Hírek>> : Bottasé a pole a 2017-es F1-es évad utolsó versenyén! |
Bottasé a pole a 2017-es F1-es évad utolsó versenyén!
2017.11.25. 16:06
Mercedes első sor, és elvesző Ferrari erő jellemezte az évadzárő időmérő edzését...
Bottas-Hamilton-Bottas Q1, Q2 és Q3-as sormintával végül a finn versenyzőjé lett a pole 2017-es Forma-1-es évad utolsó futamára. Azóta, hogy Lewis Hamilton a Mexikói Nagydíjon megnyerte a bajnokságot, és megfogadta, hogy nagyon szépen szeretné befejezni az idényt, a négyszeres világbajnok egyelőre nem tud az első helyre kerülni sem időmérőn, sem futamon. A Brazil Nagydíjat követően azonban, ahol saját hibájából már az időmérő elején kiesett, és csak a mezőny végéről várhatta a rajtot, ezúttal a második pozícióból indulhat vasárnap, vagyis komoly esélye van a szépítésre.
Ebbe természetesen leginkább a csapattárs, Valtteri Bottas szeretne a leginkább belerondítani, hiszen az előző versenyen is a pole-ból indult, de nem sikerült győzelemre váltani a legjobb rajtpozíciót, ráadásul épp legnagyobb ellenfele, (a vb. második helyéért vívnak) Sebastian Vettel verte meg akkor.
A vasárnapra kialakult Mercedes első sor tehát komoly presztízskérdést is jelent. Vajon Bottas végre megcsinálja, avagy Hamilton végre betartja a címszerzés után tett ígéretét?
És persze ott van még a vb. második helyének kérdése, amihez a 3. helyről induló Sebastian Vettelnek már csak három pontra van szüksége, vagyis gyakorlatilag lefutott a meccs, de azért... egy Ferrari győzelem erős évadbúcsúztató és figyelmeztető értékű lenne az egyébként mindent vivő csapat számára.
De van, aki nem csak évadot búcsúztat. Felipe Massa most már valóban az utolsó F1-es futamára készül, amelynek rajtját pedig a 10. helyről várhatja majd. Ehhez ráadásul a Q2-ben épp korábbi talán legnagyobb ellenfelét kellett „kilöknie”. Fernando Alonsót ugyanis a Williams versenyzőjének teljesítménye búcsúztatta a Q2-ben.
Vasárnap tehát presztízsharcokat, búcsúversenyt és remélhetőleg szoros küzdelmeket várhatunk.
Végeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
V. Bottas |
MGP |
20 |
1. |
1:37.356 |
7 |
|
2. |
1:36.822 |
7 |
|
1. |
1:36.231 |
6 |
2. |
L. Hamilton |
MGP |
17 |
2. |
1:37.391 |
6 |
|
1. |
1:36.742 |
5 |
|
2. |
1:36.403 |
6 |
3. |
S. Vettel |
FER |
17 |
4. |
1:37.817 |
5 |
|
3. |
1:37.023 |
6 |
|
3. |
1:36.777 |
6 |
4. |
D. Ricciardo |
RED |
16 |
5. |
1:38.016 |
4 |
|
5. |
1:37.583 |
6 |
|
4. |
1:36.959 |
6 |
5. |
K. Räikkönen |
FER |
17 |
3. |
1:37.453 |
5 |
|
4. |
1:37.302 |
6 |
|
5. |
1:36.985 |
6 |
6. |
M. Verstappen |
RED |
19 |
6. |
1:38.021 |
7 |
|
6. |
1:37.777 |
6 |
|
6. |
1:37.328 |
6 |
7. |
N. Hülkenberg |
REN |
14 |
10. |
1:38.781 |
3 |
|
7. |
1:38.138 |
5 |
|
7. |
1:38.282 |
6 |
8. |
S. Pérez |
FOR |
17 |
7. |
1:38.601 |
5 |
|
8. |
1:38.359 |
6 |
|
8. |
1:38.374 |
6 |
9. |
E. Ocon |
FOR |
17 |
13. |
1:38.896 |
5 |
|
9. |
1:38.392 |
6 |
|
9. |
1:38.397 |
6 |
10. |
F. Massa |
WIL |
18 |
8. |
1:38.629 |
6 |
|
10. |
1:38.565 |
6 |
|
10. |
1:38.550 |
6 |
11. |
F. Alonso |
MCL |
12 |
12. |
1:38.820 |
6 |
|
11. |
1:38.636 |
6 |
|
|
|
|
12. |
C. Sainz Jr. |
REN |
9 |
11. |
1:38.810 |
3 |
|
12. |
1:38.725 |
6 |
|
|
|
|
13. |
S. Vandoorne |
MCL |
9 |
9. |
1:38.777 |
3 |
|
13. |
1:38.808 |
6 |
|
|
|
|
14. |
K. Magnussen |
HAA |
16 |
14. |
1:39.395 |
10 |
|
14. |
1:39.298 |
6 |
|
|
|
|
15. |
L. Stroll |
WIL |
14 |
15. |
1:39.503 |
8 |
|
15. |
1:39.646 |
6 |
|
|
|
|
16. |
R. Grosjean |
HAA |
10 |
16. |
1:39.516 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
P. Gasly |
STR |
9 |
17. |
1:39.724 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
P. Wehrlein |
SAU |
9 |
18. |
1:39.930 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
M. Ericsson |
SAU |
9 |
19. |
1:39.994 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
B. Hartley |
STR |
8 |
20. |
1:40.471 |
8 |
|
|