Hírek>> : A Red Bull vezet az első tesztnap szünetében |
A Red Bull vezet az első tesztnap szünetében
2018.02.26. 14:37
Bár sokáig a Renault állt a tabella élén, a barcelonai első tesztnap szünetében a tavalyi legjobb három csapat jegyzi a leggyorsabb köröket. Az élen a Red Bull zárt Daniel Ricciardo hajrában futott körével.
Csípős hidegben, de legalább a hétre jósolt csapadéktól mentesen rajtolt el az F1 téli tesztidénye hétfőn reggel Barcelonában – igaz, 10 perces késéssel az előzetesen tervezett 9 órs rajthoz képest. Ez volt az első alkalom, hogy valamennyi 2018-as autót egyazon pályán láthattuk a korábbi filmes bejáratások után, ráadásul a mezőny kiegészült az új gépével legkésőbb elkészülő Force Indiával is, amely még a rajt előtt kerített sort a VJM11-es bemutatójára.
Az első két órában a Mercedes vetette bele magát a munkába a legnagyobb lendülettel. Valtteri Bottas nemcsak a körök számában, az időket tekintve is mindenki előtt járt ekkor, és elsőként tört be az 1:22-es határ alá is.
Aztán 11 óra után pár perccel érkezett a munkát némi késéssel kezdő, de igen szorgos Nico Hülkenberg, aki fél másodpercet faragva finn kollégája legjobb eredményén, 1:21,236-os kört teljesítve vette át a vezetést.
A nap első mért idejét jegyző Kimi Räikkönen jó ideig a mezőny második felében bujkált a Ferrarival, ám ahogy javultak a körülmények szép csendben kapaszkodott riválisaikra. 11 óra után már csak 0,1 másodperc választotta el az akkor 4. Ricciardótól, aztán valamivel később a mezőnyből harmadikként az 1:22-es határ alá lépett, s felzárkózott Hülkenberg és Bottas mögé. Mindhárman a közepes keverékű Pirellin futották legjobbjukat.
12 óra után Räikkönen aztán jobbnál jobb szektorokkal irányította magára a figyelmet, és elsőként futott 1:21-en belül. 1:20,970 másodperces köre így is csak 8 percig volt a legjobb, ekkor ugyanis visszatért Hülkenberg, és 1:20,547 másodpercre javított – még mindig a közepes gumin. A német ekkortájt már a körök számában is megelőzte a Mercedest és a Ferrarit, s a Honda-motorral futó Toro Rossóval együtt elsőként lépték át az 50 kört.
Az első négy óra hajrájában egyre több autón tűntek fel a közepesnél puhább keverékű Pirelli-abroncsok, ám az eddigi legjobb idők mégsem ezeken születtek. A puhábbra váltók közt volt Räikkönen is, aki a lágy típuson 1:20,506-tal újra megkaparintotta az első helyet. Hülkenberg Renault-jára aztán szintén ez a keverék került, ám a német 0,041 másodperces hátrányát nem tudta eltüntetni, így megrekedt a 2. helyen.
Mögéjük Daniel Ricciardo zárkózott föl, aki sokáig a top 3-on kívül tanyázott régi festést kapó Red Bulljával. Az ausztrál az utolsó félórában hozta fel magát az eredményjelző 3. helyére, s tört be harmadikként 1:21 alá. Räikkönennel szembeni 0,162 másodperces lemaradása annak tükrében nem tűnt rossznak, hogy eggyel keményebb gumival érte el azt. És ahogy kiderült, még több is volt az RB13-asban.
Az utolsó tíz percbe lépve Bottas szintén közepes gumit használt, amikor újra visszavette a vezetést. 1:20,349 másodperces ideje másfél tizeddel volt jobb honfitársáénál. Aztán az Ricciardo szintén közepes Pirellin volt még nála is jobb: 1:20,179 másodperces kört futott, amivel a nap során először az élre kormányozta Red Bullját.
Ez az eredmény már 1,6 másodperccel jobb a tavalyi első tesztnap csúcsidejénél, ám még 1 másodperccel elmaradt a 2017-es, 1:19,149 másodperces pole-körtől.
Alonso 3 órát veszített a kerékanya miatt
A délelőtt nem telhetett el baleset nélkül. Az első piros zászlós megszakítást Fernando Alonso idézte elő, aki az utolsó kanyarban a jobb hátsó kerekének leválása miatt megpördült, s a kavicságyban kötött ki. Kiderült, az elszabadult kerékanya okozta a bajt, amit Zak Brown, a csapat ügyvezető igazgatója nem nevezett komoly problémának.
„Csak kevés időt veszítünk emiatt, nem nagy ügy. Nincs semmilyen dráma a garázsban, mindenki teljesen nyugodt. Elég könnyű megoldani a problémát, és vissza fogunk térni a pályára. Ez a csapat megszokta már, hogy nagy nyomás nehezedik rá a nyilvánosság részéről, mindenki minket figyel. Élvezzük ezt, lehetőségként fogjuk fel. Nem érezzük úgy, hogy emiatt plusz teher lenne rajtunk” – fogalmazott az amerikai a nem sokkal ebédidő előtt tartott sajtótájékoztatóján.
Más kérdés, hogy Alonso nem is olyan kevés időt veszített el a történtek miatt. Mivel autója megsérült pár helyen, a szerelési munkálatok és az okfeltárás miatt 3 órára elnyelte a garázs a narancssárga autót, mely csak negyed órával a leintés előtt tért vissza a pályára… Összesen 10 kör áll a neve mellett, azaz mindenkiénél kevesebb.
A délelőtt másik piros zászlóját egy orosz újonc, Nyikita Mazepin csalogatta elő. A Force India rá bízta frissen leleplezett autója bejáratását, és a teszt előtt külön figyelmeztette őt, kerülje a hibákat, mert híján vannak a tartalék elemeknek. A versenyző a 4-es kanyarnál pördült meg, nem tisztázott, pontosan miért, ám autóját végül sikerült visszaszállítani a kavicságyból a garázsba, és nem sokkal a félidő előtt már újra a pályára is küldték.
Ütős kezdés a Toro Rosso-Hondától
A középmezőnyben reggel a legtovább a Williams és a Haas első köreire kellett várni, akik csak 11 óra előtt hajtottak először pályára. Előbbi csapatnál Lance Stroll aztán szorgosan gyűjtötte a kilométereket, és bár a legjobbaktól elmaradt, 46 körével és 6. pozíciójával nem lehet elégedetlen.
Őt Brendon Hartley kevesebb mint 0,1-del előzte meg az 5. helyen. A Renault mellett a nap eddigi másik pozitív meglepetését a Toro Rosso jelenti. A kékek a télen váltottak át a Honda erőforrására, és egyelőre nagyon elégedettek lehetnek a V6-ossal. A japánok 2015-ös F1-es visszatérésük óta még sosem kezdtek ennyire jól egy téli tesztet, mint most: az új-zélandi eddig fennakadások nélkül rótta a köröket, melyekből összesen 72-nél tart már! Ez több egy barcelonai versenytávnál, és mindössze 1 fordulóval marad el a legmesszebb jutó Nico Hülkenberg délelőtti adagjától.
Csak emlékeztetőül: Fernando Alonsóék a múlt év első tesztnapján mindössze 29 körig jutottak a problémás Honda-erőforrással…
Ami a tabella végét illeti, Alonso szünete miatt a 8. helyre esett vissza korai szuperlágyas körével. Őt Marcus Ericsson követi a Sauberrel. A svájciak első mért idejére kellett ma a legtovább várni. A svéd a nap elején több installációs kört is teljesített, autóján a foszforeszkáló áramlásjelző festékkel, ám először csak nem sokkal 12 óra előtt állította meg a stoppert a célvonalon.
A sort Mazepin zárta a Force Indiával, amelybe eddig 22 kör került. Az autóját a teljes mezőnyt tekintve a legkésőbb bemutató rózsaszín csapat egyedüliként nem teljesített filmes napos bejáratást a VJM11-gyel a teszt kezdete előtt, így nekik még bizonyos gyermekbetegségekkel is meg kell küzdeniük.
A tesztnap magyar idő szerint 14 órakor folytatódik, este 18 óráig tart. A délután folyamán több csapat is másik versenyzőjét ülteti autójába, így például Valtteri Bottas, Lance Stroll és Nico Hülkenberg számára is véget ért az első munkanap Barcelonában.
A barcelonai első tesztnap állása ebédszünetben:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
1. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:20,179 |
|
60 |
közepes |
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:20,349 |
+0,170 |
57 |
közepes |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:20,506 |
+0,327 |
57 |
lágy |
4. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:20,547 |
+0,368 |
71 |
lágy |
5. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:22,371 |
+2,192 |
70 |
lágy |
6. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:22,452 |
+2,273 |
46 |
közepes |
7. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:23,092 |
+2,913 |
32 |
közepes |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:24,202 |
+4,023 |
10 |
szuperlágy |
9. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:25,417 |
+5,238 |
39 |
lágy |
10. |
Nyikita Mazepin |
Force India-Mercedes |
1:25,628 |
+5,449 |
22 |
közepes |
|