Hírek>> : A McLaren egyelőre megállt 120 rajthelynél |
A McLaren egyelőre megállt 120 rajthelynél
2017.09.14. 20:13
A baljós előjelek ellenére egyelőre úgy fest, a McLaren megússza, hogy sorozatban harmadik nagydíjhétvégéjén büntessék versenyzőit.
Összesen 120 rajthelynyi büntetést könyvelt el a McLaren csak az előző két versenyhétvégén. Belgiumban csak Stoffel Vandoorne-t sorolták hátra többszöri hajtóegységcsere miatt, míg Monzában ő és Fernando Alonso is büntetéseket gyűjtött be. Ennek részben taktikai oka volt, hiszen a csapat szerette volna elkerülni, hogy a számára kedvező Szingapúrban pozíciót veszítsenek.
Csakhogy a monzai futam után úgy tűnt, Vandoorne esetében egy nem várt meghibásodás keresztülhúzhatja a számításaikat. A belga autójában még az Olasz Nagydíj időmérő edzésének végén hibásodott meg az MGU-K, amit aztán a büntetések fejében ki is kellett cserélniük. Másnap a versenyen újra fellépett egy ugyanilyen probléma, ami a futam feladására kényszerítette a versenyzőt. Ezek után a Honda nem volt biztos abban, hogy Szingapúrban nem lesz-e szükség újabb cserére. Mivel Vandoorne ezen egységből már 7-et használt, azért automatikusan büntetés járna.
A Honda az Autosportnak csütörtökön megerősítette, csupán olyan alkatrészeket cseréltek ki az MGU-K-ban, amelyekért nem jár külön büntetés, így várhatóan el tudják kerülni a rajtrácson való pozícióvesztést. Erre persze csak akkor van esélyük, ha a hétvégén nem lépnek fel újabb váratlan hibák. A Honda ugyan az év második felében folyamatos fejlesztésekkel rukkol elő, azok nem mindig bizonyulnak kellően megbízhatónak.
Ami a motorkomponensek számát illeti, pillanatnyilag Vandoorne a csúcstartó. A szingapúri hétvége előtt ő az egyetlen, aki már turbófeltöltőből és MGU-H-ból is 10 egységet használt, miközben már egyetlen részegységet sem cserélhetnek nála büntetlenül.
A legjobban továbbra is a Mercedes-motoros csapatok állnak, a Williams és a Force India gazdálkodott eddig a legjobban egységeivel. A két csapat négy versenyzője még nem kapta meg a Mercedes által már Spa óta használt legújabb motorverziót, és a korábbi hírek szerint a gyártó Szingapúrban is csak egy-egy példányt tud biztosítani számukra, amennyiben vállalják, hogy a nem lóerőigényes pályán egyik versenyzőjüket efféle előnyben részesítik.
Így áll a mezőny a motorkomponensekkel a Szingapúri Nagydíj előtt:
|
V6-os |
Turbó |
MGU-H |
MGU-K |
Energiatároló |
Központi elektronika |
Lewis Hamilton |
4 |
4 |
4 |
3 |
2 |
2 |
Valtteri Bottas |
4 |
4 |
4 |
3 |
2 |
2 |
Daniel Ricciardo |
5 |
5 |
6 |
3 |
2 |
2 |
Max Verstappen |
5 |
5 |
5 |
2 |
3 |
3 |
Sebastian Vettel |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Kimi Räikkönen |
3 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Sergio Pérez |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Esteban Ocon |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
2 |
Felipe Massa |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Lance Stroll |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Fernando Alonso |
7 |
9 |
9 |
7 |
6 |
5 |
Stoffel Vandoorne |
7 |
10 |
10 |
7 |
6 |
6 |
Danyiil Kvjat |
5 |
5 |
5 |
2 |
4 |
4 |
Carlos Sainz |
3 |
3 |
5 |
3 |
2 |
3 |
Romain Grosjean |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
Kevin Magnussen |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Nico Hülkenberg |
3 |
4 |
5 |
3 |
3 |
3 |
Jolyon Palmer |
4 |
5 |
5 |
2 |
3 |
3 |
Marcus Ericsson |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
Pascal Wehrlein |
4 |
4 |
4 |
3 |
3 |
3 |
|