Hírek>> : Alonso a top 10-en kívül „élete legkevésbé fontos időmérőjén” |
Alonso a top 10-en kívül „élete legkevésbé fontos időmérőjén”
2018.01.26. 14:57
Nem került a legjobb tízbe Fernando Alonso csapata a daytonai időmérő edzésen, ám a spanyolt nem zavarta, hogy csak a 13. hely jutott nekik. Büszke, hogy tapasztaltabb társakat utasított maga mögé.
Nem indult jól a daytonai program a United Autosport 23-as rajtszámú autója számára. Fernando Alonso és Lando Norris csapattársa, a sportautózás világában leginkább jártas Phil Hanson kezdte a körözést az első szabadedzésen a Ligier-vel, ám 10 perc elteltével összetörte azt, megrövidítve ezzel a programjukat. Hanson az 5-ös kanyarban csúszott ki, s a gumifalban állt meg. „Hibáztam, pedig pont az lenne a lényeg, hogy ne kövessünk el hibát. De Fernando mondta, hogy jobb most, mint a versenyen” – kommentálta a balesetet a 18 éves versenyző.
Rutinos kollégája nem tartotta szerencsésnek az idővesztést. „Hiányzik a pályán töltött idő azok után, hogy a teszteken nem tudtunk mindet kipróbálni. Lando és én ráadásul most mutatkozunk be a prototípusokkal, így sok a tanulnivalónk. Remélem, a következő edzésen egy kicsit többre jutunk, és hogy a futamon versenyképesebbek leszünk. Jelenleg a tempónk aggaszt leginkább” – állapította meg az első egy óra után.
Az autót a második szabadedzésre rendbe hozták, ám az is kiderült, hogy Alonso tempójukkal kapcsolatos aggályai megalapozottak. A ritmust továbbra is a DPi-autók diktálták, s Alonsóék csak a 12. helyen zárták a második gyakorlást, közel egy másodperces hátránnyal, két hellyel elmaradva a United Autosports másik autójától, mellyel Bruno Senna futotta a legjobb időt. Közéjük egyébként Lance Stroll alakulata, a Jackie Chan DC Racing 37-es autója furakodott be Robin Frijns jóvoltából.
Aztán következett az időmérő edzés – immáron kizárólag a prototípus kategória számára. Fernando Alonso 1,4 másodpercet javított a szabadedzésen elért köréhez képest, ám 1:37,008 másodperces eredménye így is 0,925 másodperccel elmaradt a pole-t az utolsó pillanatban, mindössze 0,007 másodperces előnnyel megszerző cadillaces Renger van der Zande legjobbjától, s csak a 13. helyre volt elegendő.
Őt azonban nem keserítette el az eredmény. „Tudva, hogy ez egy huszonnégy órás verseny, talán ez volt életem eddigi legkevésbé fontos időmérője” – állapította meg. „Általában hatvan-hetven köröm szokott lenni arra, hogy a versenyen pozíciókat nyerjek, most lesz huszonnégy óránk. Remélhetőleg az időmérő nem a hétvége kulcspillanata volt.”
„Jó edzés volt ez számunkra, és jó volt végre forgalom nélkül is teljesíteni pár kört. A szabadedzéseken elég nagy volt a forgalom, sok minden történt, de a prototípusok időmérő edzésén össze tudtunk rakni pár jó kört, és ezzel egy kicsit jobban hozzászokhattunk az autóhoz. A köreimmel elégedett voltam, nagyjából az egyensúllyal is. Egy kicsit még javítanunk kellene, hogy gyorsuljunk, de összességében jó munkát végeztünk.”
Félig most is Le Mans-ra gondol
Az LMP2-es autók közül a hatból öt Oreca-autó megelőzte őket, a három Ligier közül viszont ők végeztek a legelőkelőbb pozícióban. A szintén a United Autosports színeiben versenyző Bruno Sennát pedig tekintélyes, 1,2 másodperces előnnyel utasította maga mögé. „Örülök, hogy mi voltunk a leggyorsabb Ligier-autó, mégpedig jelentős előnnyel. Remek emberek alkotják a csapatunkat, Bruno Senna világbajnok az LMP2-es kategóriában – ő vezeti a másik autót. Versenyképesnek éreztük magunkat, és a maximumot hoztuk” – vélekedett Alonso.
Végül kiemelte, kezdettől fogva nem úgy készült, hogy esélyesei a daytonai 24 órásnak, és a fő hangsúly továbbra is a tanuláson, valamint a majdani Le Mans-i megméretésére való felkészülésen van. „Már az elején tudtam, hogy a csomagunk nem a leggyorsabb, de közben úgy érzem, ez a verseny elég hosszú ahhoz, hogy kompenzálni tudjuk a teljesítményhiányt. Nagyon új csapat vagyunk, két újonc ül az autóban Landóval és velem, sokat kell tanulnunk. Jó, hogy nincs rajtunk nyomás, hogy nem kell szuperversenyképesnek és szupergyorsnak lennünk. Ez egy tanulóverseny, egy előkészület arra, ha egy nap a Le Mans-i huszonnégy órás versenyen is indulnék.”
„Tisztelnem kell azt a versenyt, ahogy ezt is, és tudom, hogy sokan sokkal tapasztaltabbak nálam, jobban felkészültek, mint én. Tehát szeretnék olyan felkészültté válni, mint ők, tapasztalatot gyűjteni, és ez a hétvége tökéletes lehetőséget kínál erre. Közben pedig a legjobbak közül is sokan itt vannak, a tavalyi legjobb LMP2-es versenyzők, akik most egy kicsit lemaradtak tőlünk. Emiatt meglepetés volt számunkra ez az időmérő, de elégedett vagyok” – értékelt pozitívan.
|