Hírek>> : Hamilton a pole-ban, Stroll és Ocon sorakozik fel mögé vasárnap |
Hamilton a pole-ban, Stroll és Ocon sorakozik fel mögé vasárnap
2017.09.02. 18:54
Megeleptés eredmény az olasz Forma-1-es délutánon. Nem sokat javult a helyzet az Olasz Nagydíj időmérő edzésére a 3. szabadedzés óta, hiszen éppen úgy esett az eső a kvalifikáció elején, ahogyan délelőtt. Akkor negyedórányi „hasznos” rész maradt csupán az egyórás gyakorlásból, ezúttal pedig már pár perc után előkerült a piros zászló.
Romain „ritkán nyugodt” Grosjean ugyanis, ha dünnyögve is, de elindult egy gyorskör reményében, ám már hamar odaszólt az illetékeseknek, hogy ennek nem lesz jó vége. Nem is lett! Grosjean jóslata ugyanis bejött, elvesztette a kontrollt az egyenesben, és Haas Ferrarijával mindkét oldalon megjárta a falat, majd megállt, a pálya szélén. Kisvártatva pedig ismét hangot adott nyugtalanságának, és előadta az „ugye, hogy megmondtam” monológját, majd sűrű csapattagok általi paskolás mellett bevágta maga mögött a GROSJEAN feliratú ajtót.
És innentől kezdve két és fél órán át nem történt az ég világon semmi. Legalábbis a pályán. Azon kívül, hogy a biztonsági autó időnként megnézte, hogy mi a helyzet az eső áztatta monzai aszfaltcsíkon.
Hamilton és Bottas Playstationözött, és Instagram fiókot reklámozott élő adásban. Esteban Ocon Daniel Ricciardo és Max Verstappen operatőrnek állt... és állt az edzés is. Érzésre a végtelenségig, valójában 16:40-ig.
Akkor aztán nekieredt a mezőny, az eső pedig annyira alábbhagyott, hogy még a köztes esőgumik is felkerülhettek a Q1 végére, melyben Kevin Magnussen, Palmer, a születésnapos Marcus Ericsson (27), Wehrlein és a piros zászlót előkerítő Romain Grosjean búcsúzott.
A Q2-ben aztán faramucibb helyzet állt elő. Az esős és a köztes gumik játszottak közel hasonlóan erős szerepet. Sebastian Vettelnek nagyon jól működött az intermediate a Ferrariján, míg Kimi Räikkönen két másodpercnyire tőle, szenvedett. Hamilton előbb panaszkodott ugyanerre a gumira, majd felugrott az élre, ahol Vettellel vetekedtek az elsőségért.
Legalábbis az utolsó percig, mert akkor „helyreállt a rend”. A Q1-hez hasonlóan a Q2-t is kettős Mercedes sikerrel zárták. Ez nem volt meglepetés, nem úgy a kanadai Lance Stroll menetelése aki első és második nekifutásra is az ötödik helyet tudta megcsípni.
Akik pedig búcsúztak: Sergio Pérez, Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Danyiil Kvjat és Carlos Sainz.
Alonso kiesése talán meglepetés azzal együtt, hogy márkatársa, Stoffel Vandoorne továbbjutott. De talán ebbe a képletbe érdemes beleszámítani azt a büntetéscunamit, ami eleve meggátolja a spanyolt attól, hogy bármennyivel is előrébb végezhessen az utolsó rajthelynél.
Az utolsó felvonásra aztán visszatért az eső és visszatértek az esőgumik is. Szinte szürkületben, de annál nagyobb tűzijátékkal.
Lewis Hamilton megnyerte az időmérő edzést, és ezzel már ő a rekordbajnok ebben a kategóriában, hiszen Michael Schumachernek 68 rajtelsősége van, Hamiltonnak ez pedig már a 69.
A második és harmadik helyre meglepetésre a két Red Bull versenyző ért fel, csakhogy ők mennek is hátra, már-már mclarenes rajtbüntetésrekordokat döntögetve.
Helyettük viszont ott vannak az igazi meglepetések. Lance Stroll, aki két 5. hely után a végjátékban a negyedik legjobb időt futotta, a Red Bull „kiesésével” pedig a 2.-ra sorakozhat fel vasárnap. Mögéje pedig az Esteban Ocon, akit talán az élet kárpótol azután, hogy Twitter üzenete szerint a Belga GP-n csapattársa kétszer is megpróbálta megölni. Persze, ez túlzás, az viszont nem, hogy az Olasz Nagydíj első sora valóban nem várt fordulat eredménye.
Hogy hová tűntek a Ferrarik a hazai pályán? Önerőből „hátra sorolták” magukat. Kimi Räikkönen a hetedik helyen végzett, a bajnoki táblázat vezetője, Sebastian Vettel pedig a nyolcadikat csípte meg. Persze ők is feljebb kúsznak a Red Bull büntetése miatt, de így is csak a 3. sor lett az övéké.
Végeredmény - időmérő - Olasz Nagydíj 2017
|
1. etap |
|
2. etap |
|
3. etap |
P |
Név |
Csap |
Ö |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
M |
P |
Köridő |
K |
1. |
L. Hamilton |
MGP |
0 |
2. |
1:36.009 |
|
|
1. |
1:34.660 |
|
|
1. |
1:35.554 |
|
2. |
M. Verstappen |
RED |
0 |
4. |
1:37.344 |
|
|
3. |
1:36.113 |
|
|
2. |
1:36.702 |
|
3. |
D. Ricciardo |
RED |
0 |
7. |
1:38.304 |
|
|
7. |
1:37.313 |
|
|
3. |
1:36.841 |
|
4. |
L. Stroll |
WIL |
0 |
5. |
1:37.653 |
|
|
5. |
1:37.002 |
|
|
4. |
1:37.032 |
|
5. |
E. Ocon |
FOR |
0 |
11. |
1:38.775 |
|
|
10. |
1:37.580 |
|
|
5. |
1:37.719 |
|
6. |
V. Bottas |
MGP |
0 |
1. |
1:35.716 |
|
|
2. |
1:35.396 |
|
|
6. |
1:37.833 |
|
7. |
K. Räikkönen |
FER |
0 |
6. |
1:38.235 |
|
|
6. |
1:37.031 |
|
|
7. |
1:37.987 |
|
8. |
S. Vettel |
FER |
0 |
3. |
1:37.198 |
|
|
4. |
1:36.223 |
|
|
8. |
1:38.064 |
|
9. |
F. Massa |
WIL |
0 |
8. |
1:38.338 |
|
|
8. |
1:37.456 |
|
|
9. |
1:38.251 |
|
10. |
S. Vandoorne |
MCL |
0 |
10. |
1:38.767 |
|
|
9. |
1:37.471 |
|
|
10. |
1:39.157 |
|
11. |
S. Pérez |
FOR |
0 |
9. |
1:38.511 |
|
|
11. |
1:37.582 |
|
|
|
|
|
12. |
N. Hülkenberg |
REN |
0 |
14. |
1:39.242 |
|
|
12. |
1:38.059 |
|
|
|
|
|
13. |
F. Alonso |
MCL |
0 |
12. |
1:39.134 |
|
|
13. |
1:38.202 |
|
|
|
|
|
14. |
D. Kvjat |
STR |
0 |
13. |
1:39.183 |
|
|
14. |
1:38.245 |
|
|
|
|
|
15. |
C. Sainz Jr. |
STR |
0 |
15. |
1:39.788 |
|
|
15. |
1:38.526 |
|
|
|
|
|
16. |
K. Magnussen |
HAA |
0 |
16. |
1:40.489 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
J. Palmer |
REN |
0 |
17. |
1:40.646 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18. |
M. Ericsson |
SAU |
0 |
18. |
1:41.732 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
P. Wehrlein |
SAU |
0 |
19. |
1:41.875 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
R. Grosjean |
HAA |
0 |
20. |
1:43.355 |
|
|
|
|
|