Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Hátsó felfüggesztésével dobta a legnagyobbat a McLaren: technikai elemzés

Hátsó felfüggesztésével dobta a legnagyobbat a McLaren: technikai elemzés

  2018.02.25. 17:13

Alapvetően egy egyszerű autónak tűnik a McLaren 2018-as autója, az MCL33, de vannak rajta olyan megoldások, amelyeket sehol máshol nem figyelhetünk meg.


A McLaren új autója azonnal megragadja az ember szemét a letisztult vonalaival, elsőre akár még egy túl egyszerű gép benyomását is keltheti. A legegyértelműbb fejlődés egyébként természetesen a Renault motor beszerelésének köszönhető, a legtöbbet csak ettől, nulla kilométer megtételével is egy másodperc körüli javulást várnak. Persze vannak azért a Peter Prodromou vezette aerodinamikai csapatnak más erős húzásai is. A csapatnak egyetlen célja van: elmozdulni a mezőny szinte legvégéről, és amennyire lehet, felkapaszkodni a ranglétrán. Mondjuk minimum a Red Bull szintjére, ami egyébként jó viszonyítási alap lehet, mivel az osztrákok szintén Renault motorokat használnak.

Az MCL33 felülnézetből

A narancs gépet egyébként alapvetően tényleg egyszerű (és a wokingi csapat szerint nagyszerű) megoldások jellemzik, de azért van néhány olyan alkatrésze, amely kifejezetten innovatív, és masszívan az újdonság erejével hat. Ilyen például a hátsó felfüggesztés, ami szinte már egy hangvillára emlékeztet. Hasonlóval még a Mercedes kísérletezett a kettővel ezelőtti autóján, a W07-esen, ezt végül a W09-esen idén nem alkalmazta a bonyolultsága és a súlya miatt.

A rendkívül érdekes hátsó felfüggesztés

Próbálkoztak már érdekes megoldásokkal

A McLarennél korábban, egészen pontosan 2014-ben már próbálkoztak hasonló megoldással, akkoriban bármilyen furcsa, az a ma már betiltott hátsószárny-verzió miatt jött jól, ezt hívták "Redőny"-felfüggesztésnek.

A McLaren MP4-29 felfüggesztése hátul

Bár a wokingi mérnökök mindig kreatívak voltak, ha ezen a területen kellett munkálkodni, ez a megoldás egyértelműen nem működött Doug McKiernan részéről. A jelenlegi kialakítással rengeteget foglalkoztak, és a McLarennél most azt remélik, hogy a jelenlegi megoldás jobban sül majd el a hasonló, 2014-estől. A cél az, hogy ezzel hatékonyabban tudják használni a minden eddiginél puhább Pirelli gumikat.

Két hosszanti vágás a padlólemezen, illetve néhány hozzátartozó rögzítőelem, hogy ne hajlongjon a szabályoknak már nem megfelelő mértékben

Két hosszú vágás a padlólemezen

A másik új elem gyakorlatilag a teljes forma-1-es mezőnyben az a két oldalt látható két-két hosszanti vágás, természetesen rögzítve, hogy megfelelen a szabályoknak. Az biztos, hogy erről rengeteget fognak még beszélni, ha pedig valamelyik rivális esetleg túl jónak ítéli, akkor vagy betiltatja az FIA-val, vagy fogja, és idővel lemásolja.

Kis légterelő "fogacskák" éktelenkednek az oldaldobozok tetején

Mindent a levegőáramlás optimalizálásáért

Megfigyelhetünk az autó közepéhez érve egy másik érdekességet: két-két, az autó mindkét oldalán kifelé tartó "fogsort" szereltek az oldaldoboz tetejére, amelyekkel tovább optimalizálhatják majd a levegő áramlását ezen az egyébként igencsak kényes területen. Ezeket a meglepő (és meglepően jónak tűnő) újdonságokat leszámítva az autó a tavaly Alonso és Vandoorne által használt gép evolúciója.

McLaren MCL33: továbbra is egy három különböző vágott elem tartja az első szárnyat.  Érdekesebb az S-duct levegőelvezető rendszer a kamerák alatt

Az első szárny

Az első szárny gyakorlatilag szinte ugyanaz, mint a tavalyi, megfigyelhetjük például a háromfelé vágott szárnytartó elemet, illetve az első szárny kékre festett lapjait. Meglátjuk, ez a végleges verzió, vagy már Barcelonában, a tesztek során átalakul kisebb (vagy akár nagyobb) mértékben. Az orr a McLarenen nagyjából az, amit a többi csapat is hoz a trendek alapján. Az első felfüggesztés maradt úgy, ahogy azt a 2017-es autón, az MCL32-n is láthattuk. Magasra elhelyezett illesztéssel, de ettől függetlenül nem kifejezetten magasra pozicionált háromszögekkel. A fékek hűtését a Ferrari ihlette, ez nagyrészt az olaszok kialakítását idézi. Az oldalsó légterelő-erdő nagyrészt a tavalyi koncepciók folytatása, de könnyen elképzelhető, hogy a barcelonai tesztekig Prodromou áldásos munkája révén még rákerül majd ez-az, néhány apróság, ami további ezredeket, századokat, adott esetben akár még többet jelenthet.

Szűken indul, kitágul, majd megint összeszűkül - jól megfigyelhető a hűtőfolyosó a McLaren oldalsó "kidudorodásán"

 

Kicsi felső légbeömlő, mindenféle plusz osztás nélkül, ellentétben néhány riválissal

Lélegzik?

A Halóval a McLaren jónak tűnő munkát végzett, nem üt el az autó többi részétől. A legérdekesebb erre a részre nézve az, hogy mennyire kicsi a felső légbeömlő. Ezek szerint ennyi hűtés is elég a Renault motorjának. A motorborítás is kellemesen keskeny, annak kék része pedig gyakorlatilag összeér a hátsó szárny tartóelemével.

A hátsó szárny tartóeleme, előtte a motorborítással, illetve annak kék részével

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.