Hírek>> : Verstappen az élre állt – két McLaren a legjobb 5-ben! |
Verstappen az élre állt – két McLaren a legjobb 5-ben!
2017.09.16. 19:16
Max Verstappen vette át a stafétát Szingapúrban! A pénteket uraló Daniel Ricciardo hibája után a csapattárs őrizte meg a Red Bull veretlenségét. A küzdelem szoros, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton 0,2-en belül! Két McLaren a legjobb 5-ben!
Képes-e tartani kiemelkedő formáját a Red Bull? Ki tudja-e hozni autójából a Sebastian Vettel szerint benne lévő potenciált a Ferrari? És melyik rivális életét tudja megnehezíteni a Mercedes? A Szingapúri Nagydíj pénteki edzésnapja alapján e kérdések sorakoztak az időmérőt megelőző utolsó gyakorlás előtt.
A Ferrari az előző naphoz képest módosított autója beállításain, és visszatért ahhoz a verzióhoz, amelyet az előzetes szimulációik jobbnak mondtak a péntek este használtnál. A tegnap elégedetlen versenyzőik emiatt már korán a pályán voltak, hogy felmérjék a változtatásokat. Rajtuk kívül Valtteri Bottasnak is volt min agyalnia, hiszen a nyitónapon tejesen elveszettnek tűnt a beállítások terén.
Ők hárman teljesítették a nap első mért köreit is. Bottas már mindjárt az elején arra panaszkodott, hogy egyáltalán nincs tapadása. Be is mutatott egy autórángatós blokkolást az egyik kanyarban, 1:45,010-es ultralágyas köre pedig máris azt mutatta, továbbra sem oldódtak meg a problémái.
A Ferrari ezzel szemben jobb benyomást tett. Vettel 1:43,237-es legjobb idővel kezdett az ultralágyon, ám ismét kóstolgatta a falakat. Ezúttal nem sérült meg az autója. Kimi Räikkönen közel 1 másodperces hátrányt szedett össze legjobb körén, de mivel Lewis Hamilton 5 századdal nála is lassabb volt, ez is elég volt számára a második pozícióhoz. Mögöttük ekkor még a két Toro Rosso és Esteban Ocon sorakozott, miután a Red Bullok a motorokkal való spórolás miatt várakozással töltötték az első 20 percet.
Hogy pontosan milyen köridő Vettelé, arra a célegyenest végigszikrázó Daniel Ricciardóéktól várhattuk a választ. Az ausztrál első köre nem sikerült jól az ultralágyakon, ám később ő és Max Verstappen is túlszárnyalta a német idejét. A holland közel 1 másodperccel. A legjobb idő már 1:42,249 volt, Ricciardo 0,268 másodperces hátránnyal követte őt. Szembetűnő volt, hogy az RB13-as nemcsak az első, hanem a hűtőköröket követően a második és harmadik próbálkozáskor is igen gyors volt.
Ricciardo éppen egy újabb abszolút leggyorsabb első szektort teljesített, amikor 27 perccel a leintés előtt Marcus Ericsson úgy döntött, újratervezi Sauberje hátsó szárnyát. A svéd a 19-es kanyarban csúszott bele háttal a falba, minek következtében csak a DRS motorjával összekötött alsó terelőlapja maradt az autóján. A törmelékek miatt az FIA piros zászlós jelzéssel szakította félbe az edzést és Ricciardo gyorskörét.
A versenyzők 7 percet veszítettek, ami az autókon újabb módosításokat végrehajtó Ferrarinak (a felfüggesztésen ügyködtek) talán nem is jött olyan rosszul. A bajnokság három éllovasa egymást követve hajtott pályára, fordított sorrendben, mindannyian ultralágyakon. Mindhárman javítottak, ám miközben Hamilton és Bottas számára ez 1:42,4-es időket jelentett, Vettel 1:41,919-es körrel átvette a vezetést. Räikkönen elhibázott első köre után 0,8-es hátránnyal nem tudott csatlakozni a legjobbakhoz.
Az utolsó tíz percben a két Red Bull is visszatért a pályára. Max Verstappen tovább faragott a legjobb időből, már 1:41,829-nél járt, mindössze 0,07-dal előzte meg Vettelt. Ricciardo nála is jobb első szektort teljesített, ám a pálya középső szakaszában Vettel-módra koccolta le a falat, és autója meg is sérült.
Nem ezek voltak az osztrákok legjobb percei. Nem sokkal később Verstappen váltóhibát jelentett, és csak lépésben tudott visszadöcögni szerelőihez. Miután ez megtörtént, egy kis hókuszpókusz után máris visszaküldték a pályára ellenőrzésre.
Az utolsó percek is hoztak még izgalmakat. Hamilton egy abszolút legjobb második szektorral vétette észre magát, és 1:41,9-es körrel zárkózott fel Vettelék mögé. Verstappen pedig életre kelt autójával a biztonság kedvéért teljesített még egy 1:42,069-es időt...
De villantottak a McLarenek is. Előbb Stoffel Vandoorne, majd Fernando Alonso jött föl Hamilton mögé. Hátrányuk fél másodperc körül alakult, ami igencsak impozáns teljesítmény részükről. A spanyol ráadásul csak az újraindítás után teljesített első mért idejét, mivel korábban megsérült az oldalsó légterelője, ami miatt egy ideig a garázsban rekedt.
Ricciardónak végül a 6. hely jutott, közvetlenül mögötte az ugyancsak remek formában lévő Nico Hülkenberg következett. Neki 0,2 hiányzott a McLarenek idejéhez, ám legjobbját jóval korábban érte el. Az ő csatájuk is izgalmasnak ígérkezik.
Az edzés elején föltett három kérdésre az egy óra elteltével csak bizonytalan válaszokat kaptunk. Kiderült, a Red Bull továbbra is a hangadó Szingapúrban, ám Ricciardo esete megmutatta, elég csak egy pillanatra kizökkenni, és győztesből máris vesztessé válhatsz. Vettel körei azt sugallják, a Ferrariban valóban több van, mint amit pénteken megmutattak, de Hamilton is okozhat meglepetést a vörösöknek.
Mindezek után izgalmasnak ígérkezik az időmérő edzés. Vajon látunk-e tinédzser pole-szerzőt az F1 történetében először? Verstappennek ez az utolsó esélye a rekord megszerzésére, lévén, hogy Malajziába már 20 esztendősen érkezik…
Szingapúri Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:41,829 |
|
12 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:41,901 |
+0,072 |
13 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:41,971 |
+0,142 |
16 |
4. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:42,383 |
+0,554 |
11 |
5. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:42,439 |
+0,610 |
13 |
6. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:43,517 |
+1,688 |
11 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:42,549 |
+0,720 |
10 |
8. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:42,592 |
+0,763 |
16 |
9. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:42,708 |
+0,879 |
16 |
10. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:43,010 |
+1,181 |
14 |
11. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:43,109 |
+1,280 |
15 |
12. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:43,356 |
+1,527 |
17 |
13. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:43,368 |
+1,539 |
11 |
14. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:43,574 |
+1,745 |
17 |
15. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:43,724 |
+1,895 |
17 |
16. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:44,041 |
+2,212 |
16 |
17. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:44,223 |
+2,394 |
18 |
18. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:44,295 |
+2,466 |
16 |
19. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:45,760 |
+3,931 |
15 |
20. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:46,339 |
+4,510 |
7 |
|