Hírek>> : Fejlődésben minden csapatot lepipál a McLaren? |
Fejlődésben minden csapatot lepipál a McLaren?
2018.02.09. 17:25
Az összes csapat közül a McLaren fog a legtöbbet javulni 2018-ban Zak Brown szerint, aki azt is elárulta, a Renault nagyon magabiztosnak tűnik a téli előrelépése láttán.
„A mi csapatunknak kell a legtöbbet előrelépnie a rajtrácson az előző évhez képest” – jelölte ki a célt csapata számára Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója egy csütörtöki sajtóbeszélgetésen. Tekintve, hogy a wokingiak az előző évben csupán a Saubert tudták megelőzni a konstruktőri bajnokságban, nem tűnik teljesíthetetlen feladatnak. Ám a Hondával a gyenge motor miatt szakító istállónak ennél azért komolyabbak az elvárásai a 2018-ban kezdődő Renault-kapcsolattól.
Mint azt Brown elmondta: „Versenyképesek akarunk lenni, az élen küzdeni, az időmérőn is az élmezőnyben lenni, a dobogós helyezésekért csatázni.”
Az utóbbi három évben erre nem volt példa, és legutóbbi dobogójukat is négy éve, 2014-ben ünnepelhették, miközben futamot nyerni a 2012-es Brazil Nagydíj óta nem tudtak. Mindkét alkalommal még a Mercedes erőforrását használták. A McLaren már csak emiatt is reméli, hogy a puszta Honda-Renault cserével is jó pár hellyel sikerül előrébb araszolniuk a rajtrácson.
A Renault az előző évig csak a harmadik volt a négy motorgyártó erősorrendjében, a megbízhatósággal majdnem ugyanolyan sok gondja volt, mint a Hondának, ezért nagy kérdés, mekkora előrelépést jelentenek a McLaren számára. Brown jó előjelnek tekinti, hogy a gyártó igencsak nyugodt. „Nem konganak a vészharangok. Nagyon magabiztosnak tűnnek. Ami a teljesítményt és a megbízhatóságot illeti, elégedettek azzal, ahol tartanak, és amit a próbapadon látnak. Különösen a megbízhatóságról gondolják úgy, hogy megoldották” – kotyogta ki az amerikai.
„Tudom, megy a vita arról, melyik az első, a második és a harmadik legjobb motor. A valóságban viszont szerintem nagyon közel vannak egymáshoz. Érezni, hogy a Renault izgatott, valamint hogy tényleg akarja a McLarennel közös munkát. És teljes az egyenlőség a Red Bull-lal és a gyári csapatukkal.”
A McLaren karosszériáért felelős technikai igazgatója, Tim Goss eközben arról is beszélt, reményei szerint idén már a Renault is rendelkezni fog a Mercedes és a Ferrari által eddig használt időmérős „varázsbeállítással”, így már szombatonként is közelebb lehetnek a riválisokhoz. „Fejlesztették a motort, sokkal erősebb lesz” – bocsátotta előre.
A Hondával a mérce és a tapasztalat is hiányzott
A fejlődés azonban nemcsak a McLaren számára jó hír, a Red Bull és a Renault gyári csapata is profitálni fog belőle, így Wokingnak fel kell készülnie arra, hogy az idei év a korábban sokat dicsért, de igazán sosem vizsgáztatott karosszériájuk minőségéről is kíméletlenül őszinte képet fog festeni.
„Ha 0,9 másodperccel gyengébbek leszünk a Red Bullnál, az nem fog jól festeni, ez igaz” – ismerte el Brown. „Nem szeretnénk rejtőzködni, eljött a bizonyítás ideje. Az a szép a motorsportban, hogy százmilliók látják, hogyan boldogulsz. Ez is része az adrenalinhatásnak. Várjuk már ezt. Ez a csapat rendelkezik a második legtöbb bajnoki címmel, és örülünk neki, hogy ránk irányul a figyelem. Csakis akkor akarunk majd elbújni, ha 0,9 másodperc lesz a hátrányunk a Red Bull-lal szemben.”
Peter Prodromou aerodinamikai vezető megerősítette, inkább örülnek a közvetlen összevetésnek, mintsem tartanának tőle. „Nehéz volt, hogy az előző három évben nem igazán tudtuk senkihez mérni magunkat. Nagyon jó dolog, hogy most két első osztályú mércénk is lesz, és ez egyben motiválja a dolgozókat” – mutatott rá a négy éve a Red Bulltól érkező szakember.
Azt elismerte, a McLarennek szerényebb a költségvetése, mint a Red Bullnak, ám szerinte ettől még felvehetik velük a versenyt. Vezető mérnökük, Matt Morris pedig azt is elárulta, mi jelent még jelentős előrelépést számukra a Honda-évekhez képest. „A legnagyobb különbség, hogy a renault-sok sokkal tapasztaltabbak. Régebb óta csinálják ezt, mint a Honda, ez a puszta tény. Ennek köszönhető, hogy a motor beépítése ilyen gyorsan sikerült” – nyilatkozta.
„Egy csomó kérdésünk volt. Azt mondtuk: 'Van két hetünk erre, szükségünk van az információkra huszonnégy órán belül.' És meg is kaptuk, mert a Renault hozzászokott ahhoz, hogy van partnercsapata, akik bizonyos információkat kérnek. Talán ez a legnagyobb különbség egyelőre, a rutinjuk. És ugyanez igaz Viryre is. Sokkal érettebbek, mint a Honda. Talán nincs annyi tesztpadjuk, de több a tapasztalatuk.”
Ezen a téren pedig további javulás várható a kapcsolatuktól, hiszen ahogyan megismerik egymást , úgy hathatnak egyre inkább a másik munkájára is. „Szeretnénk változtatásokat” – nyilatkozta Goss a Renault-motorról. „És meghallgatnak bennünket. Már történt is pár módosítás, de mivel kevés időnk volt az autóba illeszteni a motort, egyelőre túl sok mindent nem volt idő átalakítani. Ez egy másfajta motor, más a kialakítása, így újra kellett gondolnunk pár dolgot. De 2019-ről máris folynak az egyeztetések a Renault-val, hogy lássuk, min javíthatunk még.”
|