került, hiszen ezt követően az autó hátulján minden megperzselődött, vagyis újra kellett építenünk a váltót és az autó hátulját."
"Semmi több. Nem került sokba, hogy átvizsgáljuk a dizájnt, sokkal inkább az elvesztegetett tesztidőt sajnáljuk."
"Ahogy látszik, az elemek ugyanazok, és az autó még mindig megy."
A mai gonddal kapcsolatban még hozzátette: "A tesztek első hetében a hűtés az elsődleges feladat, amivel a csapatoknak meg kell birkózni."
"Amikor új motorpartnered van, akkor az autónak van egy pontja, ahol felgyülemlik a forró levegő. Semmi több, ha őszinte akarok lenni."
"Láthatjuk, hogy a borítólemezen van néhány csík, de ez csak amiatt látszódik, mert biztosra kell mennünk, hogy a hőpajzsok a helyükön vannak, illetve mint mondtam, fontolóra kell vennünk az összes olyan pontot, ahol felgyülemlik a forró levegő, továbbá garantálnunk kell, hogy a kasztnin belül változtatni tudunk a hűtésen."
Arra továbbra sincs egzakt válasz, hogy mitől esett le a jobb hátsó kerék hétfőn az MCL33-ról. "A kerékanyával volt probléma" - mondta Boullier - "A kerékanya megszorult, egy kerékvető váltotta ki mindezt. Majd ezt követően meglazult, röviddel utána Fernando elhagyta a komplett kereket. Továbbra is zajlik a részletes kivizsgálás, hogy mi történhetett."
A problémák ellenére a jobb időjárásnak köszönhetően a csapat ma nagyon jó előrelépést tudott megtenni.
"Végül megszabadultunk a rossz időtől és a mechanikai gikszerektől, vagyis folytatni tudtuk a programunkat."
"A terveinket nyilván a körülményekhez igazítottuk, hiszen három napja azon dolgozunk, hogy bizonyos elemeknek elsőbbséget biztosítsunk, de ma elkezdtünk adatokat gyűjteni az aerodinamikáról, és még néhány mechanikai változtatás is belefért."
"Szóval ez igazából egy tanulási folyamat, és most megpróbálunk olyan sokat tanulni, amennyit csak tudunk."
A McLaren meglepően sokat ment a Pirelli új hiperlágy keverékén, melyet a szezon során csak néhány nagydíjon láthatunk majd.
"Csak azért, mert a szakértők úgy vélik, ha túl hideg van, ez az egyetlen keverék, amivel dolgozhatsz." - tette hozzá Boullier.
"Mint kiderült, mindenki kipróbálta a lágyat vagy az ultralágyat vagy a hiperlágyat, bármelyiket, és a másik, ami szintén jól működött, az a közepes."
Boullier elmondása szerint a csapatnak egyértelmű céljai vannak a második barcelonai teszthétre is.
"Először is szeretnénk megtenni egy versenytávot, illetve nyilvánvalóan élőben is gyakorolnánk a kiállásokat, amikre idén természetesen jobban odafigyeltünk, vagyis vannak új eszközeink és alkatrészeink, amiket ki akarunk próbálni."
"Jövő héten tehát a versenytáv lesz a kulcs."
|