Hírek>> : Vettel bődületes pályacsúcsot futott – ellenfél nélkül a Ferrari |
Vettel bődületes pályacsúcsot futott – ellenfél nélkül a Ferrari
2017.07.29. 12:41
Kettős Ferrari-sikert hozott a Magyar Nagydíj 3. szabadedzése, melyen a Mercedesek csak szenvedtek, a pénteken szárnyaló Daniel Ricciardo pedig csak 7 körig jutott. Felipe Massa már az edzés közepén visszatért a pályakórházba.
A megszokott 20 versenyző húzott bukósisakot a Magyar Nagydíj szombat délelőtti harmadik szabadedzése előtt, ami ezúttal azért bírt hírértékkel, mert a pénteken rosszullétre panaszkodó Felipe Massa indulása reggel még kérdéses volt. A brazil a garázsba érkezve jelezte, jól érzi magát, így nem kell aggódni érte. Mint később kiderült, a helyzet nem volt ennyire egyszerű…
Az edzés alaphangját az első két gyakorlást megnyerő Red Bull adta meg, az első tíz perc után Max Verstappen 1:19,012-es köre jelentette az etalont. De nem sokáig, mivel Kimi Räikkönen 15 perc elteltével új pályacsúcsot állított föl a Hungaroringen, először autózva 18-on belül. Az 1:17,909-es körénél a 2003-as újjáépítés óta még senki sem tudott jobbat.
Ez viszont csak a kezdet volt, amit Sebastian Vettel pár perccel később futott, 0,1 másodperccel jobb ideje jelzett. A Ferrarik és Verstappen a szuperlágy gumin kezdték az edzést, a két Mercedes viszont a verseny szempontjából meghatározóbbnak ígérkező lágy keveréket próbálgatta. Valtteri Bottas és Lewis Hamilton 1:18 felső tartományában autózott a sárga Pirelliken, a gyorsabb a Verstappent 0,1-del megelőző, 3.-nak felzárkózó brit volt.
A pénteken csúcsformát mutató Daniel Ricciardo szinte az edzés feléig várakozott a garázsban. Christian Horner elárulta, nem műszaki probléma tartotta vissza őt a munka megkezdésétől, egyszerűen csak muszáj takarékoskodniuk az erőforrásukkal, amelyből egyre kevesebb áll a rendelkezésükre. A többiekkel aszinkronba kerülő ausztrál csapattársához hasonlóan a szuperlágy gumikon hajtott ki először, és egyből gyorsabbnak bizonyult a hollandnál. Fokozatosan csökkentette lemaradását, és felzárkózott a két Ferrari mögé harmadiknak.
Az edzés felénél a 6. Bottas mögött ismét a McLarenek és Nico Hülkenberg viaskodtak a legjobb pozíciókért, Fernando Alonso fél másodperccel volt gyorsabb Stoffel Vandoorne-nál, és 0,7-del a németnél. A top 10-et Carlos Sainz tette teljessé.
Az első félóra több vezetői hibát is hozott: Lewis Hamilton a sikánnál fékezte el csúnyán az első kerekét, a pálya szélén is járt, ami arra utalt, továbbra is nehezen boldogul a W08-assal. Felipe Massa eközben a 12-es kanyar bukóterébe futott ki.
26 perc volt még hátra a gyakorlásból, amikor a hétvégétől sokat remélő Red Bullt váratlan csapás érte: elvesztették hétvégi aduászukat, Daniel Ricciardót. Az ausztrál sikán után ment ki a bukótérbe, miután váltója 5-ös fokozatban ragadt. Azonnal arra utasították, hogy ne váltson fokozatot, hátha minimalizálni lehet a károkat.
Egy váltócsere miatti büntetés nagy pofon lenne számára azon a pályán, amelyen a Red Bull idén a legversenyképesebbnek tűnt eddig, és amelyen ő maga is valósággal szárnyalt.
Miután a Red Bullt félretolták, a Mercedesek már első szuperlágyas köreikre készültek. Valtteri Bottas csak a harmadik helyre tudott feljönni első 17-es körével. Ráadásul csak ideiglenesen került ezzel közelebb a Ferrarikhoz, mivel időközben a vörös autók is tovább gyorsultak.
Vettel egészen 1:17,017-ig, amivel 9 tizedes (!) előnyre tett szert Bottasszal szemben. Räikkönen közel fél másodpercre volt kollégájától, Hamilton pedig továbbra sem boldogult, és megrekedt a 4. helyen, másfél másodperces hátránynál, miközben újabb hatalmas füstölős elfékezése adta hírül, továbbra is szenved autója vezethetőségével.
Miközben az ezüstösök a tempójuk miatt törhették a fejüket, a Williamsnél más problémák léptek föl. Massa 12 kör megtétele után kiszállt az autójából, és újra a pályakórház felé vette az irányt – Paul di Resta pedig besétált a Williams központjába. Egyre valószínűbbnek tűnik a skót visszatérése: a csapat szerelői még az edzés alatt elkezdték átállítani a fehér versenygép pedáljait a Massánál jóval magasabb tartalékversenyzőnek…
Az edzés hajrájában Verstappen a két Mercedes közé ékelődve még feljött 4.-nek, de lemaradása 1,2 másodperc volt. Az egyszeres futamgyőztes érezhetően továbbra sem boldogul olyan jól az RB13-assal a magyar pályán, mint az edzés felénél búcsúzni kénytelen Ricciardo, és miután Hamiltonék sincsenek jó formában, az időmérő fő esélyesévé a Scuderia versenyzői léptek elő.
De mögöttük is érdekes csata van kibontakozóban. Az edzés első felében Fernando Alonso foglalta el a 7. pozíciót, aztán Nico Hülkenberg lépett Ricciardo elé, az utolsó percekben viszont Stoffel Vandoorne robbantott, és jött föl 6.-nak, 61 századdal megelőzve a németet. A két gyári csapat, a Renault és a McLaren alighanem a kvalifikáción is folytatja szoros vetélkedését.
A legjobb tízbe Jolyon Palmer került még, mögötte a Toro Rossók és a Force Indiák alkottak sormintát. Utóbbi csapat már pénteken arra panaszkodott, hogy nem boldogulnak a kanyargós középső szektorban. Gyengén muzsikála Haas és a Williams is, ám a tavalyi Ferrari-motorját új hűtőrendszerének köszönhetően idén először feltekerő Saubereket még így is legyőzték.
Időmérő edzés 13:30-as műsorkezdéssel élőben – immár az M4 Sporton és az m4sport.hu-n!
Magyar Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:17,017 |
|
17 |
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:17,492 |
+0,475 |
16 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:17,914 |
+0,897 |
15 |
4. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,194 |
+1,177 |
25 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18,434 |
+1,417 |
14 |
6. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:18,638 |
+1,621 |
18 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:18,699 |
+1,682 |
20 |
8. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,714 |
+1,697 |
7 |
9. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:18,884 |
+1,867 |
14 |
10. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:18,956 |
+1,939 |
19 |
11. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:19,300 |
+2,283 |
22 |
12. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:19,352 |
+2,335 |
22 |
13. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:19,455 |
+2,438 |
23 |
14. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:19,609 |
+2,592 |
22 |
15. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:19,622 |
+2,605 |
21 |
16. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:19,895 |
+2,878 |
19 |
17. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:20,255 |
+3,238 |
12 |
18. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:20,379 |
+3,362 |
24 |
19. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:20,446 |
+3,429 |
24 |
20. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:20,748 |
+3,731 |
19 |
|