Hírek>> : Úgy tűnik, a Renault megoldotta a problémáit: a motor hét nagydíjat is kibírhat |
Úgy tűnik, a Renault megoldotta a problémáit: a motor hét nagydíjat is kibírhat
2018.02.16. 20:08
A hírek szerint Viry Chatillonban megoldották a megbízhatósági problémákat, és a futópadon a 2018-as erőforrással már teljesítették a 7 nagydíjtávot. Akkor most jöhet a teljesítménynövelés...
Helmut Marko, a csapat tanácsadója reméli, hogy már az első téli teszten is meg tudják mutatni az RB14-ben rejlő potenciált - ha a megbízhatóság nem jelent problémát.
A Red Bullnak pedig lehet oka az optimizmusra, hiszen még Viry Chatillonban is pozitív a légkör. Bár a teljesítmény terén még nem érték el a 2018-as célokat, a megbízhatóság már rendben van, hiszen a hét nagydíj teljesíthetőnek tűnik az új erőforrással (miután idén versenyzőnként már csak három motor érhető el, ez a táv a minimum).
A szimulációk egyelőre csakis jó hírekkel szolgáltak, vagyis van okunk várni a téli teszteket - ennek pedig három oka van: először is a Red Bull Racing, a Renault és a McLaren aggodalom nélkül vághat neki a téli teszteknek, hiszen a megállás veszélye nem fenyegeti őket. Ennek megfelelően mindhárom csapat elkezdheti a fejlesztési munkálatokat, és nem kell majd a garázsban vesztegelniük.
Másodszor, a 2018-as erőforrást teljesen át is tervezték, vagyis nem csak hét nagydíjtávot fog kibírni, de sokkal ésszerűbb beállításokat is lehetővé tesz. Ennek megfelelően a kasztni és a motor könnyebben összehangolható - plusz csökken a súly is, mivel kevesebb elektronikai kábelre lesz szükség. Mindezzel általánosságban az aerodinamikának is kedveznek, miután a mérnökök egy sokkal egyenletesebb hátsó részt tervezhetnek, melynek kisebb a légellenállása.
Végül pedig mivel az erőforrás megbízhatóbb lett, így a mérnökök most a teljesítménynövelésen is dolgozhatnak, hiszen az elektronikában több lóerő is megbújhat, melyekre eddig pont a megbízhatósági óvintézkedések miatt nem leletek rá.
|