Hírek>> : Kamikaze manőver és leggyorsabb kör – hogy csinálta Alonso? |
Kamikaze manőver és leggyorsabb kör – hogy csinálta Alonso?
2017.07.30. 23:21
Kettős pontszerzés, elmozdulás a bajnokság utolsó helyéről – a McLaren azt kapta a Magyar Nagydíjtól, amit várt tőle. És még egy kis pluszt is Fernando Alonsótól…
Ki hitte volna? A McLaren egy versenyben futott leggyorsabb körrel vonult el az F1-es szezon nyári szünetére! Fernando Alonso a Magyar Nagydíj utolsó körében gondolt egyet, és kihasználta, hogy az élmezőny végig a rázóköveket kerülni kénytelen Sebastian Vettel lassú tempóját autózta, és megfutotta a nap leggyorsabb körét.
Biztató előjel a McLaren szempontjából, egy jel arra, hogy a wokingiak autója igenis versenyképes, amikor nem nyom olyan sokat a latban a motorerő. És persze nemcsak a leggyorsabb kör, hanem a kettős pontszerzés, Alonso 6. helyezése is erről árulkodott.
„A leggyorsabb kör meglepetés, semmi kétség” – nyilatkozta Alonso. „A hatodik hely viszont reális volt, hiszen Ricciardo kiesett, mi pedig a hetedik-nyolcadik helyet vettük célba. Tudtuk, hogy három-négy hétvége lesz az évben, amelyen versenyképesek lehetünk, és ezeket a lehetőségeket ki kell használnunk. Ezen a hétvégén ezt megtettük. Mindent kihoztunk a versenyből, a hatodik az elérhető legjobb eredmény. A leggyorsabb kör már csak ajándék, egy meglepetés, amit persze elfogadunk – de mindenképpen váratlan volt.”
Éric Boullier-nek azért volt magyarázata rá. „Addig spórolt a gumikkal és az üzemanyaggal, így elég volt belőle ahhoz, hogy megcsinálja. A végén teljesen könnyű volt az autó, időmérős módra válthattunk, és meglett. Ez a leggyorsabb versenykör pedig a McLaren-Hondáé lett.”
Alonso nem mondhatja, hogy unalmas versenyt futott. Annak nagy részében honfitársával és barátjával, Carlos Sainzcal vívott nagy csatát. A biztonsági autós újraindítás utáni koccanásukat még az FIA is vizsgálta (nem büntettek), a kerékcserét követő összecsapásaik pedig szintén látványosra sikerültek. Alonso kétszer is elhagyta közben a pályát, de végül sikeresen ment el a Toro Rosso mellett a 2-es kanyar külső ívén.
„Voltak szoros pillanatok. A rajtnál, a kettes kanyarban, aztán az újraindításkor. Együtt álltunk ki kerékcserére is, együtt érkeztünk vissza, és tudtam, hogy két köröm lesz, amikor igazán nyomhatom az új gumikon” – magyarázta a kétszeres világbajnok. „Próbáltam ezt kihasználni, néha kamikaze manőverekkel. Muszáj volt próbálkoznom, mert tudtam, hogy ha abban a két körben nem jön össze, utána már lehetetlenség lesz. Végül sikerült, de Carlos kiválóan versenyzett, és mindketten büszkék lehetünk az eredményre.”
Az volt Stoffel Vandoorne is, aki 10.-ként ért célba, idei első pontját szerezve ezzel. A belga csak amiatt bosszankodhatott, hogy kerékcseréjénél túlcsúszott a kijelölt részen, s az idővesztéssel már nem volt esélye a két Force India megelőzésére. „Hosszú verseny volt, de örülök a kettős pontszerzésnek. Ez a részemről egyfajta extra is volt, mivel a kerékcserénél elkövettem egy hibát, ami némi időmbe került. A tempónk biztató volt, gyorsabbak voltunk a Force Indiáknál, csak előzni itt lehetetlenség. De pontokat szereztünk, és ez egy jó hétvége volt a csapat számára. Egész hétvégén a legjobb tízben voltunk, számítottunk a jó teljesítményre, és tudtuk, hogy ha kimaradunk a bajból, pontokat szerezhetünk.”
Éric Boullier úgy érzi, csapatának kellett sikerélmény és az, hogy végre a Sauber elé kerüljenek a konstruktőri bajnokságban. „Szükségünk volt már erre, jót is tett a csapatnak a gyári leállás előtt. Végre nem mi vagyunk az utolsók a csapatok versenyében. Jó hétvége volt. Stoffel elkövetett egy hibát a kiállásnál, ami további pár pontunkba került szerintem. De a tempónk jó volt, Fernando pedig szórakozott egyet a végén, és próbálta megfutni a leggyorsabb kört.”
A javuló teljesítményük biztató, garanciát azonban még nem jelent arra, hogy a Hondával folytatják. „Még nem tudjuk biztosan, hogyan döntünk, a gyári leállás után fogunk dönteni. A célunk, hogy versenyképesek legyünk, vagy legalább versenyképessé válhassunk rövid időn belül.”
|