Hírek>> : Ricciardo hibátlan, Vettel csak 11. lett a villanyfényben |
Ricciardo hibátlan, Vettel csak 11. lett a villanyfényben
2017.09.15. 17:30
Kettős Red Bull-sikert, újabb Daniel Ricciardo-elsőséget hozott a Szingapúri Nagydíj második szabadedzése. A Ferrari nem lehetnek elégedett, mindkét versenyzője kiszorult a legjobb 8 közül.
Miközben a McLaren és társai bejelentéseik sorával tartották lázban a paddockot, a szingapúri pálya fölött szép csöndeseden besötétedett az ég, a főszerepet pedig átvették a reflektorok. A folytatás szempontjából legmeghatározóbbnak számító szabadedzés vette kezdetét, ennek megfelelően a mezőny is nagy aktivitást mutatott mindjárt az elején.
Az első 20 perc úgy alakult, ahogy az előző 90: a két Red Bull-versenyző folyamatosan egymást előzgette az eredményjelzőn. Daniel Ricciardo és Max Verstappen is több alkalommal megjavította az első edzésen fölállított új pályacsúcsot, 7-7 körös szuperlágy gumis etapjuk végén pedig mindössze 0,089 másodperc választotta el őket egymástól. Az élen Verstappen állt 1:42,077 másodperces idővel.
Mögöttük Lewis Hamilton és Sebastian Vettel tűnt föl, ám mindketten tőlük eltérő programon voltak: a Szingapúrban legkeményebbnek számító lágy Pirelliken köröztek. Hamilton 0,4 másodpercre közelítette meg a Red Bullokat, Vettel valamivel lassabban haladt, ő nem tudott betörni 1:43 alá a sárga papucsokkal.
Fél óra elteltével a legnagyobb meglepetést Stoffel Vandoorne okozta, aki – igaz, ultralágy gumin – jó ideig az 5. pozícióban tanyázott. Mindkét finnt, Valtteri Bottast és Kimi Räikkönent is maga mögött tudhatta ekkor. A Mercedes versenyzője továbbra is sokat csúszkált a W08-assal, míg honfitársa egészen a 9. helyig csúszott vissza a szuperlágyas 1:43,8-as körével, Fernando Alonso és Sergio Pérez mögé.
Az élmezőnyből a két Mercedes rakta fel először az ultralágy gumikat. Bottasnak a délutánihoz hasonló módon most sem sikerült átvennie rajtuk a vezetést, 0,027 hiányzott neki ehhez. Nem túl jó előjel számára, hogy szinte valamennyi mért körében szélesre futott az utolsó kanyarban, ami az jelzi, nem érzi még otthonosan magát az autóban. Hamilton jobb benyomást tett. Első ultralágyas körén elsőként futott 1:41-es kört, igaz, sokáig nem állt az élen, mivel a két Red Bull is visszatért.
A kék autókra ugyancsak az ultralágy gumik kerültek, az előző három szingapúri hétvégén mindig dobogós Ricciardo pedig valósággal szárnyalt rajtuk. A hétvégén elsőként futott 1:41-en belüli kört, 1:40,852-es eredményére pedig most Verstappennek sem volt válasza. A holland jó fél másodpercet kapott kollégájától. Az egyik ponton ráadásul jobb hátsó kerekével a falat is eltalálta mielőtt visszatért volna a garázsába.
A Ferrarik az edzés feléig csak bujkáltak a középmezőnyben. Amikor aztán nekilendültek volna ultralágyas köreiknek, egy virtuális biztonsági autós fázis máris visszafogta őket. Maguknak, pontosabban bajnoki esélyesüknek köszönhették. Vettel a 10-es kanyart verstappeni módon méretezte el, jobb hátsó kerekével nekikoccant a falnak, melyről a pályára zuhant egy reklámtábla.
A német már csak azért sem lehetett boldog, mert egy körrel korábban még Marcus Ericssonnak integethetett, aki leggyorsabbnak szánt körében tartotta őt föl. Az időmérős felkészülése nem sikerült jól, 1:43,104-es idővel megrekedt a 11. helyen. Szerelői pedig még vizsgálhatták is át autóját, amivel szintén vesztett némi időt. És Räikkönen sem állt sokkal jobban, 1:42,8-as ideje a 9. pozícióra volt csak elég.
A két Ferrari nehézségei miatt a középmezőny legjobbjaként Nico Hülkenberg az előkelő 5. helyen találta magát. Jó másfél másodpercre volt Ricciardótól. Őt a két McLaren követte, a szokatlan Vandoorne, Alonso sorrendben. Kettejüket 0,3 másodperc választotta el. A spanyol az edzés során több hibát is vétett. A legjobb tízbe még a két Force India fért be.
A versenyszimulációkat mindhárom élcsapat az ultralágy keveréken kezdte (leszámítva Verstappent), és a Red Bull megtankolva is nagyon jó benyomást tett. A Mercedesnél ebben a viszonylatban is kontrasztos volt a kép: Hamilton tudta tartani a lépést a többiekkel, Bottas köreiről viszont lerítt, hogy nincs jó formában.
A programok a csapatokon belül is eltérőek voltak. Ricciardo maratoni, több mint 20 körös etapot teljesített a használt ultralágy gumin, Verstappen hasonló mennyiségű kört teljesített a szuperlágyon. A Ferrarinál Räikkönen sokáig körözött a lila jelölésű gumin, Vettel viszont már 10 kör után a lágyakra váltott. A Mercedesnél Hamilton Vettel útját járta, Bottas pedig ultralágy, szuperlágy sorrendet választott. A bajnokság két éllovasa közül Vettel a puhább, Hamilton a keményebb keveréken tűnt erősebbnek.
Az utolsó perceket egyedül Nico Hülkenberg nem tölthette a pályán, akit csapata túlmelegedési problémák miatt a boxba parancsolt. A fékek és a motorok nem megfelelő hűtése komoly gondot jelenthet a nagy hőségben, az este folyamán több résztvevő rádiózásában is főszerepet kapott a probléma.
A pénteki nap a Red Bullé volt Szingapúrban, miközben az edzések során a Mercedesnek és a Ferrarinak is akadtak gondjai. Sebastian Vettel pechjére a legmeghatározóbb, villanyfényes szabadedzését nem tudta tökéletesen kihasználni, a mezőnyből egyedüliként ő teljesítette a lágy keveréken az esti legjobb idejét.
Szingapúri Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
Hely |
Versenyző |
Autó |
Motor |
Kör |
Idő |
Különbség |
1 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull |
TAG |
33 |
1'40.852 |
|
2 |
Max Verstappen |
Red Bull |
TAG |
28 |
1'41.408 |
0.556 |
3 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
Mercedes |
36 |
1'41.555 |
0.703 |
4 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
35 |
1'42.104 |
1.252 |
5 |
Nico Hulkenberg |
Renault |
Renault |
33 |
1'42.448 |
1.596 |
6 |
Stoffel Vandoorne |
McLaren |
Honda |
34 |
1'42.501 |
1.649 |
7 |
Fernando Alonso |
McLaren |
Honda |
32 |
1'42.788 |
1.936 |
8 |
Sergio Perez |
Force India |
Mercedes |
35 |
1'42.826 |
1.974 |
9 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
Ferrari |
30 |
1'42.835 |
1.983 |
10 |
Esteban Ocon |
Force India |
Mercedes |
34 |
1'43.054 |
2.202 |
11 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
Ferrari |
33 |
1'43.104 |
2.252 |
12 |
Carlos Sainz Jr. |
Toro Rosso |
Renault |
38 |
1'43.236 |
2.384 |
13 |
Daniil Kvyat |
Toro Rosso |
Renault |
32 |
1'43.608 |
2.756 |
14 |
Jolyon Palmer |
Renault |
Renault |
32 |
1'43.795 |
2.943 |
15 |
Felipe Massa |
Williams |
Mercedes |
32 |
1'43.836 |
2.984 |
16 |
Lance Stroll |
Williams |
Mercedes |
32 |
1'44.301 |
3.449 |
17 |
Kevin Magnussen |
Haas |
Ferrari |
32 |
1'44.417 |
3.565 |
18 |
Romain Grosjean |
Haas |
Ferrari |
29 |
1'44.928 |
4.076 |
19 |
Pascal Wehrlein |
Sauber |
Ferrari |
34 |
1'45.673 |
4.821 |
20 |
Marcus Ericsson |
Sauber |
Ferrari |
35 |
1'45.721 |
4.869 |
|