Hírek>> : Biztosan átgondolta ezt Alonso? |
Biztosan átgondolta ezt Alonso?
2017.11.16. 17:03
Fernando Alonso fejébe vette, hogy jövőre „minden” hétvégéjét versenyzéssel tölti. Ő még talán nem, Brendon Hartley viszont már tudja, milyen kínokkal járna mindez…
„Hallom, hogy huszonöt versenyt emlegetnek. A jobb életminőség sokkal fontosabb számomra, mint még több F1-es szezont teljesíteni, így ha nő a versenyek száma, mint a NASCAR-ban, az nem nekem való.” Fernando Alonso július elején nyilatkozta ezt az esetleges Forma–1-es naptárbővítés kapcsán. Nem akkor fogalmazott meg ilyesmit először a futamszám növeléséről. Már egy évvel ezelőtt is többször tett utalást arra, fárasztja az F1-es élettel járó sok utazás, a sok médiaesemény, és van az a pont, amin túl már inkább aludna hosszabb ideig a saját ágyában, s élne végre egy kis magánéletet.
Ehhez képest az elmúlt hetekben megszámolni sem tudjuk, hányszor jelentette ki: „Minden hétvégén versenyezni akarok.” Véleménye a jelek szerint nagyot változott arról, mennyire megerőltető a folyamatos versenyzés, a vele járó utazgatás. Már májusi indianapolisi szereplésekor is ide-oda ingázott Amerika és Európa között, múlt hétvégén Brazíliában pedig felröppent a hír, hogy a Toyotával majdnem teljes WEC-szezont futna, vagyis az F1-es programmal nem ütköző versenyek nagy részén rajthoz állna.
Éric Boullier-re, a McLaren versenyigazgatójára jól rá is ijesztett. A pletykák kapcsán elárulta, nem repes a gondolattól, hogy sztárversenyzője párhuzamosan két projekt iránt is elkötelezné magát. Számukra túl fontos a wokingi csapat gyors felemelkedése ahhoz, hogy engedélyezzék az efféle figyelemelterelő tevékenységet.
Hogy miért lenne aggasztó számukra, ha Alonso valóban minden hétvégéjét versenyzéssel töltené, azt a jelenlegi mezőny egyik tagjának példája mutatja meg. Brendon Hartley váratlanul, év közben találta magát a Toro Rosso ülésében, a szezonja nagy részét a WEC-ben töltötte a Porschéval. Annak ellenére is kitartott a német gyártó mellett, hogy beugró lett az F1-es csapatban, így az azóta eltelt időszakban párhuzamosan versenyez két szériában.
Interlagosban nem titkolta, kimeríti a kettős élet, de nem elsősorban a versenyek miatt. „Már elég fáradt vagyok, mivel az utóbbi időben sok időzónát kellett ugranom. Jól érzem magam, csak el tudnék viselni egy kicsivel több alvást. De arra még úgyis lesz időm” – mondta a 28 éves versenyző.
A naptárja valóban zsúfolt mostanság. Austin előtt a Petit Le Mans-on versenyzett Atlantában (nyert), aztán egymást követő hétvégéken jött az F1-es Amerikai és Mexikói Nagydíj , majd a sanghaji WEC-futam, ahol világbajnok lett, végül a Brazil Nagydíj az F1-gyel. Ezen a hétvégén Bahrein lesz a célállomása, ahol a megbízhatósági világbajnokság szezonzáróját rendezik, majd rá egy hétre ugyanezen térségben, Abu-Dzabiban az F1-es évad is véget ér. Mindez azt jelenti, hogy Hartley nyolc egymást követő hétvégét versenyez végig, anélkül, hogy igazán pihenhetne.
„Ez a hatodik hétvégém egymás után” – mondta Brazíliában. „De ez legalább azt is jelenti, hogy elég fitt vagyok a versenyzéshez. És most már nem vár rám annyi időzónaváltás, szóval teljesíthető lesz.”
Lewis Hamilton példájából tudjuk, a világ folyamatos körbeutazása sem feltétlenül megoldhatatlan feladat egy versenyző számára. Nem is lehet az egy olyan világban, amelyben a NASA speciális módszereivel mutatnak fityiszt a zónaugrás minden kínjának.
A fizikai igénybevétel azonban még így is vet fel kérdéseket a folyamatos versenyzés kapcsán. Hartleyt brazíliai szereplés még úgy is megviselte, hogy a felénél föl kellett adnia a futamot. Az idei F1-es autókat nehéz vezetni a nagy tempó miatt, az interlagosi pálya az óramutató járásával ellentétes irányával, valamint a nagy meleg miatt pedig komoly erőpróbának tette ki a versenyzőket, főleg a nyakukat. Ehhez jön még, hogy a WEC egy hosszú távú sorozat, melyben még úgy is megerőltető 6 vagy akár 24 órás versenyeket teljesíteni, hogy osztoznak az autón a csapattársak.
Kulcsfontosságú folyamatosan fittnek lenni, ám mint Hartley elárulta, az ilyen feszített menetrend során edzeni sincs sok ideje. „Kína és Brazília között egy napot Európában töltöttem, és egyszer a saját ágyamban aludtam. Egy kicsit edzettem az edzőteremben, de amikor ennyire feszített a tempó, inkább csak próbálsz nem megbetegedni” – mondta.
És ő „csupán” nyolc hétig csinálja ezt, miközben Alonso az egész szezonját versenyzéssel töltené. Becsvágyó vállalkozásnak tűnik, de nem vennénk mérget rá, hogy az eddigi főnökei közül így is a legengedékenyebbnek és legnyitottabbnak mutatkozó mclarenes vezérkar bele fog menni.
|