Hírek>> : A McLarennel történt szakítás miatt változtat tervein a Honda |
A McLarennel történt szakítás miatt változtat tervein a Honda
2017.09.27. 19:28
Ha már különválnak útjaik, a Honda is módosít az év hátralévő részére vonatkozó eredeti tervein.
Szingapúrban hivatalossá vált, hogy 2018-tól külön folytatják, így a hátralévő hat versenyhétvége már csak amolyan tét nélküli hattyúdal a McLaren és a Honda számára. Woking már bevallottan várja, hogy végre egy versenyképesebb Renault-motorral mutathassa meg, mire képes, miközben a japánok a Toro Rosso-kapcsolattól nyugalmat és ennek köszönhetően gyorsabb fejlődést remélnek.
Ettől függetlenül mindketten állítják, hogy fontosnak tekintik az utolsó közös versenyeket, mert szeretnének pozitív hangulatban, jó eredményekkel elköszönni.
A Honda sportigazgatója, Haszegava Juszuke ezzel magyarázta azt, hogy a bejelentésük után miért és hogyan változtatnak eredeti stratégiájukon. „Valóban lesz változás. Szeretnénk minimálisra csökkenteni a motorcserék számát a hátralévő időszakban, mert szeretnénk a legjobb eredményeket kihozni az év hátralévő részéből” – nyilatkozta a Racernek.
„Korábban a teljesítmény javítását helyeztük előtérbe, mert minden fejlesztés hasznos lesz a következő év szempontjából, így nem kellett gondolkodnunk azon, hogy bevessük-e az újdonságokat. De most, hogy jövőre már nem fogunk együtt dolgozni Stoffellel (Vandoorne) és Fernandóval (Alonso), szeretnénk inkább az idei eredményekre koncentrálni a McLarennel. Inkább szerezzünk pontokat idén, mert ezzel segítjük a leginkább a csapatot.”
Döntésük logikusnak tűnik, még ha kétféleképpen is értelmezhető. Egyfelől a második félévben kezdett agresszív fejlesztést (szinte minden hétvégén előálltak valami újdonsággal) és az emiatt kapott büntetéseket elsősorban a McLaren meggyőzéséért vállalták, ám miután a csapat így is véget akart vetni együttműködésüknek, már fölöslegessé vált a kissé kapkodósnak tűnő (és talán nem is annyira hatékony) fejlesztésük. Másfelől viszont az is igaz, hogy a Hondának most már nem feltétlenül érdeke olyan újításokkal ellátni a McLarent, amelyekből igazán csak 2018-ban, már a Toro Rossóval hozhatják ki a maximumot.
A döntés nem jelenti azt, hogy Fernando Alonsóék most már büntetés nélkül fogják abszolválni az év hátralévő részét. „Természetesen ha nagy fejlesztéssel tudunk előállni, akkor nem fogunk habozni a büntetés vállalásával” – bocsátotta előre Haszagava. A nagy fejlesztést a 4-es számú erőforrás első bevetése jelentené, melyet eredetileg Belgiumra várt a McLaren. Mivel nem készült el, így addig is meg kellett elégednie a Honda kisebb módosításaival (innen a 3.6-os vagy 3.7-es elnevezések).
A korábbi tervek szerint ez a hajtóegység Malajziában debütált volna, és mivel a pálya papíron kevésbé fekszik a csapatnak, nem kizárt, hogy mégis a használata mellett döntenek. „Még van hátra hat versenyünk, és muszáj még egy motort bevetnünk. Erre sor kerülhet Malajziában, Szuzukában és Austinban is. Szuzukában mi nyilvánvalóan szeretnénk elkerülni a büntetést, az amerikai pálya pedig a korábbi eredmények alapján kedvezhet nekünk. Emiatt Malajzia esélyt kínálhat, de még korai megmondani. Nehéz döntés lesz” – bocsátotta előre a japán szakember.
|