Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Vettel-elsőséggel és hóeséssel zárult a második tesztnap

Vettel-elsőséggel és hóeséssel zárult a második tesztnap

  2018.02.27. 19:54

Kedden is az időjárás határozta meg a csapatok programját Barcelonában. Délelőtt a hideg, délután a hó (!) akadályozta a munkát. Közötte viszont Sebastian Vettel megfutotta az eddigi leggyorsabb 2018-as kört.


Flúgos egy nap volt a keddi a Forma–1-es mezőny számára! Azok után, hogy hétfőn az eső és a nagy hideg szinte teljesen ellehetetlenítette a munkát délután, a második tesztnap fagypont alatti hőmérséklettel vette kezdetét – hasonlóan visszafogott aktivitással. Órákon át csak Valtteri Bottasnak és Carlos Sainznak volt mért ideje, és egészen délig kellett várni arra, hogy a többiek is elkezdjék az érdemi munkát.

A délelőtt folyamán egy ideig Stoffel Vandoorne-é és a McLarené is volt az első hely. A belga a hiperlágy keverékű abroncson futott 1:20,325 másodperces időt, ám ez sem volt elég jó ahhoz, hogy ne Valtteri Bottas álljon a tabella élén 13 órakor. A délelőtt legszorgosabb versenyzője ráadásul azt a körét még a közepes keveréken futotta.

A rossz reggeli viszonyok miatt még az ebédszünetet is törölték, hogy kompenzálják az elvesztegetett időt, így eshetett meg, hogy a pálya csak 13 órától kezdett el igazán felpezsdülni. Egyre többen kezdtek komolyabb munkába, és egyre többen javítottak eredményeiken.

Nem sokkal 14 óra után Sebastian Vettel előbb 1:20,3-as idővel Vandoorne-t, majd 1:20,168-cal Bottast is maga mögé utasította. A közepes gumit használta ekkor, és egy 16 körös etapot teljesített, melynek a legvégén érkezett a legjobb eredmény. Apró szépséghiba, hogy a német egy 2-es kanyarban történt kicsúszással zárta le ezt a menetét, ami miatt rövid időre a piros zászló is lendült. A Ferrari ugyan vissza tudott térni a garázsba, a pályabíróknak takarítaniuk kellett.

Ez egyébként a második megszakítás volt már, mivel háromnegyed órával korábban az újonc Charles Leclerc is megpördült a 4-es kanyarban, s háttal a kavicságyba csúszott.

A délután folyamán az élmezőny több tagja is hosszú etapokat teljesített. Ezek ugyan jelen helyzetben (új autók, rossz körülmények) még nem sokat mondanak, ám a folyamatos körözést az is indokolta, hogy a hideg pályán igencsak nehéz volt felmelegíteni a gumikat.

Vettel több ilyen menetet is teljesített – eleinte eléggé hullámzó időkkel –, és rendszerint etapjai második felében érte el napi legjobb eredményeit. Később érdekes volt látni azt is, ahogy Bottas találkozik a pályán Max Verstappennel. Közepes gumik voltak autójukon, és a Mercedes könnyedén közelítette meg a hollandot, aki akkor egy másodperccel lassabb volt ellenfelénél. De Bottas a délután folyamán Vettellel is találkozott, így testközelből vizsgálhatta, hogyan fekszik az úton a vörös masina.

A finn egyébként a nap legszorgosabb versenyzője lett azok után, hogy a Mercedes módosított eredeti tervein, s délután sem ültette autóba Lewis Hamiltont. A csapat azzal indokolta döntését, hogy a versenyzőcserével át kellett volna állítaniuk az üléspozíciót, a pedálokat, amivel túl sok időt vesztettek volna az időjárás szempontjából legkedvezőbb időszakban. Ők most mindent ki akartak hozni a korlátozott lehetőségekből.

A napi végeredmény az élen a hetedik tesztórában alakult ki. Vettel nem sokkal 15 óra előtt először tetette föl a lágy abroncsokat, melyekkel egy újabb hosszú etapon előbb 1:20,3-as, aztán 1:20,1-es kört teljesített. Hasonló tartományban mozgott ekkor Bottas is az egyik hosszabb etapja során. Aztán némi szünet után, nem sokkal 16 óra előtt Vettel újra felbukkant a sárga Pirelliken, és egy 11 körös etapban kétszer is 1:20 alá merészkedett – a mezőnyből elsőként.

Legjobb idejét végül az 1:19,673-as 10. köre hozta, s ezzel máris túlszárnyalta a múlt évi első teszthéten futott legjobb idejét. Igaz, Kimi Räikkönen abszolút legjobb téli körétől még így is 1 másodperccel elmaradt.

Ezt látva a Mercedes is rákapcsolt, és tíz perccel később már Bottas is áttörte a 20-as határt. Bár 1:19,976-os ideje 0,3-del gyengébb Vettelénél, ő eggyel keményebb keveréken, a közepesen érte azt el.

Mögöttük az első nap leggyorsabbja, a Red Bull próbált közelíteni. Max Vestappen nem zárt olyan jó napot, mint hétfőn Daniel Ricciardo, aki 105 körig vitte az RB14-est. A holland délelőtt órákra eltűnt első installációs köre után, mindenkinél később teljesítette első mért körét, és mint kiderült, ebben nem csak a hidegnek volt szerepe. A Red Bull a táv felénél közölte, hogy üzemanyagrendszerükben szivárgást észleltek, ezt kellett kijavítaniuk.

Verstappen a legjobb napszakban így is pályára hajthatott, és több hosszú etapot teljesített. Végig a közepes keveréket használta, és 16 óra után 0,001 másodpercre sikerült rajta megközelítenie Vandoorne délelőtti hiperlágyas idejét. Ezzel a 4. helyre zárkózott fel.

Ami a McLarent illeti, a végeredmény ismét egy kicsit csalóka képet fest napjáról. Egyfelől Vandoorne mindenkinél lágyabb gumival került az élmezőnybe, másfelől a délutánja nem alakult túl produktívan. A belga hosszú időre eltűnt a garázsban. A csapat elsőre csak annyit közölt, Vandoorne ebédelni ment, ám miután jó két óra is eltelt, gyanússá vált, hogy valami nincs rendben a wokingiaknál.

Az istálló azzal indokolta a késlekedést, hogy pusztán „komoly változásokat” hajtanak végre a beállításokon, ám az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy a kipufogóval adódott problémát kellett megoldaniuk. A német lap fotót közölt arról, hogy motorborításukon égési nyomok voltak láthatóak, vélhetően e hiba miatt. A szaklap szerint a kipufogócső csúszott szét, és a hő megrongálta a borítás alatt lévő szenzorokat és vezetékeket, ezért a kényszerszünet.

Vandoorne 37 köre nem mutat jól a kerékanya miatt leálló Fernando Alonso előző napi 51 fordulója mellett. Főleg nem annak tudatában, hogy a McLaren napi 500 kilométeres penzumokról beszélt előzetesen.

Hogy a többi csapat sem futott száz köröket, az persze főként az időjárás számlájára írható. A megtett távolság tekintetében ezúttal a Mercedes, a Ferrari és a Toro Rosso vitte a prímet. A Honda-motor Brendon Hartley után Pierre Gasly mögött sem volt hajlandó megadni magát, ráadásul a faenzaiak a gyári csapatok mögött a legjobb idővel, a 6. helyen zárták a napot.

A francia mögött két Williams végzett. A téli teszteken 2011 után visszatérő Robert Kubica 0,3 másodperccel volt jobb a délelőtt futó Szergej Szirotkinnél. A lengyel 15 óra után jelent meg először a pályán, és bár eddig övé volt a legjobb williamses kör Barcelonában, eredményéből még aligha lehet bármire is következtetni, hiszen akkor körözött, amikor a pálya a legjobb állapotban volt.

A grove-i autókat Esteban Ocon Force Indiája, valamint a hibája után két órát pihenő Leclerc következett. A legkevesebb kört kedden a Haas jegyezte. Kevin Magnussen csupán 32-szer ért körbe, ami az előző napi 55 körös adaggal együtt sem tűnik túl soknak.

A mezőny érdemi munkájának a kockás zászló helyett stílszerűen az időjárás vetett véget. Az utolsó másfél órába lépve egyre jobban lehűlt a levegő, nem sokkal később pedig szép csendben havazni kezdett. Pár versenyző még így is előmerészkedett az esős gumikon, ám ez már amolyan levezetés volt csupán, 1:30 fölötti időkkel.

Vagy csak hangolódtak a szerdára? Az előrejelzések a 3. napra ígérik a legrosszabb időt, sok csapadékkal, talán hóval. Egyelőre nem tudni, ez mennyiben változtat a programon, ám úgy hírlik, a 10 csapat közül egy nem támogatta a javaslatot, hogy péntekre helyezzék át az egyik tesztnapot, s teljes egyetértés híján nem lehet változás.


A 2. tesztnap végeredménye:

  Versenyző Csapat Idő Különbség Kör Gumi
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:19,673   98 lágy
2. Valtteri Bottas Mercedes 1:19,976 +0,303 94 közepes
3. Stoffel Vandoorne McLaren-Renault 1:20,325 +0,652 37 hiperlágy
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:20,326 +0,653 67 közepes
5. Carlos Sainz Renault 1:21,212 +1,539 65 lágy
6. Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:21,318 +1,645 82 lágy
7. Robert Kubica Williams-Mercedes 1:21,495 +1,822 48 lágy
8. Szergej Szirotkin Williams-Mercedes 1:21,822 +2,149 52 lágy
9. Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:21,841 +2,168 79 lágy
10. Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:22,721 +3,048 81 lágy
11. Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:22,727 +3,054 36 lágy

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal