Hírek>> : A McLaren már behozta a lemaradást új autójával |
A McLaren már behozta a lemaradást új autójával
2017.12.14. 19:25
Nem kell drámai mértékben áttervezni a McLaren új autóját a Renault-motor miatt. De mekkora hátrány a váltás?
Egy újabb nagy reményekkel várt szezonnak vág neki a McLaren 2018-ban, ám a helyzetük ezúttal más, mint az elmúlt három évben. A Hondával megtapasztalt sorozatos csalódásaik után immár a Renault partnerei lesznek, és meggyőződésük, hogy a francia gyártó biztosabb alapokkal rendelkezik, mint a japánok.
A McLaren ugyan már Kanada környékén eldöntötte, hogy szakítani akar a Hondával, erre hivatalosan végül csak az ősszel került sor, amikor a 2018-as autójukon már javában dolgoztak. A motor alapvetően meghatározza egy versenygép kialakítását, s mivel az egyes hajtóegységek eltérnek egymástól, e váltás nem könnyítette meg a brit istálló felkészülését.
Éric Boullier versenyigazgató azonban nem aggódik. Előrebocsátotta, az MCL32-es modelljükhöz képest nem kell teljesen új autót építeniük. „Alkalmazkodni kell, alakítani a motor kialakításán, de az autó felépítése változatlan marad. Okos koncepciónk van, így nem lesz nagy dráma. Van, hogy csak arra törekszel, ne csinálj semmi hülyeséget” – nyilatkozta a Formula1.com-nak.
Korábban azt is elárulta, aerodinamikai szempontból még előnye is lesz a Renault-motornak. „Az autón nem változtatunk radikálisan, a 2018-as konstrukció teljes egészében a mostani továbbfejlesztése lesz. A Renault motorjának hűtői viszont kisebbek, mint a Hondáé. Ez aerodinamikai szempontból könnyebbé tesz a dolgunkat. Ám erről több részletet nem árulhatok el.”
Meggyőződése, a motorcsere miatt nem kerülhetnek nagy hátrányba a Renault erőforrását már jól ismerő Red Bull-lal szemben. Korábban azt nyilatkozta, a motorcsere két héttel vetette vissza a munkájukat az új autó fejlesztésében, ám ez már nem probléma számukra. „Talán a programunkhoz képest két héttel később hoztuk meg a motorcseréről szóló döntésünket. De ezt a két hetet már szinte teljesen behoztuk” – állapította meg.
Arról is kérdezték, biztosan elkészül-e az új autójuk az első téli tesztre. „Még korai lenne megmondani. Folyamatosan feszegeted a határaidat, hogy még nagyobb teljesítményre tegyél szert. A szélcsatornában, a CFD-ben, mindenhol az utolsó pillanatig kivársz a gyártási folyamattal. A lehető legtovább akarsz kivárni, hogy minden egyes adat és információ a birtokodba kerüljön még a gyártás megkezdése előtt. És elmondhatom, eddig egész jók vagyunk” – bizakodott.
A bizakodás egyébként is áthatja a McLarent, nem titkolják, karosszériájuk jó teljesítménye miatt arra számítanak, hogy az eddiginél erősebb motorral nagy ugrást tehetnek, s az élmezőny közelébe kerülhetnek. Hasonló optimizmust persze már a Hondával való házasságuk után is láttunk tőlük… „A Hondával már megtanultam, milyen veszélyei vannak a mézesheteknek” – ismerte el Boullier. „Ez egy új kapcsolat lesz, és hiba lenne már az előtt az asztalt verni, hogy igazán megismernéd a partnered. Most abban a fázisban tartunk, hogy mindketten igyekszünk jobban megismerni a másikat, építgetjük a kapcsolatokat, és szeretnénk elérni, hogy ezek a mézeshetek tovább tartsanak, mint a legutóbbi.”
A francia szakember ennélfogva a 2018-as várakozásaik kapcsán is óvatosságra int inkább. „Hiba lenne bármilyen elvárást megfogalmazni. Én a mondásban hiszek: ígérj keveset, teljesíts túl! Nem ígérgetek tehát, várjuk meg, milyen lesz!”
|