Magic Fernando Alonso Fansite


Üdvözöllek!
Az oldal a Forma-1 egyetlen 2x-es és a WEC 1x-es spanyol világbajnokával, Fernando Alonsoval foglalkozik.

A hírek különböző hírportálokról származnak, fel van tüntetve, ami saját fordítás. Nézz szét, gyere máskor is!!!

Ajánlott böngésző: Mozzilla Firefox/ Google Chrome

2008-2022

 

 


(Budapest-2012. július 29.)

 
Események

Belga Nagydíj-Spa-Francorchamps

Július 28-30

Körök száma: 44

Péntek

1. Edzés  13:30-14:30
Időmérő
  17:00-18:00

Szombat

Sprint időmérő  12:00-12:44
Sprintverseny
  16:30-

Vasárnap

Futam  15:00-

Fernando Alonso
A versenyző

a könyv megjelenése

???

 
VB pontok

F1

Pilóták

1. Max Verstappen  281 pont
2. Sergio Perez  171 pont 
3. Fernando Alonso  139 pont
4. Lewis Hamilton  133 pont
5.  George Russell  90 pont
6. Carlos Sainz  87 pont
7. Charles Leclerc  80 pont
8. Lando Norris  60 pont
9. Lance Stroll 45 pont
10. Esteban Ocon  31 pont

Csapatok

1. Red Bull  452 pont
2. Mercedes  223 pont
3. Aston Martin  184 pont
4. Ferrari  167 pont
5. McLaren Mercedes 87 pont

 
Chat

A CHAT-BE NE REKLÁMOZZ, NE KÁRONKODJ ÉS NE SZIDD ALONSOT, MERT KI LESZEL TILTVA!!! NE KÉRJ BANNER CSERÉT-MEGSZŰNT!

 
Látogató
Indulás: 2010-04-15
 

free counters

kódok:  LindaDesign

 
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

Hírek>>
Hírek>> : A történet másik oldala – a nehezén már túl van a Honda?

A történet másik oldala – a nehezén már túl van a Honda?

  2017.07.21. 17:02

Talán nincs mire büszkének lenniük az idei szezonban, a Honda sportigazgatója szerint az utóbbi hetekben bevetett fejlesztéseik már megfelelő alapot biztosítanak a 2018-as talpra álláshoz.


Nem éppen azt várta a Honda harmadik szezonjától, amit eddig kapott tőle, ám vergődésük bizonyos tekintetben mégsem olyan nagy meglepetés, mint első ránézésre tűnhet. A japán gyártó ugyan 2016 második felében már mintha kezdett volna egyenesbe jönni, 2017-et mégsem tekinthetjük az előző év egyenes folytatásának, mivel a tél folyamán alapjaiban megváltoztatták motorkoncepciójukat.

Idén általában annyit látunk a Hondából, hogy folyton műszaki problémáik vannak, kapnak egy sor büntetést, a McLaren és Fernando Alonso pedig folyamatosan bírálja (néha már-már megalázza) őket. Haszegava Juszuke az ESPN-nek most az ő, eddig nemigen meghallgatott verziójukat is részletezte.

Mindenekelőtt rámutatott, a télen történt irányváltásnak a hatása, de a jelentősége is jóval nagyobb, mint azt a kívülálló feltételezné. „Idén egy új motorkoncepciót mutattunk be, emiatt a mostanit hívhatnám az első évünknek is. A célunk, hogy ezt a koncepciót fejlesszük 2017-ben, majd 2018-ban és reményeink szerint 2019-ben is. A motor tömege, tömegközéppontja és az égési folyamat terén már ugyanazt az irányt követjük, mint a másik három gyártó. Helyesen döntöttünk, hogy ezt tettük. Ezt a verziót most úgy módosíthatjuk, hogy fel tudjunk zárkózni a többi gyártóra.”

„A tavalyi motorkoncepciónk teljesen más volt, ezért minimális változtatásokkal nem tudtuk hozni ugyanazt a teljesítményt. Ezért kellett megváltoztatnunk a teljes motorkoncepciónkat erre az évre” – érvelt döntésük mellett.

Haszegava ezzel arra utalt, hogy a Honda az első két szezonjában egyedi utat járt, s a V-hengerek közé helyezte el a turbó kompresszorát és az MGU-H-t. A Mercedes már akkoriban úgy vélte, hogy ez zsákutca, mivel a kevés hely a kérdéses egységek teljesítményét is korlátozza. A német gyártó például a javulás érdekében növelni is kényszerült e részegységeit, miközben a Honda ezt nem tehette meg. Pontosabban csak úgy tehette meg, hogy átveszi a Mercedes koncepcióját, s kiveszi a V-hengerek közül a turbót és a hőenergia-visszanyerőt. Emellett idén – a gyártók közül utolsóként – már az előkamrás gyújtástechnikát is átvették, ám a benne rejlő potenciált még csak most kezdik el kiaknázni.

A japánok innen nézve úgy tűnhet, hogy eltékozoltak két, de legalább egy teljes szezont. 2016-ban az előző koncepciójukkal legalább már jelentős előrelépést tudtak elérni a teljesítmény és a megbízhatóság terén, miközben az idei újratervezéssel mindkét területen visszajutottak oda, ahol 2015-ben voltak. Azt beszélik, hogy csak az Azerbajdzsánban bevetett új motorral sikerült először a tavalyinál nagyobb teljesítményre szert tenniük 2017-ben. Mindez azt jelzi, hogy valóban a nulláról indultak. Ám hasonló lépésre a Renault is rászánta magát, és egyelőre ők sem mutatják a nagy előrelépés jeleit. Azt azonban ők is hangsúlyozták, hogy koncepcióváltásuk egyfajta befektetés a hosszabb távú jövőbe.

Egy lépést előre, kettőt hátra…

Haszegava év elején még arról beszélt, hogy Ausztráliáig szeretnék elérni a Mercedes-motor tavaly év végi szintjét. Ma már belátja, nagyon is számítottak nehézségekre az új koncepcióval. „Amikor először indítottuk be a teljes erőforrást, máris láttuk, hogy nem olyan megbízható és erős, mint vártuk. Kisebb hibákkal is szembesültünk, ezért módosítanunk kellett pár apróságon. Miután a kisebb dolgokat megoldottuk, elkezdtük tesztelni a teljes koncepciót. Hívhatjuk ezt nulladik verziónak, az eredetinek. Az első téli teszt előtt már működött a tesztpadon. De természetesen már akkor tudtuk, hogy nem értünk célt vele.”

„Aztán a barcelonai teszten több gond is volt az autóval, például az olajtankkal kapcsolatos probléma. Ez az autóhoz köthető gond volt, nem igazán motorhiba, de ettől még nagyon meghatározó. Sok mindent nem tudtunk tesztelni a próbapadon, ezért normális, hogy ezeket a pályán kellett ellenőriznünk. Az olajtank volt az egyik legnagyobb téma, mivel van tesztpadunk ennek tesztelésére, azon nem tudtuk szimulálni azokat a körülményeket és G-erőket, melyek az autóban hatnak. A tervezés idején csak elméletben mérlegeljük az aktuális autónk helyzetét, és van, hogy a valóságban másképp alakul, ezért volt gondunk az olajtartállyal.”

Ez a gond a McLaren első tesztnapjait tette hasztalanná, a Hondát pedig máris a kritika kereszttüzébe állította. Az esetből kiderül, miért érzi úgy a McLaren, hogy Szakura egyik legnagyobb problémáját az F1-es tapasztalat hiánya jelenti, mely a hasonló helyzetekre is felkészíthetné őket.

„A második problémát a vibráció jelentette” – folytatta Haszegava. „A tesztpadon a modellünk merevebb és nehezebb, ezért nem lép fel vibráció. Az autóban viszont ott van a váltó, ott vannak a gumik, és sokkal kisebb a tehetetlenség mértéke. Ez nem mindig generál vibrációt, de teljesen eltér a próbapadtól, és mi ezért szenvedtünk az autó vibrációjával. Nyilván számítottunk arra, hogy lesz valamilyen mértékű vibráció, de sokkal nagyobb volt, mint vártuk.”

A túlzott vibráció csak tetézte a bajt. Az év első hétvégéin emiatt visszafojtott motorral, nem ideális váltóhasználattal kellett versenyezniük Fernando Alonsóéknak. Ez pedig az MCL32-es – azóta egyre inkább felszínre kerülő – erősségeit is elfedte, nehezen vezethető autóvá tette a McLarent.

A nehezén már túl vannak?

A Honda azóta e problémák orvoslásáért sokat tett, javuló helyzetüket pedig javuló eredményeik prezentálják. Az utóbbi időben többször a Q3-ba vagy annak közelébe jutottak az időmérőn, Barcelonában és Silverstone-ban már volt elég jó a motorjuk ahhoz, hogy bebizonyosodjon, a McLaren kiváló autó, és bizonyos pályákon sikerült a vártnál jobb teljesítménnyel előrukkolniuk.

A megbízhatósággal és a teljesítménnyel persze továbbra is vannak problémák, a büntetések is folyamatosan jönnek, ám Haszegava úgy látja, az átalakított motorjukkal végre megteremtették az alapot ahhoz, hogy ezeken a területeken is javulást érhessenek el, és 2018-ra végre a saját célkitűzéseiket is sikerüljön megvalósítaniuk.

„Nem állunk le a fejlesztéssel, folyamatosan javítanunk kell. A teljesítmény és az eredmények a legfontosabbak, de a jövő szempontjából is sokat tanulunk. A tavalyi év után módosítanunk kellett a koncepción, jövőre viszont már ugyanezt a koncepciót fogjuk továbbvinni. Ez előny, mivel így az idei fejlesztéseket közvetlenül folytathatjuk a következő évben. Ez azt jelenti, hogy nem szükséges leállítanunk ezt a fejlesztést. És mi már el is kezdtük a jövő évi motor tervezését.”

Már nincs több lehetőségük hibázni. Most, hogy fél év késéssel nagyjából megközelítették azt a szintet, amelyről a téli tesztek idején szerettek volna indulni, az év második felében egyetlen feladatuk lesz: a McLarent is meg kell győzniük arról, hogy a kerülő úton végigjárva újra a helyes vágányra kerültek, és 2018-ban már tényleg hozni tudják, amit ígértek. A legutóbbi motorjukkal ez a hírek szerint nagyjából sikerült. A következő mérföldkövet az októberre (Austin környékére) ígért újabb motorverzió jelentheti.

A kérdés csak az, a McLarennek van-e még annyi türelme, hogy megvárja azt.

Még nincs hozzászólás.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak hozzászólást.
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal