Hírek>> : Ígéretes hírek a Red Bull és a McLaren 2018-as motorjáról |
Ígéretes hírek a Red Bull és a McLaren 2018-as motorjáról
2017.10.19. 20:44
Pontosan ilyen hírekre vágyik a bajnoki csatába visszavágyódó Red Bull és a McLaren! A Renault már most hónapokkal megelőzi önmagát 2018-as motorja fejlesztésében!
A francia motorgyártó az idei szezonra a Hondához hasonlóan koncepciót váltott, s egy, a korábbihoz képest jelentősen eltérő erőforrást alkotott meg abban a reményben, hogy ezt jóval magasabb szintre és hosszabb ideig tudja majd fejleszteni, mint az előző verziót. A váltásnak azonban ára is volt: ahogy a japán riválist, úgy őket is folyamatos megbízhatósági problémák hátráltatják a szezonban.
Ennek következménye szerteágazó lett. Max Verstappen például a motorproblémák miatt elveszített pontjaival akár a bajnoki tabella negyedik helyén is állhatna, így viszont 81 pont a hátránya Daniel Ricciardóval szemben, és csak hatodik. A francia erőforrás emellett nem képes azt a teljesítményt biztosítani, amit a Red Bull előzetesen várt tőle. Miközben Helmut Marko a tesztidényben még azt nyilatkozta, Barcelonától, már ott lesznek a Mercedes nyomában, a várt lóerőket valószínűleg már nem fogják megkapni 2017-ben.
Cyril Abiteboul viszont előrebocsátotta, 2018 teljesen más lesz! Elmondása szerint az új motorjuk megbízhatósága terén már most hónapokkal előrébb járnak, mint egy éve ilyenkor! „Már most is vannak bizonyos részegységeink, amelyek több ezer, sőt, valójában több tízezer kilométer megtételére képesek. Ilyen például az MGU-K. Vannak viszont speciális részek, amelyek fejtörést okoznak számunkra, és amik miatt idén gondunk volt a megbízhatósággal. Tudjuk, hogy emiatt jövőre is aggódhatunk, ezért még korai lenne biztosat mondani, ám annyit elárulhatok, hogy a megbízhatósági programunkkal már most hónapokkal előrébb járunk, mint tavaly. Remélhetőleg ennek pozitív hatása lesz a következő évre.”
Ha így lenne, annak nemcsak a Renault gyári csapata, de a Red Bull, valamint a franciákkal megállapodó McLaren is örülne. Ha nincsenek megbízhatósági problémák, a hangsúly a teljesítmény javítására tolódhat át, és ez az, amire jelenleg mindkét gárda a legjobban vágyik.
Abiteboul kiemelte, az idei problémákból tanulva minden eddiginél magasabbra tették a lécet. „Egy kicsit változik a filozófiánk, a különböző projektek terén jóval szigorúbbak leszünk, a motorprojekt és a karosszériaprojekt tekintetében is. Már a téli tesztekre rendbe akarjuk tenni a megbízhatóságot, hogy sok kilométert teljesíthessünk rajtuk. Remélhetőleg ez a szezon során fog gyümölcsözni. Az időnk korlátozott, és a csomag minden részén fejleszteni akarunk, ezért csak az a kérdés, meddig mersz elmerészkedni. Rémi (Taffin, a motorrészleg vezetője – a szerk.) viszont szerencsére nagyon szigorú a kijelölt ütemtervvel” – mondta terveikről a cég sportprogramjának vezetője.
Ami a Renault kilátásait illeti, úgy tudni, a McLarent elsősorban az győzte meg a 2018-as motorváltás helyességéről, hogy a franciák igazolták, már a mostani V6-osuk is képes lenne olyan teljesítményre, amilyet a Force India és a Williams a Mercedes-partnermotoroktól kap, ám ennek kiaknázását egyelőre a megbízhatósági problémák lehetetlenné teszik. Woking abban bízik, hogy ezt az akadályt a télen sikerül elhárítaniuk, s ezért is olyan biztosak benne, hogy a motorcseréjük nagy előrelépést hoz majd számukra.
|