Hírek>> : A Honda az első beindításnál tudta, hogy nem elég jó a 2017-es motor |
A Honda az első beindításnál tudta, hogy nem elég jó a 2017-es motor
2017.07.19. 17:00
A Honda tiszta lappal vágott neki a 2017-es bajnokságnak, köszönhetően annak, hogy az előző szezonokban használt koncepció csődöt mondott. Az új változat sorsa sem indult könnyen, de úgy érzik, ráleltek a helyes útra.
A Honda a harmadik specifikációnál tart jelenleg: az elsőt Ausztráliában alkalmazták először, a második Spanyolországban mutatkozott be – ezzel jutott be a Q3-ba Alonso -, a harmadik Ausztriában debütált – ezzel Vandoorne jutott be a Q3-ba Silverstone-ban, első alkalommal idén. A szezon előtti tesztek során az úgynevezett nullás specifikációt futtatták a japánok, ezzel kellett kiküszöbölni olyan váratlan problémákat, mint az olajtartállyal kapcsolatos gondok és a vibrációk, melyek sokkal nagyobbak voltak az MCL32-ben a várthoz képest.
„Idén egy új hajtáslánc-koncepciót vezettünk be, szóval majdhogynem ’Első évnek’ nevezném”- mondta Juszuke Haszegava a 2017-es szezonról. „Az a célunk, hogy a 2017-es koncepciót fejlesszük tovább a 2018-as évhez, és remélhetőleg a 2019-eshez is. Szóval a motor súlya, a súlypontja, és az égés koncepciója ugyanabba az irányba megy, mint a másik három gyártóé.”
„Jó volt, hogy így tettünk. Megváltoztathattuk pár alkatrész specifikációját, hogy tarthassuk a lépést a másik három gyártóval. Tavaly teljesen más volt a motorkoncepció, tehát apróbb módosításokkal nem tudtuk volna hozni ugyanezt a teljesítményt. Ezért kellett változtatni a motorkoncepción erre az évre.”
A szakember elmondta, milyen időkeretben kell gondolkodni ilyen folyamatok esetében. „Durván majdnem egy évbe telik tervezni egy teljesen új motort. Ezért kezdtük el a 2017-es motor fejlesztését tavaly májusban”- mondta Haszegava, aki elismerte, „már az első beindításnál látták, nem hozza azt a tartósságot és teljesítményt, ami eleget tenne az elvárásaiknak”. „Ráadásul találtunk pár kisebb problémát is. Módosítanunk kellett apróbb részleteket.”
Elmondta, „nem lehet két hétre tervezni” bizonyos fejlesztésekkel: az égési folyamatok tekintetében sokkal inkább fél évről van szó. A 3-as változat fejlesztése márciusban kezdődött meg, „több mint három hónapja”, árulta el. Azt is örömmel vették, hogy teljesen eltörölték a zsetonrendszert, mert ha az érvényben marad, akkor nem tudták volna megváltoztatni a felépítést, a 2-es és a 3-as specifikáció is kivitelezhetetlen lett volna.
Haszegava leszögezte, jövőre is ezzel a motorkoncepcióval fognak menni, idén szinte minden versenyen fejlesztéseket hajtanak végre az erőforráson, de ő nem nevezné ezeket minden esetben fejlesztésnek: inkább ellenintézkedések a jobb megbízhatóság érdekében. Dolgoznak a 4-es változaton, ezzel párhuzamosan a 2018-ra szánt egységen is.
„Határozottan magabiztos vagyok abban a tekintetben, hogy csökkentjük a hátrányunkat az élen állókhoz képest, és ebben a tekintetben jó tempóval halad a fejlesztés. Mindez természetes is, hiszen egy olyan céllal rendelkezel, amiről tudod, hogy elérhető.”
Hisznek benne, hogy az idei motorban remek potenciál rejlik, ezért is tartanak ki mellette a továbbiakban.
„Jó, hogy ugyanezt a koncepciót tudjuk használni, mert az idei fejlesztés és fejlődés közvetlenül kötődik a következő évhez. Ez azt jelenti, nem kell leállítani a jelenlegi fejlesztést, és ebben a tekintetben már el is kezdtük a jövő évre szánt terveket.”
|