Hírek>> : Alonsóé bevált, Vandoorne-é nem – így pont jó a McLarennek |
Alonsóé bevált, Vandoorne-é nem – így pont jó a McLarennek
2017.10.22. 18:01
Saját fejlesztésük bevált, a Hondáé észrevehetetlen – bármilyen furcsa is, 2018-ra nézve mindkettő jó hír a McLaren számára…
Ezúttal csak Fernando Alonso jutott a Q3-ba az austini időmérőn a McLarennel. A spanyol az a kvalifikáció második felvonásában 0,6 másodperccel verte Stoffel Vandoorne-t, aki ráadásul motorcseréje miatt még 5 rajthelyes büntetést is kapott, igaz, így is csak egy helyet vesztett, s a 14. rajtkockába sorakozhat fel.
A Honda a belgának a továbbfejlesztett 3.8-as motort építette az autójába, amely elmondásuk szerint jobb teljesítményre képes az elődjénél. Csak ezt éppen a versenyző nem érzi… „Igazán lenyűgöző volt” – mondta, amikor az új erőforrásról kérdezték. Majd mielőtt bárki komolyan vette volna, hozzátette: „Nem érzem a különbséget.”
Nem ez lenne az első eset, hogy hatástalannak bizonyul a japánok fejlesztése. Igaz, ők állítják, van előrelépés. „Az adataink megmutatják, hogy a motorunk nagyobb teljesítménnyel rendelkezik. De őszintén szólva ez nem elegendő ahhoz, hogy a versenyző igazán érezze” – mondta Haszegava Juszuke. Az Auto Motor und Sport úgy tudja, mindössze 3 lóerőről van szó.
A McLaren gyenge pontja az időmérőn is kirajzolódott: a közel 1 kilométer hosszú egyenesben autóik 15 km/órával voltak lassabbak a Mercedesnél. Hogy Vandoorne 4 km/órával gyorsabb volt Alonsónál, az nem feltétlenül a motor, talán a beállítások különbségének is betudható.
Ennél jóval érezhetőbb volt egy másik, egy McLaren-fejlesztés által jelentett különbség. Egy új vezetőszárnyról van szó, amelyet pénteken még Vandoorne is tesztelt, a folytatásban azonban Alonso használta. Egyelőre egyetlen példány készült belőle, és azt az istálló vezére kapta. A belga újonc szerint hatalmas a különbség. „Az első edzésen még nagyon jó volt az autóm, amikor az új szárnnyal futottam aerodinamikai tesztet. Azóta visszatértem a régi konfigurációhoz, és csak harcolok az autóval. De megértem, hogy Fernando kapta az új szárnyat, hiszen én büntetést kaptam, így nem sok értelme lett volna.”
Más kérdés, hogy Mexióban sem biztos, hogy megkapja az újítást. „Csak előtte negyvennyolc órával dől el, hogy elkészül-e a második példány” – bocsátotta előre Éric Boullier.
A 9. helyen végző, de a 8. rajtkockából induló Alonso mindenesetre elégedett volt. „Nagyszerű volt. Határozott előrelépés. Minden egyes versenyen újításokat próbáltunk ki az autó elején, és úgy működnek, ahogy vártuk. A következő év szempontjából talán ez a legjobb hír. Bármi, amit a szélcsatornában kipróbálunk, azonnal működik az autónkon, szóval jó irányba haladunk.”
Boullier elárulta, az utóbbi hetekben már a 2018-as fejlesztésen a hangsúly, több jövő évi elemet is tesztelnek. „Korán átálltunk a következő évi autónkra. Folyamatosan fejlesztünk az új autóra, és az új szárny is része ennek a csomagnak. Az egész csomag működik, de még hátra van a következő lépés.”
Működő fejlesztések a McLarennél, nem érzékelhető előrelépés a Hondánál – a csapat számára jó hírek 2018 előtt, hiszen csak erősítik motorváltásról hozott döntésük helyességét.
Ami az erőforrásokat illeti, nagy kérdés, hogy a hátralévő három hétvégén vár-e még Alonsóra is egy újabb büntetés. „Fernando erőforrásában elég kilométer van még ahhoz, hogy eljusson vele a szezon végéig, tehát nem tervezünk újabb cserét. De ha lehetőségünk lesz rá, akkor bevetjük az új motort. A fejlesztést nem állítottuk le” – szögezte le Haszegava.
|