Hírek>> : Jelentős átalakítások a McLaren 2018-as autója körül a Renault miatt |
Jelentős átalakítások a McLaren 2018-as autója körül a Renault miatt
2017.11.07. 17:45
Azzal, hogy a Honda kilép a képből, a McLarennek jelentős átalakításokat kell eszközölnie a jövő évi autóját illetően.
A McLaren és a Honda már csak felületesen dolgozik egymással Wokingban. Közvetlen azután, hogy megállapodtak a szakításról, a terveiken is változtattak. Erős túlzással már csak megtűrt személyek egymás otthonában. A japánok a Toro Rossóra, míg a britek a Renault-ra koncentrálnak, hiszen 2018-tól velük versenyeznek tovább a Forma-1-ben.
A Renault egy teljesen új motorcsomaggal készül a következő szezonra, és a gyártó már nagyon régóta dolgozik ezen. Pontosan emiatt igen korán leállították a 2017-es csomag fejlesztéseinek nagy részét, és az erőforrások legjavát 2018-ra összpontosították.
Miközben a Honda még mindig szenved, és körülbelül 60 lóerővel ad le kevesebbet a versenytársakhoz képest, a McLarennél már gőzerővel dolgoznak az új autó átalakításán, mivel a Renault egységének felépítése alapjaiban tér el a Hondáétól. Ez pedig rengeteg plusz munkát jelent, és a mérnököknek sietniük kell, mert valóban nem kis átalakításokról van szó, amik egyúttal létfontosságúak azt illetően, hogy a koncepció megbízható és versenyképes legyen. Ezt hangsúlyozta a német AMuS is.
A franciák motorja teljesen más elrendezéssel rendelkezik, mint a Honda V6-os erőforrása. A turbina és a kompresszor egy csomagban kapott helyett a motor mögött, míg a Honda esetében a turbina a hengerfej egyik, az MGU-H pedig a másik végén, a kettőt pedig egy hosszú tengely köti össze. Mindennek következményei is vannak, ugyanis Matt Morris vezető mérnök szerint át kellett alakítaniuk a tengelykapcsoló burkolatát és a váltót, ráadásul a hűtőegység is teljesen máshol helyezkedik el, ezért a McLaren az első évben még biztosan köteles lesz követni a Renault ajánlásait, hiszen a szakember szerint csak nagyobb tapasztalat birtokában lenne értelme bármit is saját maguk által fejleszteni.
A McLaren egy erős kasztnival állt elő 2017-re, amit a különböző adatok is megerősítettek, miközben az összes fejlesztés működött az autón. Ezzel együtt mindig nem teljesen elégedettek. A csapat aerodinamikai és mechanikai szinten is fejlődni szeretne, hogy jövőre biztosan az élmezőnyben legyenek. A gyors kanyarokban a gép rettentő erős, ami Fernando Alonso szerint ezen a területen valószínűleg a legjobb. A kényes pontot a lassú kanyarok jelentik, és ez az, amiben egyelőre nem tudják felvenni a versenyt az olyan riválisokkal, mint a Red Bull, a Mercedes, vagy a Ferrari.
A McLaren elsősorban a Red Bullra fog koncentrálni, hiszen az osztrákok ugyanazzal a motorral fognak versenyezni jövőre. A „bikák” azonban lényegesen több tapasztalattal rendelkeznek a Renault motorokat illetően, ami akár komoly előnyt is eredményezhet.
|