Hírek>> : Räikkönen elsőségével zárult az első abu-dzabi tesztnap |
Räikkönen elsőségével zárult az első abu-dzabi tesztnap
2017.11.28. 15:36
Kimi Räikkönen bizonyult a leggyorsabbnak az év utolsó előtti Forma–1-es „munkanapján”, ám Abu-Dzabiban a legnagyobb figyelem a visszatérés kapujába lépő Robert Kubicára irányult.
Hivatalosan gumitesztnek számít az idényzáró versenyt követő kétnapos abu-dzabi gyakorlás, ám annak menete, szabályai eltérnek a szokványos gumitesztekétől. A Pirelli már a csapatokkal történt külön gyakorlások ideje alatt véglegesítette 2018-ra tervezett 7 gumitípusát, s a mostani évzáró kollektív teszt az ezekkel való ismerkedésről szól.
Azon kívül, hogy minden csapat részt vesz rajta, további változás, hogy a tesztek már nem vakon, s nem teljesen a Pirelli menetrendje szerint zajlanak, hiszen a csapatok pontosan tudják, mikor melyik gumitípust használják – kivéve Oliver Turveyt és Lando Norrist, akik most az elmaradt brazíliai tesztjüket pótolják, s a Pirellinek fejlesztenek. A milánóiak csapatonként 20 gumiszettet biztosítanak, ebből 8-at maguk az istállók választhattak ki, 12-t a Pirelli.
A résztvevők a beállításokon is folyamatosan változtathatnak a két nap során. Mario Isola elmondta, ezt ők maguk is támogatták, mivel csak így mérhetik föl megfelelően a papucsok minőségét, viselkedését, s láthatják, milyen változásokra hogyan reagálnak.
A magyar idő szerint hajnali 6 órakor rajtoló tesztnap elején emellett számos autón feltűntek aerodinamikai mérésekre szolgáló eszközök, valamint több esetben a 2018-tól kötelező glória is. A szabályok értelmében efféle méréseket csak az első órában lehetett elvégezni.
Ami a tesztet illeti, a legjobb időt Kimi Räikkönen jegyezte, aki még a nem hivatalos ebédszünet előtt futott egy 1:37,768 másodperces kört a következő évtől használatos hiperlágy gumin. A finn kevesebb mint 3 tizedmásodperccel előzte meg a nap végén javító Daniel Ricciardót, de már közel 0,8-et adott a legjobb körét délután jegyző Lewis Hamiltonnak.
Mögöttük Romain Grosjean, valamit a 3 órát tesztelő Lance Stroll zárt. A Haas francia versenyzője a nap legszorgalmasabbja volt 137 körével, mindössze egy fordulóval előzte meg Hamiltont.
Az összesen 12 versenyzőből egyébként 7-en törték át a 100 körös határt, a nap leggyorsabbja csak egy körrel maradt el tőle.
A 6. helyen Fernando Alonso zárt. A kétszeres világbajnok a teszt elején a glóriával hajtott pályára. A fejvédő tetején kiegészítő szárnyelemek is feltűntek, melyek már képet festettek arról, milyen módon játszhatnak a csapatok az amúgy nem túl népszerű bukókerettel.
Az utolsó Honda-motoros köreit teljesítő spanyol számára az edzés azonban nem alakult a legjobban, hiszen másfél órával a rajt után a pálya utolsó szektorában kicsúszott, s a falnak rohant az MCL32-essel. Autója első szárnya és első felfüggesztésének jobboldala sérült meg, amit jó 3 órás kényszerpihenő követett. Ezt követően végül visszatérhetett a pályára, s meg sem állt 115 körig.
Nico Hülkenberget kevesebb mint 0,1-del előzte meg, és a Force India orosz fiatalja, Nyikita Mazepin sem maradt el tőle sokkal.
A triót a nap főszereplője, Robert Kubica követte, aki kerek 100 kört futott első munkanapján az idei Williamsszel. A lengyel elégedett volt teljesítményével, hosszú etapjait jónak tartotta, s a Pirelli-gumikkal is sikerült megismerkednie. Elmondása szerint sérült karja bár jelent némi korlátozást, ez nem olyan akadály, amely keresztülhúzhatja tervét, a 2018-as teljes értékű visszatérést. Az egyszeres futamgyőztes szerdán Szergej Szirotkinnel osztozik az autón.
Az utolsó három helyen Sean Gelael, Marcus Ericsson és Oliver Turvey zárta a napot. A Toro Rosso indonéz versenyzője volt a felelős a második piros zászlóért, mely egy megpördülése után lendült. A szünet nem nyúlt hosszúra. Turvey eközben a Pirelli fejlesztéseit segítette a McLarennel, amely az FIA engedélyével körözhetett egyedüli csapatként két autóval.
Az abu-dzabi teszt szerdán egy újabb 9 órás munkanappal folytatódik, magyar idő szerint 6 órakor rajtol, s 15 óráig tart.
Az abu-dzabi első tesztnap végeredménye:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:37,768 |
|
99 |
2. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:38,066 |
+0,298 |
109 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:38,551 |
+0,783 |
136 |
4. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:39,270 |
+1,502 |
137 |
5. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:39,580 |
+1,812 |
29 |
6. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:39,762 |
+1,994 |
115 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:39,803 |
+2,035 |
85 |
8. |
Nyikita Mazepin |
Force India-Mercedes |
1:39,959 |
+2,191 |
90 |
9. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:41,296 |
+3,528 |
100 |
10. |
Sean Gelael |
Toro Rosso-Renault |
1:41,428 |
+3,660 |
117 |
11. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:41,681 |
+3,913 |
97 |
12. |
Oliver Turvey |
McLaren-Honda |
1:41,914 |
+4,146 |
105 |
|