Hírek>> : A Renault és a Honda alapból négy erőforrással tervez 2018-ra?! |
A Renault és a Honda alapból négy erőforrással tervez 2018-ra?!
2018.02.26. 16:02
A Mercedest és a Ferrarit üldöző két motorgyártó 2018-ban talán már alapból négy erőforrással tervez, hogy nagyobb előrelépést érhessenek el a teljesítmény terén.
A 2018-as F1-es szezon legnagyobb technikai változását kétségtelenül a Halo jelenti, de a legnagyobb kihívás mégis a motorok számának csökkentésében rejlik, hiszen idén versenyzőnként csupán három egység áll a csapatok rendelkezésére.
2017-ben 20 versenyre 4 meghajtó egység állt rendelkezésre, míg 2018-ban 21 nagydíjra csak három - vagyis egységenként 30%-kal hosszabb távot kell megtenni.
A Ferrari-Mercedes páros természetesen ugyanezen dilemma előtt áll, és az ezüstnyilak már elárulták, a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy megtartsák a 2017-es motorerőszintet, anélkül, hogy kockáztatnák a megbízhatóságot.
Azonban a Renault és a Honda egy sokkal nagyobb problémával szembesült, hiszen ha ők is úgy tennének, mint a Mercedes és a Ferrari, akkor a különbség megmaradna az erőforrások között.
A Motorsport.com információi szerint Barcelonában olyan pletykák kaptak szárnyra, miszerint a francia és a japán motorgyártó a teljesítményt helyezték előtérbe - a megbízhatósággal szemben.
Ennek fényében pedig alapból négy erőforrással terveznek 2018-ra, vagyis számolnak a motorbüntetésekkel, csakhogy így nagyobb teljesítménynövekedést érhessenek el az agresszívabb fejlesztési stratégiájukkal.
A helyzet nem egyszerű, de kritikus. Vajon egy bajnokság alatt mekkora teljesítménynövekedés érhető el? Talán ha négy egységet vetnek be, akkor valóban nagyobb a fejlesztési potenciál, vagyis megéri beáldozni a rajtbüntetést olyan pályákon, ahol ez nem jelent akkor hátrányt (mint pl. Monza).
A Renault és a Honda biztos, hogy fontolóra veszi ezt a stratégiai opciót is... vagy talán ez nem csak az ő fejükben fordul meg?!
|