Hírek>> : Átvenné Alonsótól a vezér szerepet Vandoorne! |
Átvenné Alonsótól a vezér szerepet Vandoorne!
2017.10.05. 18:00
A bajnokságban már lehagyta, és ha Fernando Alonso nem vigyáz, a fejére nőhet Stoffel Vandoorne. A belga elkezdett hasonlítani arra a tehetségre, akinek előzetesen ígérték.
Az állás Malajzia után már 13-10, de nem Fernando Alonso javára. A büszke spanyol számára talán nem bír téttel ez a mclarenes szezon sem, ám abban nem lennénk biztosak, hogy nem bosszantaná egy kicsit, ha Stoffel Vandoorne előtte zárna a bajnokságban 2017-ben. Jelen állás szerint a belgánál az előny, miután Szingapúrt követően Malajziában is hetedikként ért célba. Pontszerzésének ráadásul ezúttal nem sok köze volt csapattársa balszerencséjéhez: a pénteket leszámítva egész hétvégén gyorsabb volt Alonsónál.
„Az utóbbi időben valóban minden remekül alakult számomra, és ez a mérnökökkel közösen, valamint a gyárban elvégzett munka eredménye” – nyilatkozta Vanndorne Szuzukában. „Egyre magabiztosabbnak érzem magam az autóban, amit ez a két hetedik hely is jelez. Nem szeretnék hozzászokni ahhoz, hogy elégedett vagyok egy hetedik hellyel, de a jelenlegi csomagunkkal ez volt az elérhető legjobb eredmény.”
Az persze őt segítette, hogy Alonso másfajta aerodinamikai elemekkel körözött Sepangban. Csak neki jártak az újítások, ám azok nem váltak be. A spanyol ettől függetlenül Szuzukában nem keresett kifogást. „Egyszerűen jobb volt. Az időmérőn a maximumot hozta ki az autóból. Csupán másfél tizeddel, de sajnos ez két-három pozíciós különbséget jelentett. Emellett az első kanyarnak is hatása volt a versenyemre, mivel egy bolyban ragadtam. Nem az én versenyem volt” – állapította meg Alonso.
Vandoorne érdemeiből mindez azonban semmit sem von le. Miközben az év első felében Lance Stroll-lal és Jolyon Palmerre együtt ő volt a legtávolabb csapattárástól, sokáig pedig még a Q1-ből is képtelen volt továbbjutni az időmérőkön, mostanság egyre jobban szorongatja Alonsót, és kezdi megmutatni, miért is tartották őt előzetesen a jövőt meghatározó fiatal tehetségnek.
Már az önbizalmát is visszanyerte. Kijelentette, ha Alonso mégsem hosszabbítana a McLarennel, ő már most kész lenne átvenni a vezér szerepét Wokingban! „Száz százalékig! Minden a jó irányba halad, a csapat bízik bennem, mert nagyon sok időt töltök a gyárban is az aerodinamikusokkal, a szimulátorban, a többi technikussal. Felkészültnek érzem magam arra, hogy vezető legyek. Fernando nem marad itt az örökkévalóságig, azt pedig nem tudom, hogy meddig marad, velünk marad-e. A lényeg, hogy mindent beleadjak, ne gondoljak túl sokat a csapattársamra, és felkészüljek a jövőre.”
A fordulatot a hungaroringi teszt hozta Vandoorne számára. Rossz nyelvek szerint a szupertehetség Lando Norris ottani meggyőző szereplése is gyors javításra sarkallta, s azóta nem is lehet panasz a teljesítményére. Emellett a legnagyobb segítséget az jelentette, hogy a belgát továbbra is a jövő emberének tekintő McLaren még külön munkacsoportot is felállított, hogy megoldják az újonc kezdeti nehézségeit. Vandoorne korábban arról beszélt, hogy az Fernando Alonsóétól és Jenson Buttonétől eltérő vezetési stílusa a csapat számára is fejtörést okozott, vagyis nemcsak neki kellett megismerkednie az F1-gyel, de a csapatnak is vele.
„Alkalmazkodtam a vezetési stílusommal, de az autót is jobban az én stílusomhoz alakítottuk. Én mindenekelőtt szeretem, ha fékezéskor megbízhatok az autóban. Eléggé későn szoktam fékezni, mélyen megyek bele a kanyarokba, és ha ez nincs meg, akkor annak súlyos következményei vannak. Ha nem tudod megfelelően helyezni az autót, a kanyar közepén és a kijáratánál is időt veszítesz. Ez most már nem probléma számomra” – magyarázta a Motorsport-Magazinnak.
Elárulta, év elején sokszor az is növelte a különbséget közte és Alonso között, hogy csak a spanyol kapott meg bizonyos újításokat. Azóta már neki is nagyobb beleszólása van a változtatásokba. „Az autó fejlesztésében is nekem kedvező irányt vettünk. És a hétvégékre, az egyes edzésekre is másképpen készülök. Ha a mérnökök látnak valamit az adatokban, most már tudják, hogyan reagáljanak rá.”
Ahogy a többi idei újoncnak/rutintalan versenyzőnek, korábban neki is nehézséget okozott, hogy az új autók nagyon érzékenyek a beállításbeli változtatásokra, valamint a gumik is teljesen mások, mint amihez szokott. Mára megtanulta, milyen beállításokkal érdemes kezdenie, milyen kompromisszumokat kell kötnie, hogyan kell bizonyos problémákra reagálnia.
Összességében abban látja a titkot, hogy összeszokott a csapattal. „Ez csak az első szezonom, így sok mindent meg kellett tanulnom. A szezon elején fellépő problémák nem segítettek, keveset tesztelhettem. Mostanában sokkal jobban alakult minden, a mérnökeimmel való kapcsolatom is sokat javult. Minden hétvégének magabiztosan vágunk neki, tudva, milyen területekre kell koncentrálnunk. Korábban nem volt elég lehetőségem pályán lenni ahhoz, hogy megértsem, mire van szüksége az autónak, hogy mit várok az autótól, valamint hogy a mérnökök megértsék, mit várok tőle. Mostanra eltűntek a kételyek, és kényelmes helyzetbe kerültem, minden hétvége előtt biztos vagyok benne, hogy menni fog, hogy az autó olyan lesz, amilyennek szeretném” – foglalta össze.
Hogy Szuzukában milyen lesz, az egyelőre talány. Egy biztos, az év jelentős részében meglévő hátránya a japán pályán nem érvényesül: tavalyi Super Formulá-s idényéből kiválóan ismeri a pályát. „Jó, amikor az ember már ismeri a pályát, én sokat teszteltem, sokat versenyeztem Szuzukában a Super Formulában, nyertem is itt. Kíváncsian várom, milyen lesz a pálya Forma–1-es autóval. Az biztos, hogy izgalmas élmény lesz.”
|