Hírek>> : A költségvetés aggasztja leginkább a McLarent, nem egy Red Bull-Honda lehetősége |
A költségvetés aggasztja leginkább a McLarent, nem egy Red Bull-Honda lehetősége
2017.09.15. 18:01
Zak Brown és a McLaren számára lezárult egy fontos fejezet, most a következőn kell dolgozni: a mezőny elejére kerülni a Renault-val és szponzorokat találni. Hamarosan Fernando Alonsóval is zöld ágra vergődnek.
Három év szenvedés és eredménytelenség után pénteken hivatalosan is elváltak a McLaren és a Honda útjai. A csapat CEO-ja azzal kezdte a sajtóeseményen, hogy minden érintettnek megköszönte a segítséget.
„Először is szeretném megköszönni mindenkinek – elég nyíltan ment végbe a folyamat. Sokan voltak érintettek benne, sok együttműködésre volt szükség annak érdekében, hogy olyan legyen a végkifejlet, ami a legjobb sportnak”- kezdte Brown Szingapúrban.
„Nagyon várom a következő évet. Nagy izgalommal tölt el, hogy a Renault partnerei lehetünk, és ugyanez áll a sok munkára, amit Cyril (Abiteboul) és csapata fektetett bele. Köszönöm az együttműködést Christiannak (Horner), a Toro Rossónak és a Red Bullnak. Végül, de nem utolsó sorban: a Honda remek partner volt, de nyilvánvalóan nem értük el a remélt eredményeket a pályán. Mindent beleadtak, de mi úgy éreztük, ideje továbblépni. Az FIA, Ross (Brawn) és Chase (Carey) is örömmel ültek össze, hogy megvalósulhasson.”
Mikor jött el a pont, amikor azt mondták: ennyi, szakítani kell a Hondával. „Nem volt különösebb fordulópont – leszámítva azt, hogy már a szezon előtti teszteken tudtuk, hogy bajban vagyunk”- folytatta. „Javítani akartunk a 2016-os eredményeken, és az idő nagy részét arra fordítottuk, hogy megpróbáljunk versenyképessé válni a Hondával, arra, hogy feltérképezzük a lehetséges utakat ehhez. Végül ez nem sikerült.”
Mit jelent mindez Alonsóra nézve? Marad a McLarennél? „Most már Fernandóra hárul a figyelmünk. Sokat beszéltünk, várt, hogy láthassa, milyen technikai megoldással állunk elő. Két címet nyert a Renault-val, nagyon boldog a versenycsapatban. Úgy vélem, a nem túl távoli jövőben cselekszünk, és ez lesz utolsó elem a kirakóban. Ezt követően szponzorációt kell felkutatnom a kereskedelmi csapattal, hogy készen álljunk a következő évre.”
A megállapodás három évre szól, és elméletben az sem kizárt, hogy a McLaren esetleg saját motort építsen az új szabályokra. Mindezek fényében rövidtávra szólna a Renault-féle megoldás?
„Nem, ez nem egy rövidtávra szóló intézkedés. Még senki sem tudja, milyen motorszabályok lesznek 2021-ben. Nehéz lenne a 2020 utáni időszakot szem előtt tartani, mert senki sem tudja, hogyan fog festeni 2021. Megvannak az alapok egy hosszútávra szóló kapcsolathoz. Nagyon örülünk a helyzetnek, és úgy gondoljuk, nagyon versenyképesek lehetünk együtt.”
Nem tart attól, hogy esetleg a Honda a jövőben legyőzheti őket? Akár a Red Bull-lal? „Most is remek a versengés a Ferrari és a Mercedes révén. Nem a Red Bull-Honda kombináció vagy bármelyik másik kombináció miatt aggódok most a leginkább – a büdzsét kell kontrollálni. Azért ekkorák a különbségek a mezőnyben, mert nagy eltérés van a büdzsék terén. Túl nagy a különbség a két legjobb és a többiek között – és ez egyre nagyobb lesz”- ecsetelte az amerikai.
„Talán ez tölt el a legnagyobb aggodalommal jelenleg. Kiegyenlítettebb feltételek kellenek, hogy több csapat nyerhessen 2021-től.”
„Sokkal könnyebb lesz szponzorokat és partnereket találni úgy, hogy a mezőny elején vagyunk. Sokat fektettünk a kereskedelmi csapatunkba, bízok bennük. Magabiztos vagyok. Időre lesz szükség, de a részvényeseink nagyon elkötelezettek, tisztában vannak a helyzettel. Nem vállaltuk volna ezt a döntést, ha nem készültünk volna fel arra rövidtávú gazdasági veszteségre, amit a Honda elveszítése jelent.”
|