Hírek>> : Miért késik a McLaren bejelentése? |
Miért késik a McLaren bejelentése?
2017.09.05. 17:00
Erre a hétre ígérte nagy bejelentéseit a McLaren motorkérdésben. Egyelőre nincs új fejlemény – az is kiderült, mi lehet a fennakadás oka.
Volt, aki úgy tudta, a Toro Rosso múlt vasárnapig adott haladékot a Hondának, mások pedig arról számoltak be a monzai futam napján, hogy a McLaren 48 órán belül bejelenti szerződésbontását a Hondával, ám egyelőre nem vett még új fordulatot a wokingi csapat és a japán motorgyártó szappanoperaszerű története.
A szándékok egyértelműnek tűnnek: a McLaren szakítani akar, a Honda szívesen kitartana mellettük, a Forma–1 vezetői pedig most Zak Brownékkal együtt próbálják meggyőzni őket, hogy jó lesz nekik a Toro Rosso mellett is. A csapat és a sportági vezetők csakis akkor kaphatják meg, amit akarnak, ha Faenza motorpartnert vált, a Renault tudniillik csak így ad erőforrást a McLarennek, a Honda pedig csak így maradhat az F1-ben.
Mark Hughes, a Motor Sport magazin bennfentes munkatársa tudni véli, miért nincs még előrelépés: amellett, hogy a Honda nehezen meggyőzhető, főként a pénz és a Red Bull miatt. Zak Brown ugyan a hétvégén kijelentette, még az sem érdekli őket, hogy távozása esetén a Honda azt a nagyjából évi 115 millió eurót is viszi magával, amit a gyári támogatás, az ingyen motor és Fernando Alonso fél fizetése jogcímén jelenleg megkap tőle, a szakíró szerint mégis ez az összeg okozhatja a fennakadást. Tudniillik a Red Bull számára csábító lehetőség, hogy a Toro Rosso kapja meg ezeket a pénzeket.
A Red Bull vezetői évek óta panaszkodnak arra, hogy nem túl kifizetődő fenntartani juniorcsapatukat, mivel az a kevesebb szponzori bevétel és a szerényebb eredmények után járó összegek miatt gyakorlatilag többe kerül számukra, mint a nagycsapat. A Hondában lehetőséget látnak e probléma megoldására, ezért megállapodásuk fejében igényt tartanának az említett 100 millióra. A japán gyártó viszont azzal érvel, hogy a Toro Rosso sem csapatszinten, sem a versenyzők szintjén (a marketingérték is számít) nem ér számukra annyit, mint a patinás, kiváló háttérrel és egy sztárversenyzővel felálló McLaren.
Hughes szerint Monzában a felek a támogatás mértékéről vitáztak, és miután az FIA és a Liberty Media is bekapcsolódott az egyeztetésbe, szerinte még az sem zárható ki, hogy végül a McLaren fogja kipótolni a Honda által kínált összeget, hogy az megfeleljen a Red Bullnak is. Csak szabaduljanak már…
Ha nincs megállapodás, a McLaren még mindig kezdeményezheti a Honda-szerződés felbontását, ám ez esetben nemcsak a motorgyártó, hanem saját maga előtt is elvághatja az utat. A Renault tudniillik kerek perec kijelentette, hogy nem vállal négy csapatot 2018-ban, és hiába a szabály, mely szerint az FIA kötelezheti a gyártókat a motor nélkül maradó istállók kisegítésére, ennek vonatkozó határideje már félévkor lejárt.
Marad tehát az egyezkedés és a találgatás. Na meg a várakozás.
|