Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Mi változott a McLarenen, és illik-e a koncepció a Renault-hoz?

Mi változott a McLarenen, és illik-e a koncepció a Renault-hoz?

  2018.02.23. 13:27

Hiába dőlt el későn, hogy a McLaren a Renault-motorjára vált, a csapatnak sikerült behoznia a lemaradását. Technikai igazgatójuk elmagyarázta, mi mindenen változtattak új autójukon.


Büszkén tárta a nagyközönség elé a McLaren legújabb F1-es modelljét. Az MCL33-as narancsfestésével a megújulást és a csapat töretlen lendületét hirdeti, mellyel a reményteljes 2018-as szezonnak vág neki. Wokingot fűti a bizonyítási vágy a Hondával való szakítás után, és azt remélik, hogy a Renault új erőforrása végre valóban közelebb viheti őket az élmezőnyhöz. Úgy vélik, a karosszériájukkal már az előző két szezonban sem volt gond, az elég magas színvonalat képvisel e cél eléréséhez.

Az új szezonban viszont eljött a tettek, a bizonyítás ideje.

A most bemutatott autó a csapat elmondása szerint a tavalyi modell továbbfejlesztett, javított változata. „Az idei autóval a korábban megszerzett tapasztalataink alapján elköteleztük magunkat bizonyos irányok mellett a felépítés terén. Egy évet töltöttünk a pályán, ez alatt sokat tanultunk, és felmértük, min kellett módosítani” – fogalmazott Tim Goss, a McLaren technikai igazgatója.

Az már kiderült, hogy az istálló az év első versenyére erős fejlesztési csomaggal készül, tehát a most bemutatott verzión még jó pár változtatás várható. „Határozottan ugyanazon a pályaíven maradtunk. A bemutatón az autónk egy továbbfejlesztett változatnak néz ki, de a tesztek és a versenyek során folyamatosan javítani fogjuk” – erősítette meg Goss. „A finomhangolásra mindig törekszünk, ezúttal viszont komoly hangsúlyt fektettünk a letisztult és gondos csomagolásra. Ez az aerodinamikusaink számára nagyobb mozgásteret biztosít, így próbálkozhatnak a kocsitest alakításával.”

A legnagyobb változás az MCL33-on

A csomagolásnál, azaz a borítás alá kerülő elemek elrendezésénél meghatározó szerepe volt a motorváltásnak. Tulajdonképpen ez vált a leghangsúlyosabb területté. A csapatot nagy kihívás elé állította, hogy a kompresszorát és ERS-ét megosztó Honda után a Renault teljesen más elrendezésű erőforrással rendelkezik, melyhez az autó hátuljának megnyújtásával, a hűtőrendszer átalakításával kellett igazodniuk. „Ez nagy váltás volt. Bár a szabályok leírják, hogyan kell kialakítani a motor elejének és hátuljának a rögzítését, az egyes erőforrások felépítése között így is nagyok a különbségek” – magyarázta Goss.

„A motoroknak ilyen szempontból két családja van. A Mercedes és a Honda koncepciójánál a kompresszort a motor elé helyezik, a turbinát mögé, az MGU-H pedig a V-hengerek között ül. A Ferrari és a Renault esetében a turbófeltöltő van a motor végében, az MGU-H pedig elől, a V-hengerekben. Mindkét verziónak vannak előnyei és hátrányai, de nekem tetszik a Renault megoldása. A váltás viszont nagy hatással volt a beépítés módjára. A Renault előnye, hogy előrébb tolhatjuk a motort, de közben a kompresszort hátulra kell tenni, tehát a kivezető csöveket úgy kellett előrébb vinnünk, hogy annak ne legyen hatása a csomagolás módjára.”

„Újraterveztük a karosszéria hátulját, a váltóházat, a hátsó felfüggesztést és a hűtőrendszert. Ez kéthetes intenzív munkát jelentett, de felkészültünk rá, mivel tudtuk, hogy talán sor kerülhet rá. Elképesztő, hogy ilyen kevés idő alatt mit értek el az embereink. Végül egy letisztult csomagolást kaptunk, a váltó, a hátsó felfüggesztés tervezői hihetetlen munkát végeztek az újratervezés során” – méltatta kollégáit Goss.

A csapat azzal is elégedett, hogy bár a beszállítóváltás miatt megcsúsztak projektjükkel, így is sikerült időben elkészülniük, az újratervezés pedig szerintük nem volt rossz hatással felkészülésükre. „Ez annak köszönhető, hogy nagyon egységes mérnökgárdánk van. Remek a kommunikáció közöttünk, így gyorsan tudunk meghozni nagy döntéseket, majd megoldásokat találni” – magyarázta Goss.

Azt is elárulta, hogyan készültek a végül csak szeptemberben véglegesített Renault-megállapodásra. „A motorcsere eléggé az utolsó pillanatban jött. Nem tudtuk, hogy megvalósul-e vagy sem, volt némi bizonytalanság. De egy kicsit lehet előre készülni a háttérben, például fényképek elemzésével, melyekből kiderítheted, nagyjából milyen változtatásokra lesz szükség. Az idő tehát szorított, de sok adatot elemeztünk, sok vázlat született. Aztán amikor megtudtuk, hogy mi lesz, mindenki rákapcsolt, és a tervezőcsapat fantasztikus munkát végzett az autó átalakításával. Nagyjából két hét alatt újraterveztünk mindent.”

Illik-e a McLaren koncepciója a Renault-hoz?

A Renault érkezése eközben egy másfajta kihívás elé is állította a McLarent: idén nemcsak a franciák gyári csapatával, de a szintén az ő motorjukat használó Red Bull-lal is nyíltan össze kell mérniük tudásukat. Az összevetésből az is ki fog derülni, mennyi alapja volt a wokingiak elmúlt években büszkén hangoztatott véleményének, miszerint már jó ideje övék a mezőny egyik legjobb karosszériája.

Ez a sajátos párharc a Red Bullt sem hagyja hidegen. Helmut Marko, az osztrákok tanácsadója ugyanakkor megjegyezte, érdemes kivárni, valóban a Renault-hoz illő koncepciót választott-e a McLaren. „A McLaren egy nagy ismeretlen, mert nem tudjuk, hogy ez a karosszéria mennyire fog harmonizálni a Renault-motorral” – nyilatkozta még az MCL33-as bemutatója előtt. „Annyit biztosan tudhatunk, hogy a McLaren mindig is nagy hangsúlyt fektetett a nagy leszorítóerőre. Ezen a téren mi mindig kompromisszumra kényszerülünk, mert jó végsebességre kell törekednünk az egyenesekben, miközben a McLaren kompromisszumok nélkül törekszik a leszorítóerő növelésére.”

Az osztrák ettől függetlenül számít arra, hogy veszélyt jelenthet rájuk a brit istálló. „Mindenképpen erős ellenfél. Mind tudjuk, Alonso mire képes. Vele kapcsolatban inkább az a kérdés, hogyan teljesíti a kettős terhelést, mert nem kevés futamot vállalt. A Toyotával is nyerni akar, így az ottani munkára is nagy figyelmet szentel” – utalt a spanyol WEC-szereplésére.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.