Hírek>> : Megfúrta a többi csapat tervét a McLaren |
Megfúrta a többi csapat tervét a McLaren
2017.11.11. 12:08
A McLaren tüske lett a többi csapat körme alatt: megfúrták a cápauszony jövő évi megtartásáról szóló tervezetet.
Az idei szabályokat aszerint alakították ki, hogy javítsák általuk az autók kinézetét, ám év elején heves viták tárgyát képezte az esztétikumra inkább negatív hatással lévő T-szárnyak és cápauszonyok használata. Szeptemberben a csapatok arról állapodtak meg, hogy 2018-ra betiltják a T-szárnyat és a kipufogó fölé-köré helyezett nyeregszárnyat, megtartják viszont a kocsikat "kombivá" tevő cápauszonyt, melyet a felismerhetőség javítása érdekében fognak felhasználni, s nagy rajtszámokat helyeznek el rajta.
Az egyetértés megvolt a 10 résztvevő és az FIA között – egészen a Stratégiai Munkacsoport e heti üléséig, amikor is a McLaren úgy döntött vétózik. Egyedüli csapatként nem mondtak igent a cápauszonyra, mégpedig azért, mert a mostaninál kisebb méretű verziót szeretnének kötelezővé tenni, amely nem nyúlik hátra egészen a hátsó szárnyig, s ezáltal nem takarja a vízszintes lapokat és a rajtuk elhelyezett reklámokat. Autójukon jelenleg ott egy McLaren felirat található.
„Talán fogunk tudni találni egy megoldást a motorborításra, amely jobban működik. Ezek az autók nagyon bonyolultak, és Zak dolgát is megnehezítik, mert nem könnyű nagy matricákat találni rájuk” – nyilatkozta Éric Boullier versenyigazgató, utalva arra, hogy főnöke, Zak Brown nehezen tudja eladni a bizonyos szögből a cápauszony által kitakart reklámfelületet.
„Nem kezdtünk játszmákba. Mindenki a maga módján fejleszti az autóját, és ha valamire megkérnek, ami szembemegy az érdekeddel, akkor nem fogsz belemenni. Más csapatok próbáltak játszadozni, hogy bizonyos dolgok jobban kedvezzenek a saját modelljüknek. A szabályok megvannak a következő évre, így ha nincs meg az egyhangú többség, akkor nem lesz változás sem” – szögezte le a francia.
A McLaren gáncsoskodása kicsit sincs a többiek ínyére. Már véglegesítenék a 2018-as terveiket, ám amíg közülük csak egyvalaki nem ért egyet egy változtatással, a szabályok nem tekinthetők véglegesnek, ez pedig hátráltatja a munkát. Mindenki érdeke, hogy mielőbb kompromisszumra jussanak, hiszen a cápauszony aerodinamikai szempontból meghatározó elem.
Otmar Szafnauer, a Force India ügyvezetője nem boldog. „Szükségünk lenne egy motorborításra, jó lenne már ismerni a szabályokat. Azt hittem, egyetértünk. A McLaren jobban ki akarja használni a hátsó szárnyát, de szemből eleve nem látszik a cápauszony, a szárny láthatósága pedig azért nem jó, mert alacsonyabban van, mint korábban” – érvelt, hozzátéve, nekik a cápauszony lekicsinyítése okozna hasonló fejtörést, mivel szponzorfeliratoknak tartanák fenn a felületet.
|