Hírek>> : Newey szerint érdekes megoldás a McLaren hátsó felfüggesztése |
Newey szerint érdekes megoldás a McLaren hátsó felfüggesztése
2018.02.28. 20:26
A McLaren majdnem művészi szintre emelte az anyagmegmunkálást a hátsó felfüggesztésnél, ami Adrian Newey és a Force India elismerését is kiváltotta. Más kérdés, mennyire lesz hatékony a megoldás.
A Mercedes két évvel ezelőtt kísérletezett az első felfüggesztésben azzal, amit a McLaren hátul, a felső lengőkarnál valósított meg 2018-ban – csak éppen fordítva. A McLaren esetében a váltóból nő ki két elágazás, melyek egybeolvadnak, és az egész lengőkar egyetlen tömör és művészi darabból áll. A pushrod támasztórúdja nem a kerékviselő elembe, hanem ebbe a tömör lengőkarba torkollik. Ezzel az elem szinte párhuzamosan fut előre a karosszériáig, ennek köszönhetően nagyon sok hely marad „szabadon” a kerék mellett, és pont ez a trükk lényege.
„Így a levegő zavartalanul tud áramlani a diffúzorhoz. Ezen kívül a hátsó fékszellőzők izoláltan helyezkednek el a sok szárnnyal, így sokkal jobban munkára lehet bírni őket. Aerodinamikai szempontból határozottan érdekes”- mondta Adrian Newey az auto motor und sportnak.
A Mercedesnél kételkednek benne, hogy mechanikus szempontból is a legjobb megoldás lenne a McLaren által vett út. Ami a karbon megmunkálását illeti, egészen más a helyzet, jár az elismerés a briteknek - legalábbis az ügyfélcsapat szakemberétől.
„Sok tapasztalatot, számítást, és jó munkát követel meg a részlegtől, hogy merev és könnyű legyen így az elem”- mondta Andy Green a Force Indiától.
|