Hírek>> : Renault: A Mercedes varázsbeállítása idén nem lesz akkora előny |
Renault: A Mercedes varázsbeállítása idén nem lesz akkora előny
2018.01.11. 17:59
Csökkenteni fogják a Mercedes időmérős motorelőnyét a 2018-as szabályváltozások a Renault szerint. A varázsbeállításról a megbízhatóságra tolódik a hangsúly.
A Red Bull a múlt évben többször panaszkodott arra, hogy partnerét, a Renault-t leszámítva már mindegyik motorgyártó erőforrása rendelkezik valamilyen speciális időmérős beállítással. Ezen a téren a Mercedes továbbra is hatalmas előnyben volt, amit az is alátámaszt, hogy a 20 alkalomból 15-ször szerezte meg az ő versenyzőjük a pole pozíciót.
A Renault már korábban jelezte, ezen a téren is szeretnék csökkenteni a hátrányukat2018-ra, és már készül a saját szombati motormódjuk. Cyril Abiteboul azonban úgy véli, azzal, hogy háromra csökkentették a szezon során büntetlenül használható motorok számát, csökkentették a „varázsbeállítások” jelentőségét is. (Valójában belső égésű motorból, turbófeltöltőből és az MGU-H-ból használható 3, míg az MGU-K, az energiatároló és a központi elektronika számát 2-re csökkentik.)
„Abu-Dzabiban már láthattunk előrelépést a motorunk terén, egyre jobb kompromisszumot találunk a teljesítmény és a megbízhatóság között, és a következő szezonban még jobbak leszünk. Ugyanakkor a szabályok már nehezítik a puszta időmérős beállítások használatát. Három motorral kell kihúzni a szezont, és ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni” – mutatott rá a francia.
Szerinte emellett az olajégetés beszüntetését célzó további szigorítások is hasonló hatást válthatnak ki. „Az időmérős beállításoknál bizonyos trükköket alkalmaznak, például az olajégetést, amely téren még szigorúbbak a megszorítások. Ezek mind csak károsíthatják a motort, ezért arra számítok, hogy a gyártók többsége konzervatívabbá válik az erőforrása használata terén. De azért továbbra is vizsgáljuk, hogyan hozhatjuk a legnagyobb teljesítményt a korlátozott körszám alatt” – magyarázta Abiteboul.
Féltenünk azért aligha kell az F1-es motormérnököket, akik nem éppen arról híresek, hogy a szigorúbb szabályok miatt lemondanak a teljesítmény hajszolásáról és a trükközésről. Az mindenesetre valószínűsíthető, hogy az újdonságok miatt idén még nagyobb hangsúly lesz a megbízhatóságon, és ebből ugyanolyan előnyt kovácsolhat az ezen a szinten is jobban álló Mercedes és Ferrari, mint az időmérős módokból.
Abiteboulék a 2017-es súlyos megbízhatósági gondok után éppen ezért minden energiájukkal a minőségi javulásért dolgoznak. Szerinte a múlt télen végrehajtott koncepcióváltásuk után idén már könnyebb dolguk lesz. „Most nagyobb stabilitás lesz jellemző, mert a motorunk hasonló lesz az előző évihez. Míg tavaly gyakorlatilag mindent megújítottunk, most csak azokat a részeket fogjuk, melyek teljesítményjavulást eredményezhetnek.”
„Emellett változtattunk a belső folyamatainkon is, és drákói szigort teszünk kötelezővé minden egyes új elem bevezetésénél. Hiszem, hogy amit a tesztpadon látunk, az reprezentatív, és olyan termékkel állunk elő, amely már a téli tesztek idején sokkal kiforrottabb lesz, mint tavaly” – ígérte a szakember, aki a minőségellenőrző részleg felturbózásával is tett az újabb blamák megelőzéséért.
|