Hírek>> : Vettel állt az élre a bizarr baleset miatt félbeszakított második edzésen |
Vettel állt az élre a bizarr baleset miatt félbeszakított második edzésen
2017.09.29. 10:59
A száraz pályán már a Ferrari volt az úr Sepangban! Sebastian Vettel nagy fölénnyel nyerte a második edzést, miközben a Mercedesek csak szenvedtek. A gyakorlást egy nagy baleset és egy elszabadult csatornafedél szakította félbe.
Úgy vágott neki a Forma–1 mezőnye a Maláj Nagydíj második szabadedzésének, ahogyan a pap lép ki a templomból: mintha mi(-)se történt volna… A két és fél órával korábban még csuromvíz pálya teljesen fölszáradt, a felhők elvonultak, az autókra pedig kivétel nélkül slickgumik kerültek fel – először a hétvégén.
Többen azonnal a lényegre is tértek, és máris megszülettek az első szárazpályás idők. Max Verstappent nem különösebben zavarta meg a körülmények változása, Kimi Räikkönen rövid „uralkodása” után hamar az élre állt, és már első lágygumis körén 0,2-re megközelítette Fernando Alonso 2005-ös abszolút pályacsúcsát. Sebastian Vettel viszont már meg is döntötte azt. A német 1:32,566-tal ugrott az élre, 0,016-et verve Alonso 12 éve, az első időmérőn futott legjobbjára, aztán következő körében tovább javított, 1:32,456-ra.
Az első félóra Ferrari, Red Bull díszítősort hozott az élen, Vettelt Verstappen, Räikkönen és Ricciardo követte, a két Mercedes csak utánuk következett, jó 0,7-es hátránnyal. Az Ezüstnyilak ráadásul nem is festettek túl jó képet. Előbb Valtteri Bottas szánkázott végig a 10-es kanyar kavicságyában, miután fennakadt a sodrós jobbkanyar külső kerékvetőjén, pár perccel később pedig Lewis Hamilton fordította keresztbe a W08-ast a 7-es kanyarban. A britnek nagy szerencséje volt, hogy egyáltalán ki tudott kászálódni a kavicságyból. Kettejük közül a finn járt rosszabbul, aki a kerékvetős kalandja során kárt tett a padlólemezében, így egy időre ki kellett szállnia versenygépéből.
De autó alá fekvős percek voltak ezek a Ferrarinál is, ahol Kimi Räikkönen gépével akadt probléma. A vörös paripa az emelőn, levett motorborítással pihent, miközben lovasa csupán fele annyi kört teljesített, mint csapattársa.
A riadalomból a Toro Rossónak is kijutott az első félórában. Első menete után Pierre Gasly füstölő autóval állt be a garázsa elé. „Én mindig szívrohamot kapok, amikor ezt látom, de a motormérnökeink azt mondják, ne aggódjak, csak némi olaj volt a kipufogóban” – nyugodott meg Franz Tost csapatfőnök. Carlos Sainz eközben kavicságyas jelenettel hozta rá a frászt a 11-es kanyarban. „Az autó vezethetetlen” – állapította meg a spanyol, aki ennek ellenére a legjobb tízben volt ekkor.
Előtte Esteban Ocon, Felipe Massa és Lance Stroll sorakozott, ám a Williamsek már ekkor a szuperlágy gumikat használták.
A versenyzők már a hosszú etapokra helyezték át a hangsúlyt, amikor egy nagy baleset félbeszakította az edzést. Romain Grosjean jobb hátsó kereke 21 perccel a leintés előtt a 13-as kanyar közepén egyszerűen szétrobbant, a francia elvesztette uralmát autója fölött, nagy sebességgel átszánkázott a kavicságyon, majd a gumifalban kötött ki.
Mint kiderült, defektjét egy, a helyéről elmozdult csatornafedél okozta, mely azok után emelkedett ki a helyéről, hogy Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen nem sokkal előtte áthajtott rajta. Grosjeannak esélye sem volt elkerülni a bajt. Szerencsére sértetlenül szállt ki az autójából, de elővigyázatosságból azért a pálya orvosi központjába vitték vizsgálatra.
A kényszerleállás alatt a versenyigazgató, Charlie Whiting is a problémás kanyarhoz sietett, hogy felmérje a helyzetet – ő maga vezette a biztonsági autót, az anyósülésre pedig Laurent Mekies biztonsági igazgató ült be mellé.
Tanácstalan gesztusaikból már látszott, nincs megoldásuk a keletkezett lyuk eltüntetésére, és hamar jött is az információ: a szabadedzést már nem indítják újra.
Hiába vonult tehát el az eső, a versenyzőknek az idén búcsúzó Maláj Nagydíj pénteki napjára így is két csonka edzés jutott, a száraz pályás hosszú etapokra pedig szombaton kell sort keríteniük – ha a körülmények engedik.
Végeredmény - FP2 - Maláj Nagydíj 2017
Hely |
Versenyző |
Autó |
Motor |
Kör |
Idő |
Különbség |
1 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari |
23 |
1'31.261 |
|
2 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
Ferrari |
19 |
1'31.865 |
0.604 |
3 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG |
19 |
1'32.099 |
0.838 |
4 |
Max Verstappen |
Red Bull |
TAG |
11 |
1'32.109 |
0.848 |
5 |
Fernando Alonso |
McLaren |
Honda |
14 |
1'32.564 |
1.303 |
6 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes |
15 |
1'32.677 |
1.416 |
7 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
21 |
1'32.720 |
1.459 |
8 |
Sergio Perez |
Force India |
Mercedes |
20 |
1'32.862 |
1.601 |
9 |
Nico Hulkenberg |
Renault |
Renault |
24 |
1'33.060 |
1.799 |
10 |
Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes |
24 |
1'33.096 |
1.835 |
11 |
Jolyon Palmer |
Renault |
Renault |
26 |
1'33.381 |
2.120 |
12 |
Felipe Massa |
Williams |
Mercedes |
20 |
1'33.394 |
2.133 |
13 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Honda |
15 |
1'33.673 |
2.412 |
14 |
Lance Stroll |
Williams |
Mercedes |
16 |
1'33.818 |
2.557 |
15 |
Pierre Gasly |
Toro Rosso |
Renault |
22 |
1'34.043 |
2.782 |
16 |
Carlos Sainz Jr. |
Toro Rosso |
Renault |
19 |
1'34.104 |
2.843 |
17 |
Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari |
18 |
1'34.118 |
2.857 |
18 |
Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari |
17 |
1'34.343 |
3.082 |
19 |
Pascal Wehrlein |
Sauber |
Ferrari |
29 |
1'35.246 |
3.985 |
20 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari |
27 |
1'35.697 |
4.436 |
|