Hírek>> : Ricciardóé a piros zászlókkal tarkított első edzés a Hungaroringen! |
Ricciardóé a piros zászlókkal tarkított első edzés a Hungaroringen!
2017.07.28. 12:04
Daniel Ricciardo délelőtti elsőségével rajtolt el a Magyar Nagydíj pénteki napja. Az Red Bull egyelőre tartja a lépést a Ferrarikkal és a Mercedesekkel. Eközben a McLaren is jó formát mutatott a két piros zászlóval tarkított másfél órában.
Pontban 10 órakor zöldre váltott a lámpa a Hungaroring boxutcájának végén, és ezzel hivatalosan is elrajtolt a 32. Magyar Nagydíj. A végre napos, de szeles időben megtartott első szabadedzésen a megszokotthoz képest két ideiglenes módosulás volt: a Haasnál Antonio Giovinazzi ismét Kevin Magnussen autójában kapott lehetőséget a gyakorlásra, míg Alfonso Celis Jr. Esteban Ocon Force Indiáját vezethette.
Két csapat is jelentős újításokkal készült a magyarországi hétvégére. A Sauber egy másodperces előrelépést, a Red Bull dobogós esélyeket remél fejlesztéseitől. Utóbbi csapat mérésekkel is kezdte napját: Max Verstappen autóján megjelent a tesztekről ismert „kerítés”.
Az első mért időt Daniel Ricciardo jegyezte az első percekben, 1:22,421-gyel, aztán javított egy másodpercet, ám az első 20 perc eseménytelenül csordogált, nem láthattunk autót a pályán. Aztán szép lassan előmerészkedtek a versenyzők, és gyors egymásutánjában mindjárt két megpördülést is láthattunk. Az elsőt Stoffel Vandoorne mutatta be a 2-es kanyarban, ahol hosszasan el is időzött a bukótérben, úgy érezve, hogy leállt a motorja. A másodikat Romain Grosjeantól láthattuk a 12-esben, a francia viszont már neki is koccant a falnak.
Az élen kivételesen azonos keveréken kezdett a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull: mind a szuperlágy gumikon futották első köreiket. Kezdetben Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen egymást váltogatták az első helyen, aztán a Mercedesek ugyanúgy előnyre tettek szert, mint az elmúlt hétvégén. Bottas 1:19,451-es idővel állt az élen, Lewis Hamilton 0,2-del volt mögötte, őket Räikkönen 0,6, Sebastian Vettel pedig 0,9 másodperces hátránnyal követte, miközben Max Verstappen és Daniel Ricciardo már másodpercen kívül volt.
A szeles idő több versenyzőt is megtréfált. Vettel a 12-es kanyarban csúszott ki hasonlóan, mint korábban Grosjean, aztán jött Antonio Giovinazzi, és eggyel a 11-esben csúnyán kirepült, összetörve Magnussen Haasát. A baleset miatt ideiglenesen le is kellett állítani az edzést.
Ekkor a három élcsapat versenyzőit Fernando Alonso, Felipe Massa, Stoffel Vandoorne és Nico Hülkenberg követte a legjobb 10-ben.
50 perc volt még hátra a gyakorlásból annak újraindításakor, amit Ricciardo ki is használt, és gyorsan a lágy gumin előrelépett harmadiknak. A többiek csak a pluszgumik kötelező visszaadási ideje után tértek vissza, és az edzés úgy folytatódott, ahogy előtte félbeszakadt: gyorsuló Mercedesekkel! Bottas és Hamilton is egyből javítani tudott új szuperlágy szettjén, aztán a helycserére is sor került: Hamilton előbb megelőzte csapattársát, majd elsőként törte át az 1:19-es határt, és 1:18,858 másodperces eredményével közel 0,4-es előnyt épített ki.
Nem állt azonban sokáig az élen, mivel közben a Red Bull is fokozatosan gyorsult. A piros Pirellikre visszaváltó Ricciardo előbb másodiknak kapaszkodott föl, majd 6 ezreddel túlszárnyalta a háromszoros világbajnoki idejét, aztán meg sem állt 1:18,486-ig, amivel jelezte, valóban komolyan gondolják, hogy a Hungaroringen beleszólnak a két bajnokesélyes gárda csatájába. Az ausztrál ezzel egyébként már csak 5 századra volt Rubens Barrichello abszolút pályacsúcsától.
A Ferrari eközben nehezen találta a ritmust. Vetteltől több látványos megcsúszást is láthattunk, és a német nem is volt elégedett a nehezen vezethető, nem tapadó autójával. „Nagyon túlkormányzott, és a hátsó gumik sem állnak készen” – panaszkodott a csapatrádión. Kimi Räikkönen kevésbé szenvedett, negyed órával a vége előtt fel is jött 2-nak, a két Mercedes elé.
Az edzés hajrájára Ricciardo, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Vettel sorrendben fordult rá a mezőny, a topcsapatoknál egyedül Verstappen javított az eredményén.
A nagyok mögött üde színfoltot jelentett a narancssárga. A McLaren két versenyzője a 90 perc nagy részét a top 10-ben töltötte, ami arra utal, nem alaptalanul vártak sokat a kevésbé motorigényes Hungaroringen, s vállaltak büntetést is két hete az itteni tiszta hétvége érdekében. Mindkét versenyzőjük másfél másodpercre volt csak Ricciardótól, és sikeresen maga mögött tartotta az ugyancsak jó formát mutató két Renault-t, valamint az egyelőre visszafogott eredményeket produkáló Williamseket és Force Indiákat.
Jolyon Palmer ezúttal közel, 0,4-en belül maradt Nico Hülkenberghez képest, ám a balszerencse most sem kerülte el őt. Az edzés utolsó perceiben a „Mansell-kanyar” kijáratánál a kerékvetőn jobb első kereke defektes lett, első szárnya pedig leszakadt. A törmelék miatt másodszor is lendült a piros zászló, ám miután az idő amúgy is lejárt, ennek nagy jelentősége már nem volt.
Magyar Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,486 |
|
31 |
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:18,720 |
+0,234 |
20 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:18,858 |
+0,372 |
31 |
4. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:19,162 |
+0,676 |
27 |
5. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:19,248 |
+0,762 |
30 |
6. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:19,563 |
+1,077 |
21 |
7. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:19,987 |
+1,501 |
21 |
8. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:20,005 |
+1,519 |
24 |
9. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:20,150 |
+1,664 |
25 |
10. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:20,461 |
+1,975 |
27 |
11. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:20,540 |
+2,054 |
28 |
12. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:20,574 |
+2,088 |
23 |
13. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:20,780 |
+2,294 |
27 |
14. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:20,917 |
+2,431 |
25 |
15. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:20,974 |
+2,488 |
29 |
16. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:21,313 |
+2,827 |
20 |
17. |
Alfonso Celis Jr. |
Force India-Mercedes |
1:21,602 |
+3,116 |
24 |
18. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:21,785 |
+3,299 |
31 |
19. |
Antonio Giovinazzi |
Haas-Ferrari |
1:22,251 |
+3,765 |
8 |
20. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:22,490 |
+4,004 |
29 |
|