Hírek>> : A McLarennél a kerék helyett most a kipufogó szállt el |
A McLarennél a kerék helyett most a kipufogó szállt el
2018.02.27. 20:04
A briteket egyelőre erősen hátráltatja a technika, de ennek ellenére nem aggódnak, mivel nem a motorról, vagy egyéb más súlyos problémáról van szó.
Hétfőn és kedden is problémák voltak a McLaren-Renault-val, ami miatt több órát bukott a csapat. Mindez, ha nem lenne elég, a hideg időjárási körülmények sem segítették őket. Ezek után nem okozhat nagy meglepetést, hogy Stoffel Vandoorne ma csak 37 kört abszolvált.
A belga ugyan a harmadik helyen fejezte be a tesztet több, mint 0,6 másodperces hátrányban, a hiper-lágy gumikat pakolták fel a MCL33-ra. Ezzel szemben a többiek lágyon, vagy közepes abroncsokon teljesítették a legjobb idejüket.
A fő gondot az időjárás mellett a kipufogóval kapcsolatos problémák jelentették.
„Sajnos rögtön az ebéd után volt egy kis problémánk a kipufogóval, ami miatt rengeteg forró levegő került a kábelrendszerhez. Az egyik ilyen itt lévő kábel a féket működteti, így a csapat jobbnak látta, ha elővigyázatosságból minden leellenőriz. Ezzel viszont nyilvánvalóan minden kicsit tovább tartott, mint azt vártuk.” – mondta Vandoorne.
A McLaren a leglágyabb keverék mellett tette le a voksukat, mivel azt könnyebb felmelegíteni, és mindez ilyen hidegben előnyt jelent a különböző programok tesztelésénél.
„Amikor ilyen hideg van, különösen nehéz felmelegíteni az abroncsokat. A nagyon lágy gumikkal azonban könnyebb a munka, és emiatt döntöttünk úgy, hogy ezt az irányt választjuk a csapattal.”
„Minden alkalommal, amikor kimész a pályára, az alattad lévő gumi sok hőmérsékletet veszít, és ezekre az időjárási körülményekre nem igazán lehet építeni. Pontosan emiatt tettük le a voksunkat a leglágyabb gumi mellett, miközben elvégeztünk néhány aerodinamikai tesztet is.”
„A program második felében feljebb tudtunk kapcsolni, és sikerült néhány olyan etapot futnunk, amiknek volt értelme. Hogy őszinte legyek, az első benyomások nagyon pozitívak voltak. Rendkívül kényelmes volt a volán mögött, és minden rendben ment a vezetés során. Semmi meglepetés nem ért. Ez egy jó tanulási görbét jelentett.”
„A másik pozitívum maga a motor, amiben érezni az erőt, és a vezethetősége is különbséget jelent. Nagyon elégedettek vagyunk ezeken a területeken, és egyelőre minden szükséges változtatás az elvárásaink szerint működik.”
|