Hírek>> : Teljesen papayaszínű lesz a 2018-as McLaren? |
Teljesen papayaszínű lesz a 2018-as McLaren?
2017.10.21. 19:27
Fernando Alonso indycaros autójából meríthet ötletet 2018-as festéséhez a McLaren. Zak Brown szerint van rá esély, hogy teljesen narancssárgává váljanak.
A 2017-es év fölvezetéseként a McLaren komoly PR-kampányt épített fel autója festésének megváltoztatása köré. Ron Dennis távozása után ez is egy módja volt annak, hogy hirdessék, korszakváltás vette kezdetét Wokingban. A szurkolók nyomásának engedve a csapat szakított az évtizedes hagyományaival, és a Dennis által kedvelt fekete, szürke színvilágról visszatért a Bruce McLaren csapatalapító által először használt narancssárga dizájnhoz.
A nagy csinnadrattával beharangozott megújulás ugyanakkor többek számára csalódást okozott, az idei MCL32-es festése a kritikusok szerint kreatívabbra és esztétikusabbra is sikeredhetett volna. Hogy hogyan, azt aztán Fernando Alonso Indy500-as szereplése mutatta meg: az Andretti Autosporttal összefogó McLaren teljesen narancssárgára festette a spanyol gépét, és ez kedvezőbb visszhangot váltott ki a szurkolók körében, mint az F1-es külső.
Mindezek után Zak Brown ügyvezető igazgató most, a megújulás újabb lépcsője, a Hondával való szakítás előtt előrebocsátotta, 2018-ban talán még narancssárgább lesz az autójuk. „Most kezdünk el foglalkozni a dizájnnal. A szurkolók szerintem azt szeretnék, hogy papaya-narancs színűek legyünk. Az IndyCarban elsöprő többségben voltak a ’kérlek, az F1-es autótok is legyen ilyen’ típusú megjegyzések. Várunk pár szponzor döntésére, ez fogja meghatározni a külsőt. Én nem zárnám ki a lehetőséget” – nyilatkozta az amerikai.
A színválasztás tehát attól is függ, milyen új szponzorok érkezhetnek. Woking korábban a főtámogatók kívánalmai szerint alakította autója megjelenését: a 80-as, 90-es években a Marlboro miatt volt piros–fehér, később, a Mercedes-érában pedig többek közt a West miatt lett szürke–fekete a versenygépük. „Mindenféle terven dolgozunk, de látnunk kell, hogy mire jutunk bizonyos szponzorokkal, ez határozza meg az irányt. Valamennyi narancssárgát szeretnénk, mert ez része az identitásunknak, amit szeretnénk most megújítani. De gazdasági szervezet vagyunk. A rózsaszín mindenesetre egy kicsit extrém lenne” – mondta Brown, utalva a Force India és a BWT között idén létrejött megállapodás következményére.
Annak lehetőségét egyébként kizárta, hogy egy másik klasszikus dizájnhoz, a piros–fehérhez térjenek vissza. „Az csak az akkori szponzor miatt volt, így ennek ma semmilyen relevanciája nem lenne. A narancssárga viszont része a hagyományunknak.”
A McLarennek 2012 óta nincs hivatalos főtámogatója, és az elmúlt évek sikertelensége nem is könnyítette meg helyzetüket ezen a téren. Amikor a marketing világából érkező Brownt kinevezték a csapat ügyvezetőjének, azt ígérte, 2018-ra megtalálja az új fő partnerüket. Ma már azt mondja, talán más irányba indulnak el. „Sok hely van az autónkon a partnerek számára. Bizakodom az aktivitás láttán, és örülnék pár új partner érkezésének a következő évben.”
Főtámogatójuk viszont szerinte ne lesz. „Nem hiszem, hogy lesz kimondott főtámogatónk. McLaren a csapat neve, és a NASCAR-ral ellentétben az F1-ben nem jellemző, hogy a csapatokat egy főszponzor nevezze el. Nálunk a névadó támogató nem jelent olyan előnyöket, mint más sorozatokban. Inkább egy sor főpartnert szeretnénk, és szerintem ilyenek érkeznek már a következő évben is.”
Brown az autó színére visszatérve végül konkrét határidőt is kijelölt a döntésükhöz. „Tart a folyamat, december 1-jéig döntenünk kell, mert a csapatnak készülnie kell, új lesz a külső és az érzés is.”
|