Hírek>> : Új kategória, új autó, új pálya: Alonso ma is tesztelt |
Új kategória, új autó, új pálya: Alonso ma is tesztelt
2017.11.21. 21:12
Két nappal első toyotás gyakorlása után újabb sportautós tesztet abszolvált Fernando Alonso, ezúttal viszont nem a japánok LMP1-esét terelgette, hanem azt a versenygépet, amivel januárban részt vesz a Daytonai 24 óráson.
Mozgalmas napokon van túl a megbízhatósági versenyekkel egyre látványosabban „szemezgető” spanyol klasszis: a múlt hét végén a WEC bahreini szezonzárója után a Toyotával tesztelt (noha hivatalos bejelentés erről nem érkezett, sokan biztosra veszik, hogy a 2018-as Le Mans-i 24 órásra gyakorolt, amit a japánokkal teljesít majd), most pedig a United Autosportsszal.
Vagyis a McLaren ügyvezetőjének, Zak Brownnak a csapatával, melynek színeiben 2018 elején részt vesz a Daytonai 24 óráson a McLaren tesztversenyzőjével, Lando Norrisszal és az amerikai istálló ígéretes ifjoncával, Phil Hansonnal.
Alonso egyik hazai pályáján, Aragóniában (a Motorland Aragón-pályán) körözgetett a Gibson-motoros LMP2-es Ligier JSP217-tel, amivel összesen 98 kört teljesített, és a csapat közleménye szerint rövidebb etapokat és hosszabb, teletankos szakaszokat is teljesített, miközben különböző beállításokkal és leszorítóerő szintekkel kísérletezett. Munkáját Zak Brown fantasztikusnak, a társtulajdonos, Richard Dean pedig „rendkívül lenyűgözőnek” nevezte.
Ő maga „nagyszerű tesztként” értékelte a mait, és kijelentette, már alig várja a daytonai szereplést. „Egyértelmű, hogy most nagyon szoros az időtervünk a futam előtt, de nagyon jó volt most először beugrani az autóba. Van egy pár kapcsoló, szóval nagyon fontos volt, hogy Daytona előtt már vezethettem az autót, és tanulhattam róla. Mindennel elégedett vagyok. A gép nagyszerű, a csapat fantasztikus volt. A hangulat remek, olyan, mint egy családban. Csodás nap volt” – tette hozzá.
A spanyol klasszis egyébként több forrás szerint a daytonai szerepléssel is Le Mans-ra készül, a Forma–1 mellett ugyanis az lenne a „fő programja” 2018-as évének, egy ideje ugyanis a fejébe vette, hogy Graham Hill után másikként elhódítja a motorsportok nagy mesterhármasát.
Ehhez a monacói Forma–1-es győzelem mellé Le Mans-i és indianapolisi sikerekre lesz szüksége. Az utóbbival idén már próbálkozott, debütálása pedig meglehetősen látványosra sikeredett (az időmérőn a legjobbak között volt, és motorhiba miatt bekövetkező kieséséig a futamon is tartotta a lépést az élmezőnnyel), jövőre pedig a jelek szerint a legnívósabb megbízhatósági futam jön.
|