Hírek>> : A Honda most tart ott, ahol az év elején akart… |
A Honda most tart ott, ahol az év elején akart…
2017.08.10. 14:11
A Honda még csak most érte el azt a teljesítményszintet, amit a 2017-es szezon elején hozni kívánt – ismerte el a cég Forma–1-es projektjét vezető Haszegava Juszuke, aki egyrészt örül, hogy a borzalmas start után eljutottak ide, másrészt viszont csalódott, hogy nem így kezdtek.
A japánok komoly tervekkel vágtak neki 2017-nek, miután teljesen átalakították erőforrásukat, ám hamar csalódniuk kellett, erőforrásuk ugyanis megbízhatóság és teljesítmény tekintetében is elmaradt a várt szinttől, valamint a riválisok egységeitől. Mindez a McLarennel való partnerségükre is rányomta bélyegét, felmerült ugyanis, hogy a britek új motorpartner után néznek.
Teljesen azonban nem reménytelen a helyzet, az utóbbi időszakban ugyanis a javulás jelei mutatkoztak: a Honda-motorok megbízhatóbbak voltak, és erő tekintetében is sikerült előrelépni. Magyarországon például sor került a McLaren első kettős pontszerzésére; Fernando alonso 6. lett, Stoffel Vandoorne pedig 10. Bár örül, hogy egyáltalán sikerült eljutni erre a szintre, Haszegava nemrég elárulta, kissé csalódott, hogy minderre 11 futamot kellett várniuk.
„Nehéz lenne azt mondani, hogy elégedett vagyok azzal, ahol most állunk” – mondta a Racernek. „A teljesítményünk szintje most valahol ott van, ahol az év elején kellett volna lennie. Szóval, most arra gondolok, hogy legalább elértük azt a szintet, amit Barcelonában el kellett volna érnünk. Ez nagyjából öt hónapot vett igénybe” – tette hozzá őszintén.
„Ha józanésszel tekintünk a műszaki fejlődésre, akkor büszkének kell lennünk arra, hogy öt hónap alatt felzárkóztunk erre a szintre. Ugyanakkor, ha mindezt már a Forma–1-es versenynaptárral vetjük össze, akkor mindez túl késő. Szóval félig megkönnyebbült, félig viszont eléggé csalódott vagyok, amiért ezt a szintet nem a szezon elején értük el” – fogalmazott.
A McLaren továbbra sem tett bejelentést arról, milyen motorokkal folytatja szerepvállalását, lehetőségei azonban meglehetősen korlátozottak. Miután felvetették, válthatnak, hamar kiderült, a Mercedes és a Ferrari sem akar segíteni rajtuk, így tehát a Renault maradt a Honda alternatívájának. Haszegava a téma kapcsán elmondta, nincs félnivalójuk, hiszen még mindig jó a kapcsolatuk a brit csapattal. „Rengeteget beszélünk, tehát még mindig nagyon jó a kommunikáció közöttünk. Vagyis, nincs szükség semmiféle különleges találkozókra” – hangsúlyozta.
|