Hírek>> : Délután is Hamilton volt a leggyorsabb – majd probléma hátráltatta |
Délután is Hamilton volt a leggyorsabb – majd probléma hátráltatta
2017.07.07. 16:07
A második ausztriai szabadedzés is Lewis Hamilton elsőségét hozta, ám a britet ezúttal a gyakorlás második felében műszaki problémák hátráltatták. A második helyen bajnoki riválisa, Sebastian Vettel zárt.
Pár felhő ugyan riogatta az F1-es paddockot a két szabadedzés között, a spielbergi második gyakorlásnak ismét száraz pályán vágott neki a 20 versenyző – köztük a délelőtt kispadra ültetett Nico Hülkenberggel és Sergio Pérezzel.
A gyakorlás jóval lendületesebben indult az elsőnél, még 10 perc sem telt el, máris 10 idő állt az eredményjelzőn. Az élen gyors egymásutánjában Valtteri Bottas, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton váltogatta egymást – mindhárman a szuperlágy gumin nyitottak, és túlszárnyalták a délelőtti leggyorsabb időt. Bottas 1:05,700-as eredménnyel tért vissza a boxba, Hamilton 31, Vettel 152 ezreddel volt mögötte.
A délelőtt egy szett szuperlágy gumit kocásra fékező Kimi Räikkönen a lágy keveréken kezdett – Daniel Ricciardo pedig az ultralágyon, de így is fél másodperc választotta el őt az élen állóktól. Max Verstappent eközben fékproblémák hátráltatták a munkában. Utolsóként ő és Sergio Pérez teljesített mért időt a mezőnyből.
Délután is folytatódott a kicsúszások sorozata. Az első percekben Kimi Räikkönent, Romain Grosjeant és Marcus Ericssont is láttuk pályát elhagyni. A svéd kétszer is hibázott, másodszor a kavicságyat is megjárta.
Az első félóra végéhez közeledve az élmezőny tagjai már ultralágy gumikon tértek vissza. Bottas elsőre 1 ezredet javított, majd a 6-os kanyarban a kavicságyba csúszott, ott pedig még meg is pördült.
Vettel vette át tőle a vezetést minimális különbséggel, majd érkezett Hamilton, és másfél tizeddel túlszárnyalta a ferrarist. A legjobb idő és az új pályacsúcs már 1:05,483 volt.
Kicsit hátrébb Verstappen is megkezdte a körözést, ultralágy gumiján 4.-nek zárkózott föl, Räikkönent és Ricciardót is hátrébb szorítva a listán. Csapattársának később sikerült visszaverekednie magát elé, így a hosszú etapok előtt ő foglalta el a 4. pozíciót. Mögöttük Räikkönen, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean és Ocon következett, a McLarenek és a Williamsek kiszorultak a legjobb tízből.
Az edzés közepén két versenyző hosszabb pihenőre kényszerült. A Renault Jolyon Palmer alatt rakoncátlankodott. A peches brit csapata szenzorproblémáról adott tájékoztatást. Fernando Alonso autójának eközben a padlólemeze sérült meg, amit a csapat szerint le kellett cserélni. Jó ideig viszont nyomát sem lehetett látni az új padlólemeznek – majd visszaszerelték a régit.
A spanyol 35 perccel a leintés előtt tért vissza újra a pályára, ultralágy abroncsain pedig fel is zárkózott 8.-nak. A másik késésben lévő versenyző Verstappen volt, aki 27 perccel a vége előtt teljesítette újabb repülőköreit. Ricciardót 41 ezreddel megelőzve fölzárkózott 4.-nek, aztán Kevin Magnussenre panaszkodott, aki már versenytempóban haladva tartotta fel őt.
Ekkor már mindenki más a szokásos versenyszimulációikat futotta. A hosszú etapokat a Mercedesek az ultralágy gumikon kezdték, Hamilton viszont hamar problémát jelentett. Hogy pontosan mire panaszkodott, az rádióbeszélgetéséből nem derült ki, ám baljós jel volt, hogy egy időre elnyelte őt a garázs. Úgy tudni, a szerelők a gyújtógyertyát cserélték ki V08-asában. Aztán visszatért, majd jelezte: „Még mindig ugyanaz a probléma.” Újabb megszakítás következett.
A Ferrari ez idő alatt szorgosan rótta a köröket, a munkát pedig felosztották két versenyzőjük között: Räikkönen az ultralágy, Vettel a szuperlágy Pirellivel kezdett, aztán a finn lágyra, csapattársa pedig ultralágyra váltott.
Marcus Ericsson megtankolt autóval is bemutatott pár kavicságyas kicsúszást – a délután folyamán öt-hat pályaelhagyást láthattunk tőle, amivel vélhetően ő volt a rekorder. Carlos Sainz is kisodródott egyszer az utolsó két kanyar között. Miközben Toro Rossóját próbálta visszakormányozni az aszfaltra, a magas fekvőrendőr megálljt parancsolt neki: lepattant róla, aztán mehetett ellenőriztetni a padlólemezét. Többet nem is tért már vissza.
A spanyol csapattársa, Danyiil Kvjat is idő előtt befejezte a munkát. Mérnöke arra kérte, óvatos tempóban térjen vissza a boxba, ahol aztán autója hátuljából sűrű füst csapott föl. Az elektronikus fékrendszer hibásodott meg.
8 perccel a vége előtt Alonsónak is gondja támadt. A 6-os kanyarban veszítette el uralmát McLarenje fölött, végigszánkázott a kavicságyon, átcsúszott a füves részen, majd a következő kavicsban meg is pördült. „Váltsunk vissza a keményebb keverékre” – javasolta csapatának a szuperlágyak leamortizálása után. Az utolsó percekben aztán még egy kicsúszást bemutatott.
A második edzés tehát újabb Hamilton-elsőséget hozott, ám második felében fellépő problémák miatt a brit ezúttal nem lehetett teljesen elégedett. Vettel kevesebb mint 2 tizedre volt tőle, a Red Bullok pedig továbbra is állandó veszélyt jelentenek a két élcsapat második emberére.
Az Osztrák Nagydíj programja a szombati 3. szabadedzéssel folytatódik, melyet 10:55-ös műsorkezdéssel az M4 Sport és az m4sport.hu élőben közvetít.
Osztrák Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény:
|
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
1. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:05,483 |
|
30 |
2. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:05,630 |
+0,147 |
50 |
3. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:05,699 |
+0,216 |
41 |
4. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:05,832 |
+0,349 |
33 |
5. |
Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:05,873 |
+0,390 |
27 |
6. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:06,144 |
+0,661 |
54 |
7. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:06,591 |
+1,108 |
43 |
8. |
Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:06,732 |
+1,249 |
27 |
9. |
Nico Hülkenberg |
Renault |
1:06,735 |
+1,252 |
42 |
10. |
Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:06,763 |
+1,280 |
52 |
11. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:06,849 |
+1,366 |
50 |
12. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:06,859 |
+1,376 |
37 |
13. |
Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Renault |
1:06,906 |
+1,423 |
34 |
14. |
Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:07,065 |
+1,582 |
50 |
15. |
Carlos Sainz |
Toro Rosso-Renault |
1:07,100 |
+1,617 |
24 |
16. |
Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:07,468 |
+1,985 |
46 |
17. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:07,509 |
+2,026 |
41 |
18. |
Jolyon Palmer |
Renault |
1:07,623 |
+2,140 |
7 |
19. |
Pascal Wehrlein |
Sauber-Ferrari |
1:08,782 |
+3,299 |
49 |
20. |
Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:08,870 |
+3,387 |
51 |
|