Hírek>> : Räikkönené az utolsó edzés, gond volt Vettel autójával |
Räikkönené az utolsó edzés, gond volt Vettel autójával
2017.09.30. 19:17
Ha száraz pálya, akkor Ferrari-uralom! Kimi Räikkönené az utolsó edzés, de a csapat aggódhat Sebastian Vettel műszaki problémája miatt. A Mercedesek továbbra is a top 3-on kívül.
Kedvezően alakultak a körülmények a Maláj Nagydíj 3. szabadedzésén, hiszen a péntek délelőtti esőzés után száraz idő fogadta a mezőnyt, ami a víz és a piros zászló miatt csonkává vált két gyakorlás után létfontosságú volt az adathiányban szenvedő csapatok számára.
Ennek leginkább bizonyára a Mercedesnél örültek. A németek vakvágányra futottak a nyitónapon, autójuk vezethetetlennek és lassúnak bizonyult. Szakembereik a most először kipróbált aerodinamikai fejlesztéseikre gyanakodtak, ezért úgy döntöttek, hogy az utolsó edzést összehasonlító tesztekre használják. Lewis Hamilton visszakapta a régi padlólemezt, első szárnyat és fordítólemezeket, míg Valtteri Bottas továbbra is az újításokkal körözött.
Az összevetés első menete biztatóan alakult. Az első köröket az élmezőnyből Daniel Ricciardo kivételével mindenki a szuperlágy keveréken teljesítette, és Hamilton bizonyult közülük a leggyorsabbnak. 1:32,650 másodperces köre mindössze 0,015 másodperccel volt gyorsabb Kimi Räikkönen legjobbjánál, és 0,036-del a harmadik helyen álló Sebastian Vettelénél. Mögöttük Max Verstappen és Valtteri Bottas 0,4-es hátránnyal következett.
A Red Bull eközben másfajta összehasonlítással kezdett: míg Verstappen a piros jelölésű Pirelliket nyüstölte,, Daniel Ricciardo próbára tette a lágy keveréket. Csupán 0,3 másodperccel bizonyult lassabbnak vele csapattársánál.
Az „alsóházban” eközben a Force Indiák, a McLarenek és Carlos Sainz osztozkodtak a legjobb helyeken. Az edzés első felében Fernando Alonso bemutatott egy piruettet az utolsó kanyarban, Felipe Massa elhagyott valamit Williamséről, Kevin Magnussent pedig motorproblémák miatt lassították le. A legérdekesebb esetet viszont Nico Hülkenberggel láthattuk, aki az egyenesben egy óriási szappanbuborékkal találkozott. Kétségkívül jobb felállás, mint a csatornafedél…
A második félórába lépbe Daniel Ricciardo a szuperlágy gumikra váltva átvette a vezetést. 1:32,091-es eredménye még mindig 0,8 másodperccel gyengébb volt Vettel pénteki legjobbjánál, ám 8 ezreddel jobb a saját addigi etalonjánál. Verstappen vele ellentétben nem tudott előrébb lépni, az egyik kanyarban volt is egy kicsúszása.
Az ausztrál nem sokáig állt az élen, jött ugyanis a két Ferrari, s előbb Vettel, majd Räikkönen ugrott az első helyre. A német csak pár ezredet tudott ráverni volt csapattársára, köre végén pedig arra panaszkodott, hogy forgalomba küldték ki őt. Räikkönen 1:31,880-as idővel vezetett.
A Mercedeseknél a második menetek során fordult a kocka. Bottas 1:32,3-ra tudott javítani, Hamilton viszont megrekedt 1:32,5-nél. Egy látványos hibát is elkövetett az utolsó kanyarban, melyre szinte a boxutca kijáratáról sikerült ráfordulnia.
A pályaelhagyók táborához Romain Grosjean, Daniel Ricciardo és Jolyon Palmer is csatlakozott. A legnagyobb bajba a brit került, akinek az utolsó kanyarban beesett a fékpedálja, így a kavicságyat is megjárta.
Az utolsó percekben az élmezőnyből csak Verstappen tudott javítani legjobb idején, a többiek lassabb tempóval köröztek. Vettel túlságosan is. 5 perccel a vége előtt az 5-ös számú Ferrari sebességváltás nélkül, döcögős tempóban közlekedve engedett el mindenkit. „Meg kell állnod, gyere vissza a garázsba” – utasította mérnöke. Egyelőre nincs hír arról, milyen probléma lépett föl, a bajnokesélyes csak remélheti, hogy nem a motorja vagy az ezen a hétvégén kapott új váltója hibásodott meg.
A hajrá más meleg helyzeteket is hozott. Kevin Magnussen ezúttal Pascal Wehrleint haragította magára azzal, hogy az utolsó kanyarban szélesre futva ráhúzta autóját a mellé már bebújó németre. Ennél is komolyabb incidens történt Max Verstappen és Jolyon Palmer között. Előbbi versenyző már lassú tempóban haladt, utóbbi még gyors körön volt. A brit elfékezte magát, a Red Bull nem adott neki helyet, így a vezetőszárny a hátsó kerékhez ért. A holland megpördült és defektet kapott. „Mi a pokol? Mekkora idióta!” – alkotott véleményt a renault-sról.
A harmadik szabadedzés megerősítette, hogy ezen a hétvégén száraz pályán a Ferrari a fő esélyes, ám nagy kérdés, mennyire lesz acélos a vörös autók megbízhatósága. A Mercedes ismét az egyik Red Bull mögött találta magát, és hiába csökkent a hátrányuk, az a 0,7 még mindig soknak tűnik.
A középmezőnyben Esteban Ocon és Sergio Pérez vívott egymással érdekes csatát, melyből végül a mexikó került ki győztesen. Kettejük közé a végén Felipe Massa furakodott be – a legjobb tíz utolsó helyét pedig az a Stoffel Vandoorne szerezte meg, aki nem használhatja a McLaren legújabb fejlesztéseit ezen a hétvégén.
Sepangban egyelőre nem tudja hozni a jó formáját a Renault, Nico Hülkenberg csak 14.-ként zárt, megelőzve a konstruktőri bajnokságban egyik ellenfelüknek számító Toro Rossókat. A faenzaiaknál Carlos Sainz ezúttal le tudta győzni újonc csapattársát, Pierre Gaslyt.
Maláj Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:31,880 |
|
19 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:32,042 |
+0,162 |
14 |
3. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:32,091 |
+0,211 |
16 |
4. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:32,329 |
+0,449 |
24 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:32,539 |
+0,659 |
20 |
6. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:32,579 |
+0,699 |
17 |
7. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:33,209 |
+1,329 |
20 |
8. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:33,240 |
+1,360 |
20 |
9. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:33,290 |
+1,410 |
21 |
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:33,321 |
+1,441 |
16 |
11. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:33,530 |
+1,650 |
17 |
12. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:33,538 |
+1,658 |
21 |
13. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:33,787 |
+1,907 |
10 |
14. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:33,871 |
+1,991 |
14 |
15. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:33,924 |
+2,044 |
22 |
16. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Renault |
1:34,206 |
+2,326 |
24 |
17. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:34,475 |
+2,595 |
12 |
18. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:34,914 |
+3,034 |
19 |
19. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:34,936 |
+3,056 |
19 |
20. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:35,045 |
+3,165 |
19 |
|