Hírek>> : Hamilton zöld jelzésre autót tört, Bottas pedig kockás zászlóra pole kört futott! |
Hamilton zöld jelzésre autót tört, Bottas pedig kockás zászlóra pole kört futott!
2017.11.11. 19:00
Az idei címet már a zsebében tudó Lewis Hamilton az időmérő edzés első szakaszában összetörte autóját, míg a nyári szünet után bukdácsoló csapattárs megnyerte a kvalifikációt.
Lewis Hamilton a 4. világbajnoki címe megnyerése után rögtön fogadalmat is tett, hogy ezúttal nem esik abba a hibába, mint amibe 2015-ben esett, vagyis „nem ereszt le”, nem ad ajándékgyőzelmeket az ellenfeleknek. Akkor Nico Rosberg volt a „kedvezményezett”, aki egy évvel később, nagy felbátorodásában meg is verte a brit versenyzőt.
A Brazil GP időmérő edzése Hamilton – hangzatos fogadalmával szemben - azzal kezdődött, hogy a brit közel hat kanyar megtétele után a gumifalba csúsztatta autóját, aminek „kedvezményezettje” ezúttal is saját csapattársa lett. Valtteri Bottas ugyanis, ha csak 38 ezrednyi előnnyel is, de megnyerte a kvalifikációt.
A finn azzal a Sebastian Vettellel volt hatalmas csatában a pole-ért, akivel egyébként a bajnoki 2. helyért is küzd. Bottas jelenleg 15 pontos hátránnyal áll a harmadik helyen és idén még 50 pont szerezhető, tehát a Ferrari versenyzőjének 2. helye egyáltalán nem biztosított.
Az utolsó két futam tehát kettejük miniháborúja is lehet, mely háború első csatáját igen kiélezett küzdelemben Bottas nyerte.
Az időmérő egyik szenzációját Alonso hozta, hiszen az élcsapatok versenyzőin túl csak Sergio Péreztől kapott ki, így Ricciardo büntetése miatt a 6. helyről rajtolhat majd a McLaren Hondával, ami az idei legjobb eredménye.
És persze jut reflektorfény a valószínűleg utolsó F1-es idényét teljesítő Felipe Massára is, aki olyannyira igyekezett a Q3-ban valami nagyot alkotni, hogy majdnem lemásolta Hamilton gumifalas mutatványát. A kanyar bejárata előtt ugyanis azzal volt elfoglalva, hogy jól megdorgálja (értsd: integetett) a jöttére nem számító Carlos Sainzt, majd kövér gázt adott... Ugyanott, ahol a Mercedes a falnak csúszott. A brazil végül csak megingott, de sokkal többet így sem tudott kihozni a helyzetből. A Q3 utolsó helye az övé, vagyis, ha nem is a figyelem, de a mezőny középpontjába azért be tudott kerülni.
Innen futja tehát hazai búcsúversenyét Felipe Massa, akinek távozását illetően Kimi Räikkönen viccesen megjegyezte, volt már ilyen helyzet, egyelőre várjuk meg a következő év első futamát.
Sőt, egyelőre várjuk meg, mi fog történni az idei utolsó előtti futamon, melyet az M4 Sporton élőben közvetítünk, 16:30-as felvezető műsorkezdéssel.
Végeredmény
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
V. Bottas |
MGP |
0 |
2. |
1:09.452 |
|
|
2. |
1:08.638 |
|
|
1. |
1:08.322 |
|
2. |
S. Vettel |
FER |
0 |
3. |
1:09.643 |
|
|
1. |
1:08.494 |
|
|
2. |
1:08.360 |
|
3. |
K. Räikkönen |
FER |
0 |
1. |
1:09.405 |
|
|
4. |
1:09.116 |
|
|
3. |
1:08.538 |
|
4. |
M. Verstappen |
RED |
0 |
5. |
1:09.820 |
|
|
3. |
1:09.050 |
|
|
4. |
1:08.925 |
|
5. |
D. Ricciardo |
RED |
0 |
6. |
1:09.828 |
|
|
5. |
1:09.533 |
|
|
5. |
1:09.330 |
|
6. |
S. Pérez |
FOR |
0 |
8. |
1:10.145 |
|
|
9. |
1:09.760 |
|
|
6. |
1:09.598 |
|
7. |
F. Alonso |
MCL |
0 |
11. |
1:10.172 |
|
|
6. |
1:09.593 |
|
|
7. |
1:09.617 |
|
8. |
N. Hülkenberg |
REN |
0 |
7. |
1:10.078 |
|
|
8. |
1:09.726 |
|
|
8. |
1:09.703 |
|
9. |
C. Sainz Jr. |
REN |
0 |
12. |
1:10.227 |
|
|
10. |
1:09.768 |
|
|
9. |
1:09.805 |
|
10. |
F. Massa |
WIL |
0 |
4. |
1:09.789 |
|
|
7. |
1:09.612 |
|
|
10. |
1:09.841 |
|
11. |
E. Ocon |
FOR |
0 |
10. |
1:10.168 |
|
|
11. |
1:09.830 |
|
|
|
|
|
12. |
R. Grosjean |
HAA |
0 |
9. |
1:10.148 |
|
|
12. |
1:09.879 |
|
|
|
|
|
13. |
S. Vandoorne |
MCL |
0 |
13. |
1:10.286 |
|
|
13. |
1:10.116 |
|
|
|
|
|
14. |
K. Magnussen |
HAA |
0 |
14. |
1:10.521 |
|
|
14. |
1:10.154 |
|
|
|
|
|
15. |
B. Hartley |
STR |
0 |
15. |
1:10.625 |
|
|
15. |
|
|
|
|
|
|
16. |
P. Wehrlein |
SAU |
0 |
16. |
1:10.678 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
P. Gasly |
STR |
0 |
17. |
1:10.686 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
L. Stroll |
WIL |
0 |
18. |
1:10.776 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
M. Ericsson |
SAU |
0 |
19. |
1:10.875 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
20. |
|
|