Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : Kezdetét veszi Alonso daytonai kalandja!

Kezdetét veszi Alonso daytonai kalandja!

  2018.01.25. 14:50

Csütörtökön Daytonában kezdetét veszi a Rolex 24 órás verseny programja – többek között Fernando Alonsóval. A spanyol csapatának ugyanakkor nincsenek vérmes reményei.


Fernando Alonso visszatért az Egyesült Államokba. A McLaren versenyzője tavaly májusi Indy 500-as versenye után most ismét egy számára új kategóriában esik át a tűzkeresztségen: a híres daytonai 24 órás versenyen áll rajthoz Zak Brown csapata, a United Autosports színeiben, ahol Lando Norris, a McLaren harmadik számú versenyzője, valamint a sportautós Phil Hanson lesz a két csapattársa.

A kétszeres F1-es bajnok nem csinált titkot abból, hogy amolyan Le Mans-i felkészülésnek szánja a mostani viadalt, melyen először szerezhet tapasztalatot a sportautózás és a megbízhatósági versenyek sajátosságairól, a különböző kategóriákkal való együtt versenyzésről, az éjszakai versenyszakaszokról, a versenyzőcserékről.

Mint azt a szerdai médiaeseményén mondta, ez az F1-es idényre is amolyan aktívabb felkészülési mód számára. „Megszoktam már, hogy a január-februárt a fizikai felkészüléssel töltöm, edzőtáborozom, erősítem a nyakam. Most megvan a lehetőségem arra, hogy úgy eddzem ezeket az izmokat, hogy közben versenyzem is, mégpedig a világ pár legjobbja ellen. Ez egy remek felkészülés az F1-es idényre” – nyilatkozta.

Alonsótól az utóbbi egy évben szokhattuk meg, hogy az F1-en kívül más nagy versenyek rajongójává is vált. Daytona sem véletlenül került a képbe nála: az ottani 24 órás versenyt Le Mans-i 24 órás és a Sebringi 12 órás mellett a harmadik nagy klasszikusként tartják számon a sportautózásban. 1962-ben rendezték az első futamot, akkor még 3 órás viadal volt, a győztes pedig a közelmúltban elhunyt Dan Gurney lett. 1966-ben volt először 24 órás a viadal, az évtizedek során pedig olyan hírességek nyertek rajta, mint az F1-et is megjáró Pedro Rodriguez, Mario Andretti, Jacky Ickx, Juan Pablo Montoya, valamint az Amerikában legendának számító A. J. Foyt, Al Unser vagy Scott Dixon.

„Azért csinálom ezt, mert imádom a versenyzést, szeretek küzdeni” – mondta Alonso. „Ha pedig a versenyeket ilyen ikonikus helyszíneken tartják, és ekkora nevek vesznek részt rajta, mint a Daytona Speedwayen, az csak még vonzóbb számomra. Megkérdeztem Zaket, van-e még üres ülésük Daytonára, és tíz perc alatt mindent el is intéztünk.”

Alonso a január elején rendezett hivatalos daytonai teszten, a ROAR-on már lehetőséget kapott a pályával és az autóval való ismerkedésre. „Sok-sok újdonsággal szembesülsz a prototípus autóban. Éjszaka vezetsz, forgalomban vezetsz, versenyzőket cserélsz. Sok újdonság van számomra, melyeket az ilyen hétvégéken megtanulhatok, és ha majd egy nap Le Mans-ban versenyzem, akkor már nem lesz új számomra. Ez komoly segítség lesz” – állapította meg Alonso, miközben ismét egyértelművé tette, egyelőre fogalma sincs, hogy már 2018-ban sor kerül-e Le Mans-i debütálására.

Nem sok esélyt látnak a győzelemre

Addig is marad neki Daytona, melyet egy LMP2-es kategóriájú Ligier JS P217-es autóval próbálnak meghódítani. Könnyű dolguk nem lesz. Kategóriájukban, a prototípus géposztályban az LMP2-es gépeken túl az újabb típusú DPi-autók is szerepelnek az összesen 20 induló között, és a ROAR-on az derült ki, hogy utóbbiak (mindenekelőtt a Cadillac) komoly tempófölényben vannak az LMP2-esekkel szemben.

A United Autosportsnál a teszt legjobb idejét Fernando Alonso érte el, ám köre 1,7 másodperccel gyengébb volt az abszolút legjobbnál, s csak a 12. helyre rangsorolta őket. A McLaren mellett a United Autosportsot is irányító Brown mindezek alapján nem vár nagy csodát a hétvégi versenytől. „Csalódást keltő volt látni, hogy a Ligier autója ezen az adott pályán nem olyan versenyképes, mint az ORECA, valamint hogy az LMP2-es gépek nem olyan gyorsak, mint DPi-k. De szerintem ki fognak egyenlítődni egy kicsit az erőviszonyok, csökkenni fognak a különbségek. Ezen a pályán a DPi-k, főleg a Caddillacek elég jelentős előnyben vannak” – állapította meg a Badger GP-nek nyilatkozva.

Alonso csapattársa, Lando Norris ugyan nem tartja lehetetlennek a győzelmet, ám önerőből elérhetőnek sem. „Az edzéseken a valós teljesítményünk volt látható. Mindent beleadtunk, mert látni akartuk, mire vagyunk képesek a többiekkel szemben, és eléggé el vagyunk tőlük maradva, főleg a DPi-ktől. Innen nyerni lehetséges, mivel ez egy huszonnégy órás verseny, amin a győzelem sorsáról az utolsó egy-két óra dönt, vagy az utolsó biztonsági autó. De a puszta tempónk alapján nem nyerhetünk. Emiatt arra kell törekednünk, hogy minden más téren tökéletesek legyünk. Jól kell csinálnunk a kiállást, nem kaphatunk büntetést, nem törhetjük össze az autót. Ennél többet ezzel az autóval nem tehetünk” – tekintett előre a tavalyi F3-as Európa-bajnok.

„Úgy utazunk Daytonába, hogy tudjuk, nem mi leszünk a leggyorsabb csapat, de csak azt kell csinálnunk, amit Le Mans-ban tettünk, ahol a tizenharmadik helyre kvalifikáltuk magunkat, de végül a negyedik helyen értünk célba” – állapította meg Brown. „És nekünk kell a leggyorsabbnak lennünk a pitben, a versenyzőink nem hibázhatnak, sem a csapatunk, és ha elvégezzük a feladatunkat, szerintem elérhető lehet a legjobb ötbe kerülés, vagy akár a dobogó is.”

Tekintve, hogy az autók között még a prototípus osztályon belül is vannak komolyabb technikai különbségek, némi előnyt jelenthet a United számára, hogy a ROAR óta a teljesítménykiegyenlítés jegyében több autón, így a Cadillaceken is módosítani kellett. Norris azonban úgy látja, ez gyökeres változást aligha hoz majd. „Közelebb lehetünk, de nem olyan helyzetben, amilyenről álmodunk, nem fogjuk mi diktálni a tempót. Teljes gőzzel kell mennünk, nem hibázhatunk. Jobb helyzetbe kerülünk, de nem mi válunk gyorsabbá, hanem ők lassulnak” – állapította meg realistán.

„Egy dobogós helyezés sokkal reálisabb lehet, de még ahhoz is nagyon kell nyomnunk. Ha viszont minden mást jól csinálunk, lehetségessé válhat” – vélekedett Norris.

A pálya

Az teszi igazán különlegessé, hogy igazi vegyes pályának számít. A 3,56 mérföldes ring összesen 12 kanyarból áll, egy részét a NASCAR-ból is ismert ovál adja, a másikat a belső hagyományos pályavezetés. A célegyenes az erősen döntött oválon található, melyről egy balos fordulóval kanyarodik le a mezőny a belső részre.

„Különleges érzés volt a döntött oválra menni” – mondta Alonso Daytonáról. „Érzed, milyen nyomás nehezedik a testedre, a látási viszonyok is megváltoznak, mert amikor a normális pályaszakaszon vagy, már távolról látod az előtted lévő autókat is. Amikor a döntött részen vagy, csak a következő kétszáz métert látod, nem többet. Csak próbáltam kitalálni, merre megy a pálya. Nagy élmény, jó érzés volt!”

A program

A daytonai Rolex 24 órás verseny programja a csütörtöki szabadedzésekkel veszi kezdetét. A mai napon Alonsóék magyar idő szerint 15 óra 20 perckor hajtanak először pályára az első egyórás szabadedzésem. Ezt egy újabb egyórás edzés követi 19:40-től, majd 22:45-től jön kizárólag a prototípusok számára kiírt időmérő edzés , végül pedig 0:30-tól egy harmadik edzés.

Pénteken magyar idő szerint 15:40-kor tartanak még egy egyórás tréninget, aztán szombaton 20:40-kor elrajtol a 24 órás verseny.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?