Hírek>> : Meggondolta magát a McLaren Alonso WEC-kalandja kapcsán? |
Meggondolta magát a McLaren Alonso WEC-kalandja kapcsán?
2017.12.21. 16:55
Miközben Fernando Alonso kiváló esélyt kaphat a Le Mans-i győzelemre 2018-ban, már a McLaren sem zárkózik el határozottan az átfogó WEC-szereplésétől.
Még az idei F1-es szezon vége előtt ment híre annak, hogy Fernando Alonso nemcsak rajthoz akar állni a Toyotával a Le Mans-i 24 órás versenyen 2018-ban, de teljes szezont is szeretne futni a japánokkal a megbízhatósági világbajnokságban (WEC). Novemberben Éric Boullier, a McLaren versenyigazgatója határozottan elzárkózott ezen ötlettől, mondván, a spanyol túlságosan megosztaná figyelmét, pedig a Renault-val való kapcsolatuk első évében minden energiájára szükség lesz a felemelkedéshez.
Alonso azóta már tesztelte is a Toyota LMP1-es autóját, ám WEC-es terveiről továbbra sem árult el semmit. A körülmények ugyanakkor egyre inkább a szája íze szerint alakulnak. A Toyota a héten például hivatalossá tette, hogy hiába maradt gyári ellenfél nélkül a Porsche távozásával, kitart LMP1-es programja mellett. Mindez azt jelenti, hogy a papírforma szerint szinte garantált a Le Mans-i győzelmük. És ez Alonso előtt is utat nyithat a hőn áhított mesterhármas második lépésének mielőbbi kipipálására. Ennél biztosabb esélyről aligha álmodhatott volna.
Emellett az is biztossá vált, hogy a WEC a következő évben nekivág az úgynevezett szuperszezonjának, amely az eddigiektől eltérően 2018-ban és 2019 rendezett futamok együtteséből fog állni. Az áprilisban rajtoló bajnokságnak 8 állomása lesz, ám ebből csak ötöt rendeznek meg az első naptári évben, a többi viadal átnyúlik 2019-be. A 2018-as versenyek közül pedig egyedül a fudzsi viadal ütközik az F1-ggyel, az Amerikai Nagydíjjal.
Mindezek után Éric Boullier már jóval nyitottabbnak tűnik Alonso kettős szereplésére, mint korábban. „Jövőre egy ütközés lesz a két naptárban, de mindent egybevetve csak három versenyről van szó, plusz Le Mans-ról, és ez így nem olyan sok” – vette ki Fudzsit a spanyol programjából. „Ő már most is részt vesz gokartversenyeken, mindig és mindenhol. Ő az egyik legjobb, akinek muszáj versenyeznie, muszáj folyamatosan mozgásban lennie.”
A francia már úgy látja, még jót is tenne a WEC-szezon a kétszeres bajnoknak. „Sok versenyző ilyen, ők igazi versenyzők, ha szabad így mondanom, mert teljesítenek vagy ötven hétvégét egy évben. Ez tartja őket fitten és éberen. Ha nem versenyeznének eleget, akkor tompulnának. Összességében úgy gondolom, még hasznára is válhatna, mivel állandóan versengő közegben lenne, és így az F1-ben is mindig éles maradna.”
A Toyota WEC iránti elkötelezettségének bejelentésekor azt mondta, heteken belül tájékoztatást ad jövő évi versenyzőfelállásáról. Mindezek után nem lenne meglepő, ha a velük már ismerkedő Alonso is szerepet kapna náluk – és nem csak Le Mans-ban.
A spanyol januárban mindenesetre Daytonában máris megtapasztalhatja, milyen a megbízhatósági sportautózás, hiszen Zak Brown LMP2-es autójával vesz részt az ottani 24 órás versenyen.
A McLaren továbbra is nyitott sztárja efféle kalandjaira, ám Boullier azt azért tisztázta, ez elsősorban Alonsónak szól, és Stoffel Vandoorne aligha oszthatja meg így a figyelmét. „Ez inkább Fernandóról szól, aki egy kiváló versenyző, az én szememben még ma is a legjobb. Ő a legkiforrottabb versenyző, és mindenből ki tudja hozni a maximumot. Ő egy viszonyítási pont, és előny Stoffel számára, hogy ő a csapattársa, mert megmutatja neki, hogyan kell dolgozni, hogyan kell hozzáállni a munkához. Fernando már elég tapasztalt ahhoz, hogy megengedhesse magának ezt anélkül, hogy elterelné a figyelmét, Stoffelnek azonban még keményen dolgoznia kell és tanulnia a Forma–1-et.”
|