Hírek>> : Most is századok döntöttek: Bottasé a második edzés is! |
Most is századok döntöttek: Bottasé a második edzés is!
2017.07.14. 16:21
A délutáni szabadedzést is a Mercedesek uralták Silverstone-ban. Valtteri Bottas 47 ezreddel előzte meg a legjobb körét eggyel keményebb gumin futó Lewis Hamilton. A Ferrari közelebb került hozzájuk.
A körülmények nem sokat változtak a silverstone-i versenypályán a délutáni szabadedzésre: angolosan hűvös és felhős időben folytatódott a felkészülés a hétvégi megmérettetésre. Délelőtt az új motorjukat próbálgató Ferrarik még eléggé visszafogottan köröztek az egykori katonai reptéren, a kérdés az volt, délutánra mernek-e már nagyobb teljesítményt kihozni a továbbfejlesztett V6-osukból.
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen mindenesetre korán a pályán volt, autójukra pedig a délelőtt nem is használt lágy abroncsok kerültek. A vörösök nem véletlenül tartalékolnak: erre a hétvégére a szuperlágy típusból 9-et rendeltek, miközben a sárga oldalfalúból csak 3 garnitúrájuk van. A Mercedeseknek eközben 5 (Bottas) és 6 (Hamilton) lágy áll a rendelkezésére.
Az edzés első felében a Red Bullok és a Ferrarik álltak az élen, Kimi Räikkönen 1:29,161 másodperces kört teljesített, Daniel Ricciardo 0,6, Sebastian Vettel 0,7 másodperccel maradt le tőle. Aztán némi fáziskéséssel érkeztek a Mercedesek, és Lewis Hamilton már 1:28-as köröket teljesítve átvette a vezetést. Legjobbja 1:28,543 volt – szintén a lágy Pirellin. Csapattársa, Valtteri Bottas eközben a közepes keverékkel ismerkedett, amit várhatóan nem fogunk sokat látni bevetésen ezen a hétvégén.
A másfél óra első komolyabb hibáját Carlos Sainz mutatta be, aki a Maggots-Becketts-Chapel kombináció közepén repült ki a pályáról, és szánkázott végig a nagy, füves bukótéren Toro Rossójával.
Az első félóra elteltével kerültek elő a szuperlágy gumik, melyeket addig csak a top 10-be kerülő McLarenek és a Force Indiák raktak föl. Bottas egyből az első helyre is ugrott velük, 1:28,496-os idővel. Hamiltonnak nem sikerült javítania, miután a Beckettsnél túl nagy lendülettel érkezett meg, ezért a kerékvetőre és a fűre is ráfutott. „Lehet, hogy sérült az autóm” – jelezte a rádión a márkatársánál az eggyel keményebb gumin így is csak 47 ezreddel elmaradó brit.
Nem sokkal később Ricciardónak is volt ott egy pillanata, de neki sikerült pályán tartania Red Bullját. Az osztrákok délelőtt a két Ferrari előtt végeztek, ám ezúttal mögéjük soroltak be. A Scuderiánál Räikkönen volt a gyorsabb, aki 0,332 másodpercre tudta megközelíteni honfitársát. Vettel további egy tizeddel rosszabb időt ért el.
A legjobb tízbe féltávnál Massa, Hülkenberg, Alonso és Ocon férkőzött be – az edzés elején hibázó Sainz csak később teljesítette első mért körét.
35 perccel az edzés vége előtt Hamilton kezdte meg a hosszú etapok sorát. Ő és Vettel is használt szuperlágy gumin hajtott ki, miközben Räikkönen egy használt lágyat tesztelte, Bottas pedig hosszú ideig csak ült a garázsban és várakozott.
A bajnokság két első helyezettjének szuperlágyas etapján érdekes tendencia rajzolódott ki. Az etap elején Hamilton 0,3-0,4 másodperccel gyorsabbnak bizonyult, ám ahogy fogytak a gumik, a mérleg lassan átbillent a másik irányba, és már Vettel kezdett el jobb időket futni. Annak ellenére, hogy a használt szuperlágyában végül 7-tel több kör került. A Ferrari az első szektorban némi előnyben volt a Mercedesszel szemben, az ezüstautó a második két pályaszakaszon tűnt jobbnak.
Ezt követően mindketten a lágy papucsokra váltottak, melyeken ismét Hamilton került előnybe. Peter Bonnington versenymérnök mindenesetre figyelmeztette a britet: „Fogalmunk sincs, hogy Vettel mennyi üzemanyaggal megy.”
A versenyszimulációk alatt is láthattunk vezetői hibákat, melyek helyszíne többnyire az S-kanyaros szakasz, azon belül is a Becketts volt. Verstappen csak letért a fűre, Massa és Räikkönen viszont meg is pördült egyszer.
A Williams braziljának és a Red Bull hollandjának a hajrában aztán egy másfajta incidense is volt. Verstappen gyorsabb tempóban zárkózott föl, ám Massa blokkolta őt. Az FIA ennek kapcsán vizsgálatot is indított.
A silverstone-i nyitónap tehát a Mercedes dupla duplájával indultt: mindkét edzést Bottas nyerte, hajszállal Hamilton előtt. A britek kedvence délután egyedüliként futotta meg leggyorsabb körét a lágy keveréken. Mögöttük a két Ferrari, a két Red Bull sorakozott, majd Nico Hülkenberg, Felipe Massa, Fernando Alonso és Esteban Ocon következett.
Brit Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:28,496 |
|
31 |
2. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:28,543 |
+0,047 |
35 |
3. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:28,828 |
+0,332 |
36 |
4. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:28,956 |
+0,460 |
36 |
5. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:29,098 |
+0,602 |
32 |
6. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:29,586 |
+1,090 |
35 |
7. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:29,936 |
+1,440 |
37 |
8. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:30,006 |
+1,510 |
36 |
9. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:30,238 |
+1,742 |
28 |
10. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:30,383 |
+1,887 |
42 |
11. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:30,555 |
+2,059 |
26 |
12. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:30,562 |
+2,066 |
34 |
13. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:30,624 |
+2,128 |
43 |
14. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:30,661 |
+2,165 |
33 |
15. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:30,695 |
+2,199 |
37 |
16. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:30,782 |
+2,286 |
31 |
17. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:30,835 |
+2,339 |
33 |
18. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:30,879 |
+2,383 |
25 |
19. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:31,616 |
+3,120 |
27 |
20. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:31,929 |
+3,433 |
30 |
|