Hírek>> : Ricciardo-dupla, és újabb két piros zászló a Ringen délután! |
Ricciardo-dupla, és újabb két piros zászló a Ringen délután!
2017.07.28. 16:55
Délután sem volt ellenfele Daniel Ricciardónak a Hungaroringen, aki a délelőttivel szinte megegyező idővel tartotta meg első helyét – ezúttal Sebastian Vettel előtt. A második szabadedzés is két piros zászlót és balesetet hozott.
Hagyott nyomokat a mezőnyön a Magyar Nagydíj első szabadedzése: Kevin Magnussennek és Jolyon Palmernek is várakozással kellett kezdenie a második gyakorlást, miután délelőtt mindkettejük autója összetört. A Haasnál a már Maranellóba visszautazó Antonio Giovinazzi okozott kárt, a Renault-nál maga Palmer, aki a „Mansell-kanyarban” futott szélesre, és szárnytöréssel hívta fel Charlie Whiting figyelmét az ott lévő magasított rázókőre, amit a két edzés között a versenyigazgató meg is vizsgált közelebbről.
A második másfél óra lendületesebben indult az elsőnél, az első percekben a Ferrarik álltak az élre, aztán folytatódott a hármas csatájuk a Mercedesszel és a Red Bull-lal. Az első köröket valamennyien a sárga, lágy gumikon teljesítették, azokon pedig Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, aki 1:18,779-es legjobb idővel tért vissza a garázsába első etapjáról.
A legfőbb ellenfele a két Red Bull volt, közülük is inkább Daniel Ricciardo, aki 0,2-re tudta megközelíteni őt. Max Verstappen már 0,6, Bottas 0,8 másodpercre volt a brittől, míg a Ferrariknak csak az 5-6. hely jutott. Sebastian Vettel 1:19,698-as körével ekkor még elmaradt délelőtti szuperlágyas eredményétől.
A hat éllovast ismét Fernando Alonso követte a 7. helyen, akit a két Toro Rosso választott el Stoffel Vandoorne-tól.
Az első félóra nem telhetett el vezetői hiba nélkül. Lance Stroll a Williams szerelőit riogatta, amikor Jolyon Palmerhez hasonlóan közelített a 4-es kanyar kijáratánál lévő rázókőhöz. Tanulva a brit hibájából, ő még idejében lassítani kezdett, így autójában nem okozott kárt. Romain Grosjean és Nico Hülkenberg a 11-es kanyarban hagyta el a pályát, a francia pedig rádiós üzeneteivel is szórakoztatott: ezúttal még huhogni is hallhattuk őt…
A mezőnyből Kimi Räikkönen váltott elsőként szuperlágy gumikra, és kezdte meg ezzel a kevés benzines etapok második felvonását, mely során a sorrend jelentősen átrendeződött. Vettel 1:18,638-as körrel állt az élre, Bottas 18 ezredes hátránnyal sorolt be mögé másodiknak, míg Räikkönen 0,117-es hátránnyal volt harmadik. Hamiltonnak eközben többszöri nekifutásra sem sikerült jó kört összeraknia, így továbbra is a lágy gumis 1:18,779-es eredménye volt a legjobb.
Räikkönennek másfajta probléma okozott fejtörést. A finn legjobb köre teljesítése után lassuló autóval húzódott félre a bukótérbe. „Nincs erő. Nem működik a gázpedál. Mit csináljak?” – kérte a mérnöke segítségét. Már eltolták volna a pályabírók, amikor az SF17H-t sikerült újraindítani, így az önerőből tért vissza a boxba.
Ezzel egy időben Felipe Massának is gondjai támadtak, kétszer is megpördült (egyszer az 5-ös kanyarban, aztán a sikánban), majd arra kérte csapatát, vizsgálják meg autóját, mert gyanúsan könnyedén tör ki a hátulja.
Amikor a Ferrarik és a Mercedesek visszatértek a boxba, a Red Bull-osok legjobb körei még hátravoltak. Ricciardo folytatta szárnyalását, és egy hűtő kört közbeiktatva két, szinte századra azonos kört futott, melynél még nem tudott senki sem jobbat. Az 1:18,455-ös eredményével a délelőtt után újra kisajátította az első pozíciót. Csapattársa, Verstappen még későbbre hagyta repülőköreit. Az első szektorban első próbálkozásakor ugyan mindenkinél gyorsabb volt, nem sikerült jól összeraknia a körét, így megrekedt a 6. helyen, fél másodperces lemaradással.
Hátrébb Nico Hülkenberg előzte meg Fernando Alonsót, akit Carlos Sainz és Stoffel Vandoorne követett, amivel kialakult az edzés végeredménye. A legjobb tízben Hamiltont leszámítva mindenki a szuperlágy gumin érte el a legjobb idejét.
A második szabadedzés sem múlhatott el piros zászlós megszakítások nélkül. A gyakorlás 51. percében Pascal Wehrlein bukott hatalmasat a 11-es kanyarban, ott, ahol délelőtt Giovinazzi. A német autójának hátulja a tempós jobbos közepén tört ki hirtelen, és hiába próbált korrigálni, megpördülve vágódott neki a pálya széli korlátnak, mely komoly nyomokat hagyott a kék-fehér masinán. Az autóját egymaga elhagyó Wehrleint a pálya orvosi központjába kísérték, ahol elővigyázatosságból megvizsgálták. Az FIA hamar jelezte, nem szenvedett semmilyen sérülést.
Ezzel a megszakítással közel negyed órát veszített a mezőny, mely a hosszú etapos felkészülésüket hátráltatta. Alig telt el aztán 10 perc, újra lendültek a piros zászlók, ezúttal Jolyon Palmer miatt. A brit az utolsó kanyar közepén csúszott meg, és nagy lendülettel, irányíthatatlanul csapódott a gumifalba. „Rendben van az autó?” „Nincs!” – hangzott a csapattal folytatott párbeszéde. Érezhetően a versenyző sem volt rendben: hiába égette el Silverstone után balszerencsés alsónadrágját, az autójában délelőtt is kárt okozó Palmer csak nem tud véget vetni peches időszakának.
Az edzés 10 percre még újraindult. A hosszú etapok során Felipe Massát láthattuk újra csúszkálni, Romain Grosjean egyszer veszélyesen közel keresztezte Marcus Ericsson útját, míg Stoffel Vandoorne-t arra szólította fel a McLaren, hogy lassú tempóval, óvatosan térjen vissza a boxba, mert problémát észleltek autóján.
A hungaroringi hétvége Ricciardo-duplával és sok balesettel indult tehát, az első nap után pedig úgy fest, a győzelemért vívott szokásos párharc ezúttal hármas csatává fejlődik, köszönhetően a továbbfejlesztett Red Bullnak, amely nemcsak egy körön, de hosszabb távon, mindegyik gumitípuson versenyképesnek mutatkozik.
Magyar Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,455 |
|
32 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:18,638 |
+0,183 |
28 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:18,656 |
+0,201 |
33 |
4. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:18,755 |
+0,300 |
28 |
5. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18,779 |
+0,324 |
31 |
6. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,951 |
+0,496 |
25 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:19,714 |
+1,259 |
33 |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:19,815 |
+1,360 |
31 |
9. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:19,834 |
+1,379 |
35 |
10. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:19,909 |
+1,454 |
18 |
11. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:20,126 |
+1,671 |
34 |
12. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:20,266 |
+1,811 |
33 |
13. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:20,577 |
+2,122 |
37 |
14. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:20,791 |
+2,336 |
31 |
15. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:20,869 |
+2,414 |
22 |
16. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:21,175 |
+2,720 |
12 |
17. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:21,345 |
+2,890 |
11 |
18. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:21,504 |
+3,049 |
25 |
19. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:21,559 |
+3,104 |
31 |
20. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:21,722 |
+3,267 |
16 |
|