Hírek>> : Boullier: Fernando mosolygott ma reggel, és ez jó jel |
Boullier: Fernando mosolygott ma reggel, és ez jó jel
2018.02.23. 16:00
Jó előjelnek veszi Éric Boullier, hogy fennakadások nélkül kezdték el az új McLaren bejáratását, ami ráadásul még kritikus sztárversenyzőjüknek is mosolyt csalt az arcára.
Bár túl korai még bármit is a kilátásokról, a hangulatot tekintve egyelőre valóban éles a kontraszt a tavalyi és az idei McLaren között. A hónap elején bemutatott dokumentumfilmből, a Grand Prix Driverből kiderül, mennyire pesszimista és csalódott volt a csapat az előző télen a sorozatos pofonok után. Késésben voltak, két autó helyett csak eggyel készültek el, a Silverstone-ba tervezett bejáratást le kellett mondaniuk, az új Honda-motor nem indult, de még csak nem is passzolt elsőre az autóhoz, aztán jött a barcelonai teszt és a sorozatos műszaki hibák, a garázsban való több órás rostokolás.
A 2018-as MCL33-as pénteki spanyolországi bejáratásán eközben felszabadultság és bizakodás érezhető a csapat tagjain – még akkor is, ha csak egy filmes napról van szó.
Éric Boullier versenyigazgató örömmel konstatálta a délelőtti próbakörök után, hogy egyelőre minden rendben. „Igen, ma sok mosolygós arcot láttunk. Lehet, hogy a napsütés miatt van, de lehet, hogy azért, mert az autó elhagyta a garázst, és elkezdte a filmes napot, amin egyelőre minden rendben volt. A versenyzők is boldognak tűnnek, Fernando mosolygott ma reggel, és ez jó jel” – állapította meg a francia.
Ugyanarról a Boullier-ről van szó, aki az említett dokumentumfilmben a múlt évi első teszt után kijelentette, Fernando Alonso biztosan elhagyja a McLarent, mert ennyire rossz motorral nem lesz hajlandó tovább versenyezni…
A Kánaán persze még messze van a McLaren számára – egyelőre az is kérdés, beleszólhatnak-e az élcsapatok dolgába. „Még nem tudok ítéletet mondani. Mi azon dolgoztunk, hogy jobbá tegyük a tavalyi karosszériánkat. Az autó és a csomag jobb lett. Versenyképesek akarunk lenni, muszáj versenyképesnek lennünk, és remélem, hogy legalább harcba szállhatunk az élen állókkal. Nyilván időre lesz szükségünk, nem szabad téves elvárásokat támasztanunk, kellően szerénynek kell maradnunk, mivel szoros lesz a verseny. De ez jó kiindulási alap, és jó kapcsolatot kell kialakítanunk az új motorpartnerünkkel.”
A Renault a bemutatójakor kiadott közleményében azt írta, idei erőforrásuk 950 lóerős teljesítményre képes. Hogy ez sok, vagy kevés, az főleg a többiek fejlődésének függvénye, ám tekintve, hogy tavaly a Mercedes teljesítményét becsülték ekkorára, a Renault-é pedig jócskán elmaradt ettől, a szám fejlődést sejtet.
Boullier ennek kapcsán nevetve csak annyit mondott: „Még fogalmam sincs. Majd a szezon során meglátjuk, de nem csak a lóerők számítanak, hanem az is, hogyan használod az erőt, valamint mennyire hatékony a motor.”
A Mercedesnek pedig ez a terület legalább annyit hozzátesz az előnyéhez, amennyit a lóerőfölény. „Az elmúlt években jó munkát végeztek, és nem látom okát, miért ne lennének idén is versenyképesek. A motorgyártók számára a legfőbb kihívást a négyről háromra csökkent motorszám jelentette. Emiatt ezen a télen mindenki a megbízhatóság javításán dolgozott. Ettől függetlenül megvolt az előnyük, és ez ma is megvan, még ha talán csökkent is” – állapította meg Boullier.
|