Hírek>> : Bottas az élre állt, a Ferrari fölzárkózott, a Red Bull szenvedett |
Bottas az élre állt, a Ferrari fölzárkózott, a Red Bull szenvedett
2017.11.11. 16:55
Fordult a kocka: Valtteri Bottas 3 ezreddel megelőzte Lewis Hamiltont a harmadik szabadedzésen. A Ferrarik 0,1-den belül férkőztek, a Red Bullok viszont csak szenvedtek.
A péntekihez képest jelentősen megváltozott körülmények mellett rajtolt el az interlagosi harmadik szabadedzés. A reggeli órákban esett az eső, ennek nyomát a helyenként nedves pálya is viselte, miközben fölötte sötét felhők ólálkodtak. A versenyzők tegnap arra panaszkodtak, nem tapad eléggé az aszfalt, a kevés gumiréteg lemosódása és a hőmérséklet jelentős csökkenése aligha könnyíti meg a dolgukat.
Az első percekben a McLarenek és a Toro Rossók futottak mért köröket, ám alig telt el 10 perc, a munkát máris szüneteltetniük kellett: Lance Stroll autója állt meg a pályán. Miután kigyorsított az emelkedőn, motorja magától lekapcsolt, váltója pedig azonnal üresbe tette magát. Amíg eltávolították a veszélyes részről a fehér masinált, virtuális biztonsági autós fázis volt érvényben.
A rövid intermezzót követően az eset előtt már egy abszolút legjobb első szektort teljesítő Kimi Räikönen állt az élre a szuperlágy gumin. Egymás után futotta a jó köröket, 1:09,633 másodpercnél állt meg. Sebastian Vettel is több gyorskört teljesített hűtő körök közbeiktatásával, ám hol 23, hol 40 ezred hiányzott neki csapattársa megelőzéséhez.
A két Mercedes eközben a versenyen jobb választásnak ígérkező lágy keveréken kezdte a napot, hosszabbra nyújtott etappal. Így is teljesítették az abszolút legjobb első szektort, s felzárkóztak a Ferrarikra. Lewis Hamilton 1:09,813-as köre kevesebb mint két tizeddel volt rosszabb Vettelénél, Valtteri Bottas ezzel szemben 1:10,035-ös eredménynél állt meg. A sárga Pirellik már pénteken is nagyon jól működtek az Ezüstnyilakon, Hamilton ugyanakkor etapja során több hibát is vétett, s a célegyenes és a második egyenes után is elhagyta egyszer a pályát.
Mögöttük az edzés felénél még nem a Red Bullok tűntek föl az eredményjelzőn. Daniel Ricciardo és Max Verstappen a gyakorlás nagy részét a garázsban töltötte. Műszaki problémáról nem érkezett hír, valószínűleg csak spórolni kívántak a törékeny Renault-motorokkal. Rajtuk kívül még Felipe Massa várta ki az első fél óra leteltét az első körei teljesítésével, így 30 perc után az 5. helyen Fernando Alonso állt, akit Esteban Ocon, Stoffel Vandoorne, Carlos Sainz és Nico Hülkenberg követett. A mclarenesek és a Force India a lágy keveréket használta ekkor.
25 perccel a leintés előtt már Felipe Massa is feliratkozott az eredményjelzőre, menete közben pedig azt jelezte, pár esőcseppet lát a sisakján, ám a csapadék végül megkímélte a mezőnyt.
A két Red Bull is előbukkant, Verstappen a lágy, Ricciardo a szuperlágy gumikon. Kevés kanyar volt, ahol a holland versenyző nem csúszott meg, hagyta el fél kerékkel a pályát vagy állt keresztbe, de 1:10,4-es és 1:10,6-os körrel így is felzárkóztak az élmezőnyre.
A Ferrarik és a Mercedesek ekkor már szuperlágyas köreiket teljesítették. Vettel 1:09,339-es idővel az élre állt, Räikkönen 1:09,326-tal válaszolt, aztán jöttek a csillagosok, és második mért körükkel mindkettőjüket túlszárnyalták. Bottas 1:09,281 másodperces eredménye még mindig elmaradt csapattársa péntek délelőtti új pályacsúcsától, de 3 ezreddel jobb volt Hamilton mostani idejénél.
Az utolsó tíz percben az időközben ismét hátrébbcsúszó két Red Bull friss szuperlágy gumin tért vissza. A hűvösebb idő a jelek szerint nem ízlett az RB13-asnak. A már előző etapján is csak csúszkáló Verstappen előbb közölte csapatával: „Ez hihetetlen, annyira alulkormányzott.” Aztán a következő körben az utolsó kanyarból kigyorsítva túlcsúszott a külső kerékvetőn, és megpördült, kockásra fékezve gumiját.
Meg is rekedt ezzel a 9. helyen. Csapattársának sikerült felzárkóznia 5.-nek, ám az 1:10-es határt ő sem tudta áttörni.
Kettejük közé az imponáló formát mutató Fernando Alonso és a két Force India furakodott be, míg a pénteken még velük küzdő Felipe Massa ezúttal kiszorult a top 10-ből, Carlos Sainz és Stoffel Vandoorne is jobb volt nála.
A Mercedesnek továbbra is makulátlan mérlege Brazíliában, Lewis Hamiltonnak viszont csapattársa elsőségével már nem. Ráadásul a Ferrarik egy tizeden belül vannak, ami a bizonytalannak tűnő, a csapatok teljesítményét meghatározó időjárással együtt izgalmas időmérőt ígér.
Brazil Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:09,281 |
|
24 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:09,284 |
+0,003 |
26 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:09,326 |
+0,045 |
20 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:09,339 |
+0,058 |
21 |
5. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:10,244 |
+0,963 |
14 |
6. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:10,288 |
+1,007 |
15 |
7. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:10,322 |
+1,041 |
21 |
8. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:10,357 |
+1,076 |
26 |
9. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:10,495 |
+1,214 |
9 |
10. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:10,599 |
+1,318 |
23 |
11. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:10,637 |
+1,356 |
21 |
12. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:10,671 |
+1,390 |
14 |
13. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:10,721 |
+1,440 |
19 |
14. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:10,743 |
+1,462 |
18 |
15. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:10,762 |
+1,481 |
20 |
16. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Renault |
1:10,981 |
+1,700 |
32 |
17. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Renault |
1:11,085 |
+1,804 |
30 |
18. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:11,126 |
+1,845 |
25 |
19. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:11,480 |
+2,199 |
27 |
20. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
idő nélkül |
------ |
1 |
|